Verplaatsen home directory mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlunamst
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-07-2022
Sinds kort ben ik overgestapt van windows naar macOS. Ik maak ook al een tijdje gebruik van OneDrive en wil dat ook weer gebruiken icm met mijn mac.

Ik probeer al een aantal dagen om de mappen documents, desktop, pictures, etc. te verplaatsen naar OneDrive. Het eerste wat ik heb geprobeerd is de map OneDrive te verplaatsen vanuit de persoonlijke user map direct naar de HD. Vervolgens heb ik mijn persoonlijke user map gekopieerd vanuit de map Users en geplakt in de OneDrive map, die nu direct op de HD staat. Daarna heb ik onder users & groups, Advanced options de home directory gewijzigd naar de persoonlijke user map die ik heb verplaatst naar OneDrive op de HD. Zodra ik mijn laptop opnieuw heb opgestart zijn de persoonlijke mappen verplaatst alleen OneDrive geeft een error en geeft aan dat ik een andere locatie moet kiezen waar OneDrive haar documenten in synchroniseert. Dus het verplaatsen van de home directory naar een map die door OneDrive wordt gesynchroniseerd werkt niet.

Weet niemand iets hoe ik dit op een andere manier voor elkaar kan krijgen? Mss met terminal?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via ronaldlunamst op 14-12-2018 09:21)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Ik ben een dik halfjaar geleden ook overgestapt op mac, nog steeds geen spijt tot nu toe alleen ik kan me goed voorstellen dat de indeling Finder even wennen is.

Wat je het beste kan doen is de Onedrive downloaden van de website, uiteraard wel even opletten dat je de manversie download maar dat spreekt voorzich. Installeren, vervolgens inloggen en de standaard map komt als het goed is in de Finder (links) te staan.

Mocht dat niet het geval zijn dan kun je even hier kijken:
https://www.appletips.nl/navigatiekolom-finder-aanpassen/

Zo ben ik ook erachter gekomen dat bijvoorbeeld de NAS niet standaard blijft staan, was even een gedoe om uit te zoeken.

Ik spreek uit mezelf dat ik bij Windows echt gewend was met slepen, vensters werken enzovoort. Bij Mac moet je dat inderdaad loslaten. Je moet niet gaan kijken waar dat bij Windows ook alweer zat, dan zoek je vaak op een niet logische plek. Even Googlen en kijken of dat je die functie kunt vinden :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Home directory? Documents, Desktop, pictures? Klinkt alsof je nog moet wennen aan MacOS en je hier teveel op een Windows-achtige manier met je bestanden en mappen om wilt gaan. Probeer dat los te laten. Heeft OneDrive geen app voor MacOS? Zo ja, gebruik die dan. Er is geen enkele reden om dit soort mappen te willen verplaatsen naar OneDrive in MacOS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de mappen niet toevoegen aan Onedrive? (onder Preferences - Choose folders)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
Ik ben een dik halfjaar geleden ook overgestapt op mac, nog steeds geen spijt tot nu toe alleen ik kan me goed voorstellen dat de indeling Finder even wennen is.

Wat je het beste kan doen is de Onedrive downloaden van de website, uiteraard wel even opletten dat je de manversie download maar dat spreekt voorzich. Installeren, vervolgens inloggen en de standaard map komt als het goed is in de Finder (links) te staan.

Mocht dat niet het geval zijn dan kun je even hier kijken:
https://www.appletips.nl/navigatiekolom-finder-aanpassen/

Zo ben ik ook erachter gekomen dat bijvoorbeeld de NAS niet standaard blijft staan, was even een gedoe om uit te zoeken.

Ik spreek uit mezelf dat ik bij Windows echt gewend was met slepen, vensters werken enzovoort. Bij Mac moet je dat inderdaad loslaten. Je moet niet gaan kijken waar dat bij Windows ook alweer zat, dan zoek je vaak op een niet logische plek. Even Googlen en kijken of dat je die functie kunt vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Jordyz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:39:
MacOS is juist het OS waarin je alles kan slepen itt Windows

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ronaldlunamst schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:18:
Sinds kort ben ik overgestapt van windows naar macOS. Ik maak ook al een tijdje gebruik van OneDrive en wil dat ook weer gebruiken icm met mijn mac.

Ik probeer al een aantal dagen om de mappen documents, desktop, pictures, etc. te verplaatsen naar OneDrive. Het eerste wat ik heb geprobeerd is de map OneDrive te verplaatsen vanuit de persoonlijke user map direct naar de HD. Vervolgens heb ik mijn persoonlijke user map gekopieerd vanuit de map Users en geplakt in de OneDrive map, die nu direct op de HD staat. Daarna heb ik onder users & groups, Advanced options de home directory gewijzigd naar de persoonlijke user map die ik heb verplaatst naar OneDrive op de HD. Zodra ik mijn laptop opnieuw heb opgestart zijn de persoonlijke mappen verplaatst alleen OneDrive geeft een error en geeft aan dat ik een andere locatie moet kiezen waar OneDrive haar documenten in synchroniseert. Dus het verplaatsen van de home directory naar een map die door OneDrive wordt gesynchroniseerd werkt niet.

Weet niemand iets hoe ik dit op een andere manier voor elkaar kan krijgen? Mss met terminal?

Alvast bedankt!
En? Is het al gelukt?

Overigens - over het vetgedrukte stukje (niet alleen voor jou maar ook voor anderen): maak ajb niet de vergissing om Terminal te vergelijken met de Command Prompt in Windows. Terminal ligt veel dichter tegen het Register in Windows aan dan tegen command prompt; met één verkeerde opdracht kun je veel schade aanrichten! Weet dus wat je doet als je met Terminal gaat 'rommelen'!
Pagina: 1