vso schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:28:
[...]
* vso vraagt de TS nogmaals: WAT does de FOX(conn) say
Wat de F hebben we aan foto's enzv ?
kijk als je het niet kan vinden ...dan kunnen die foto's makkelijk zijn.
google is in deze je eerste vriend ..
en dan wat heb je al geprobeerd ?
Ik heb bij Foxconn support niets kunnen vinden. Geen van de modellen die op hun website staan is hetzelfde. Ook op de website van Packard Bell(fabrikant van de Desktop) het desktop model niet meer terug kunnen vinden. Wellicht is het model te oud. Via Google kan ik geen handleiding vinden van dit type moederbord, wel een handleiding van een soortgelijk ander moederbord van Foxconn maar zonder troubleshooting. Voor de rest alleen
dit topic nog met evt. beep codes waarvan het niet duidelijk is of het antwoord over Foxconn gaat of algemeen.
Ik had al aangegeven wat ik had geprobeerd, maar bij deze nog een keer:
- Alle kabels, RAM, Videokaart los
- testen met en zonder RAM
- testen met andere videokaart en zonder videokaart
- Moederbord voorzichtig stof weggehaald bij connectors moederbord en RAM
- Nieuw koelpasta tussen processor en koeler gedaan
- Nieuwe knoopbatterij in moederbord
- BIOS gereset door de knoopbatterij er 10 minuten uit te laten
- Processor losgehaald en weer vastgemaakt
ILikeBigTree schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:51:
socket 775 kan soms last hebben van stof in de socket, het kan zijn dat het moederbord je CPU niet ziet en dat hij daarom een constante piep geeft, de piep geeft aan dat de bios iets detecteerd wat niet klopt meestal is dat een teken dat het moederbord werkt en dat er iets met de CPU is en zoals al is gezegd misschien bios batterij. wat ook nog kan maar lijkt mij niet heel erg waarschijnlijk is dat je je 12v rail van de voeding hebt opgeblazen op een of andere manier, ik heb hier zelf niet echt ervaring mee maar het kan goed zijn dat je moederbord geen stroom krijgt op de 12v rail aangezien de bios niet op 12v draait, en je CPU wel.
om te testen of je CPU stroom krijgt kan je de PC aanzetten (terwijl hij de piep geeft) en aan de CPU voelen of hij warm wordt, als hij warm wordt is er iets mis met het moederbord, maar alles wat je nu zegt qua aanwijzingen duid erop dat de CPU het probleem is.

Bedankt voor je reactie! Ik heb daarnet uitgevonden dat na een tijdje piepen het weer even stil wordt voor een paar seconden. Wellicht kan die info nog waardevol zijn.
Ik heb de cpu koeler losgehaald en de pc even aangezet. De cpu wordt heel snel warm, merk ik aan het klepje van de cpu socket. Het lijkt er dus op dat de cpu niet het probleem veroorzaakt. Bios batterij heb ik daarnet ook vervangen, maakt ook geen verschil jammer genoeg. De 12v rail van de voeding opgeblazen lijkt me eerlijk gezegd sterk, want het probleem deed zich voor het eerst voor na het uit- en weer aanzetten van de pc.