permission probleem bij vergelijken folders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Een permission probleem in ubuntu

In ubuntu met het overzetten van files van een harde schrijf met ext3/4 naar een andere harde schrijf met exfat kreeg ik er een paar foutmeldingen en ontbreken er ongeveer 15 bestanden op de nieuwe schrijf. Nu zag een tooltje voorbij komen in ubuntu software om folders te vergelijken, beyond compare (bcompare) van scooter software. Alleen bij het selecteren van hds kom ik niet verder. Bij de map /media krijg ik de melding “unable to load /media: permission denied” zover ik kan zien hebben alle gebruikers lees en schrijf rechten in /media

aanvulling: Blijkbaar zijn de permissies in ubuntu anders dan via de terminal.
ls -l /media geeft drwxr-x---+ 2 root root aan waar ubuntu read/write/access/create voor alle users aangeeft, en aanpassingen in de permissies ubuntu worden niet getoond in de terminal. chmod en chown geven geen verandering voor /media .

/media/user drwxrwxrwx user user heeft wel alle permissies, toch geeft bcompare “unable to load /media/user: permission denied&#8221. Ook /media/user/exfathd geeft de zelfde melding met alle permissies, blijft bcompare hangen op /media?

[ Voor 32% gewijzigd door tweakje-2018 op 07-12-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als jij erin mag, mag bcompare er ook in aangezien het onder jouw gebruiker draait. Er moet iets meer aan de hand zijn.

Houd er ook rekening mee dat exFat geen POSIX compliant file system is, dus de rechten die je in je /home hebt e.d. zal niet fatsoenlijk over te nemen zijn. Een chown en chmod zullen daarom ook niet werken op een exFat, of eigenlijk alle non-native, file system.

Als je wilt weten welke bestanden je mist, zou je misschien beter een uitdraai van alle bestanden en mappen kunnen maken via bijvoorbeeld het find commando:
find /media/user/exfathd > opexfatdisk.txt

Dat commando kan je herhalen op de bron waar je eerder van kopieerde en dan de twee bestanden die je hebt verkregen vergelijken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Dank je wel. Exfat is niet ideaal maar werkt tenminste onder os x en windows. maar goed om te weten dat rechten niet mee genomen worden.

Dan ga ik het met het find commando proberen.