Advies over mijn build.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stein101
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb een hele korte specifieke vraag:

Ik heb op dit moment een build bestaande uit:

CPU: i7-4790K
MOBO: B85-G43 Gaming
GPU: Gigabyte Aorus GTX 1060
HDD: 7.2K RPM 2x: 500GB // 1x: 1TB
SSD: Kingston A400 120GB
Case: Cooler Master Elite 430
CPU Cooler: Cooler Master 212 Evo LED
RAM: 3x 4GB 1333 Mhz // 1x 2GB 800 Mhz
PSU: Corsair VS550

Ik was dus al van plan om mijn PSU en Case te gaan vervangen, omdat deze allebei kapot gaan, richting de
NZXT H500 en de
Cooler Master MasterWatt 750

Ik speel veelal Overwatch en League of Legends op max settings, soms speel ik ook nog GTA waar ik dan high settings haal. Dit alles gewoon op 1080p met een 75Hz scherm. Ik speel soms ook nog WoW waar ik niet al te hoge fps haal soms, iemand enig idee waarom? Bij elke videokaart die ik heb gehad is dit zegmaar wel een beetje een downside geweest.

Heeft iemand nog enig idee of een upgrade necessary is en zo ja wat is dan slim?
Er is geen limiet aan budget, het is namelijk gewoon een vraag en als iemand met goede argumenten komt bij een product gaat mijn aandacht daar zeker heen!

Erg bedankt alvast allemaal!
M.v.g. Stein ;)

Alle reacties

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:04
Een dergelijke zware voeding is nogal overbodig. Je kan bvb. voor deze opteren: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM.

Case is OK. Zelf ook al gehad en wel tevreden van. Ben wel niet zeker dat er 3 hdd's in passen: 2 onder de psu-cover alvast, maar een 3e?
Wat ik meestal doe, is 2st 140mm fans bijkopen en die vooraan als intake installeren. Aan een laag toerental (700rpm bvb. = onhoorbaar), heb je voldoende koeling en heb je zelfs geen outtake-fan meer nodig.

Nu de ssd's zo in prijs gezakt zijn en je toch alles gaat overbouwen, kan je misschien ineens een MX500 van 500GB kopen en een fresh install van Windows doen.

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 13:11
Ik zal meer dan voor een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart gaan. Goede kwaliteit modulair en lang garantie :D

Qua case moet je natuurlijk zelf bepalen welke je neemt zolang deze de juiste moederbord formaat heeft zit je goed.

Als ik jou was zou ik ook op V&A (of nieuw) even rond kijken naar DDR3 2x8GB 1600mhz sticks. Je huidige RAM setup werkt misschien wel maar is nogal apart.

Zoals hierboven misschien een grotere SSD? aangezien je nu grofweg 70 tot 80 euro betaalt voor een 500GB SSD.

• Stein101
Dit zijn goede ideen, ookal ben ik het misschien niet eens met de keuze van de voedingen. Wat ik namelijk nog niet heb gezegd en dus ook compleet mijn fout was, is dat ik wel ruimte wil hebben voor een potentiele upgrade ooit. Hierbij is dus een voeding met meer wattage wel fijner.

• Christiaan99jl
Stein101 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:52:
Dit zijn goede ideen, ookal ben ik het misschien niet eens met de keuze van de voedingen. Wat ik namelijk nog niet heb gezegd en dus ook compleet mijn fout was, is dat ik wel ruimte wil hebben voor een potentiele upgrade ooit. Hierbij is dus een voeding met meer wattage wel fijner.
Wat zijn je toekomstige plannen? moet ik dan denken aan SLI/Crossfire?
Als je 1 kaart blijft gebruiken dan heb je aan een 550/650 watt volgende (kaarten worden ook zuiniger)

• Stein101
Nee gewoon 1 kaart, maar ik weet nog niet bepaald hoe sterk, misschien een 1080 zit ik aan te denken en een iets zwaardere CPU cooler

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:04
Met die 550W zal je alle kaarten wel kunnen voeden hoor, moet je geen schrik voor hebben.

Waarom een andere CPU-koeler? Ik kan me niet voorstellen dat je CPU te warm wordt momenteel? En overclocken kan je toch niet met jouw bordje ...

• Christiaan99jl
Stein101 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:09:
Nee gewoon 1 kaart, maar ik weet nog niet bepaald hoe sterk, misschien een 1080 zit ik aan te denken en een iets zwaardere CPU cooler
Je kan met een 550 watt een 1080 voeden. Als je naar waterkoeler bv zal gaan zal het ook niet zoveel wattage vreten (+/- 10 watt meer ofzo?)
Pagina: 1