Automatisch NFC tekst veld naar invoerveld kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Beste tweakers.

Ik wil graag het volgende realiseren:

Ik wil graag de inhoud van het tekst veld op een NFC tag automatisch invoeren op een geselecteerd invoerveld van een Windows 10 machine.

Ik wil hiervoor een USB NFC-reader aanschaffen die we naast de computer ophangen. Een gebruiker dient een invoerveld in de browser te selecteren en na scannen van de tag dient de inhoud van het tekst veld op de tag automatisch ingevoerd te worden. Bij voorkeur wordt er ook automatisch een enter gebruikt na invoeren. We hebben in het tekst veld een 6 cijferige code geschreven (personeelsnummer).

Ik heb reeds een scanner aangeschaft die automatisch een keyboard emuleert. helaas leest deze enkel de unieke code van een NFC tag en doet deze niets met het tekst veld.

Onderstaand een overzicht van de tag.

NFC-small

Heeft iemand tips voor software die kan wat ik wil en betaalbare compatible USB NFC scanners. (meerdere nodig).

Bij voorbaat dank!

[ Voor 18% gewijzigd door glaerox op 07-12-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29
@glaerox
Met een Arduino + RC522 module zou dit wel lukken, dan stel je de Arduino bijvoorbeeld in als een USB HID.

In plaats van het personeelsnummer op te slaan op de kaart, kun je dit ook in een db zetten. Bij uitgifte van de kaart koppel je hem aan een persoon. Als ze de kaart kwijtraken haal je het UID uit je db en geeft ze een nieuwe kaart, het UID van de nieuwe kaart zet je weer in de db.

In deze nieuwe situatie scant de gebruiker zijn of haar kaart en alle data, naam, personeelsnummer wordt opgehaald uit de database en automatisch ingevuld. Je moet dan alleen wel controleren dat de kaart klopt bij de persoon, bijvoorbeeld met een pincode of controle vanaf pasfoto, irisscan, vingerafdruk etc.

Let wel op, een UID is 'uniek' maar je kunt de kaart/UID wel clonen :).
edit:
Wat voor hardware heb je eigenlijk?

My favorite programming language is solder.