Verwijderd

Topicstarter
In september gaat er een kennis van mij naar Maleisie en ik ben benieuwd of de prijzen van de Canon Ixus V daar echt veel lager zijn dan hier in NL en hoe de ervaringen zijn met het kopen in het buitenland of zelfs in asie.

a) Weet er iemand sites van shops in Maleisie die de Canon Ixus V verkopen?
b) Heeft er iemand ooit iets in Maleisie gekocht?
c) Hoe zit het met import rechten e.d. als je de doos weg laat gooien?
d) Zijn de camera's 'dezelfde' als in Europa of zijn ze wezenlijk anders (Zelfde menu etc?)?

Iemand die mijn vragen kan beantwoorden, bedankt :)

groet,

Jasper

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 21 juli 2001 23:47 schreef Japito het volgende:
In september gaat er een kennis van mij naar Maleisie en ik ben benieuwd of de prijzen van de Canon Ixus V daar echt veel lager zijn dan hier in NL en hoe de ervaringen zijn met het kopen in het buitenland of zelfs in asie.

a) Weet er iemand sites van shops in Maleisie die de Canon Ixus V verkopen?
b) Heeft er iemand ooit iets in Maleisie gekocht?
c) Hoe zit het met import rechten e.d. als je de doos weg laat gooien?
d) Zijn de camera's 'dezelfde' als in Europa of zijn ze wezenlijk anders (Zelfde menu etc?)?

Iemand die mijn vragen kan beantwoorden, bedankt :)

groet,

Jasper
Wat betreft punt d: ik zou niet weten hoe het zit met de menu's... maar daar zou ik me persoonlijk niet zo aan storen zolang er maar minimaal engels op zit.
Waar je WEL op moet letten is de zooi die bij de camera geleverd wordt... die wil nogal eens verschillen per continent/werelddeel/land.... zoals wel/geen adapter en dat soort gein.... check dat dus wel ff hier in Nederland voordat je vertrekt....

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 22 juli 2001 00:04 schreef wfvn het volgende:

[..]

Wat betreft punt d: ik zou niet weten hoe het zit met de menu's... maar daar zou ik me persoonlijk niet zo aan storen zolang er maar minimaal engels op zit.
Waar je WEL op moet letten is de zooi die bij de camera geleverd wordt... die wil nogal eens verschillen per continent/werelddeel/land.... zoals wel/geen adapter en dat soort gein.... check dat dus wel ff hier in Nederland voordat je vertrekt....
En er op letten dat er wel een adapter bij zit die je in Nederland in het stopcontact kan pluggen :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 12:27

ralfbosz

xm create bosz -c

Op zondag 22 juli 2001 00:26 schreef Stropdas het volgende:

[..]

En er op letten dat er wel een adapter bij zit die je in Nederland in het stopcontact kan pluggen :)
Het is een los bakje met een snoer die je ook vaak bij andere randapparatuur zit (weet de technische naam niet ;) ) Heb er hier op zolder nog een paar van liggen van cassette spelers (wa's da). Bakje is 110-230V dus geen enkel probleem, alleen nieuw snoertje van een 10tje ofzo (of je hebt er net zoals mij nog eentje ergens extra liggen).

rm -r *

Verwijderd

en als ie nou kapot gaat :( waar dan naartoe voor je garantie,Maleisie >:)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28
Op zondag 22 juli 2001 14:37 schreef Shaggy16 het volgende:
en als ie nou kapot gaat :( waar dan naartoe voor je garantie,Maleisie >:)
Als het een merk is die je in Nederland ook kan krijgen (Canon dus), kun je misschien ook hier terecht.

Ik zou me eerder zorgen maken over de invoer van dat dingetje.

Met een beetje pech komt er 19% bij en eventueel ook een boete als de douane het ontdekt.

Verwijderd

Als je gewoon de doos weggooit is er niets aan de hand, want je hebt dat ding al jaaaren. :)

Verwijderd

De prijzen schelen daar niet zo veel met Nederland, in ieder geval niet genoeg om de min punten er van te compenseren (menutaal, garantie, adapter, accessoires)
Wat je wel kan doen is aan die kennis vragen waar hij over moet stappen om naar Maleisië te gaan (meestal Singapore en soms Bangkok)
Singapore is ook niet echt goedkoper meer als je niet weet waar je moet zijn, Bangkok daarin tegen nog wel dus als hij lang moet wachten op het vliegveld kan hij misschien nog even de stad in (maar dan moet die kennis je waarschijnlijk wel héééél aardig vinden)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Afgelopen 4 maanden ben ik 4x op Schiphol teruggekomen (1x van een transatlantische vlucht) en ik heb nog niet één keer meegemaakt dat er daadwerkelijk douanebeambten in het hokje zaten om de koffers te controleren :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1