Hoe kan ik de Expresscache SSD hergebruiken in mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Ik heb onlangs een Samsung Evo 860 1tb in mijn laptop gestoken in de plaats van de boot hdd. Deze bootssd is gekloond van de oude hdd. Alles loopt (tot nu toe) perfect en daarom heb ik Expresscache (wegens overbodigheid) nu ook uitgeschakeld en verwijderd. Hierdoor zit ik met een extra SSD van 24gb in mijn laptop.

Ik vraag me dan ook af hoe ik deze Expresscache-schijf nu het beste zou kunnen hergebruiken? Pagefile, Adobe Scratch disks of misschien toch iets anders. Graag zie ik jullie ervaringen hiermee of suggesties hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Niet bekend met de techniek, Kun je die ssd uberbaubt aanspreken ?

Maar Je huidige ssd is waarschijnlijker sneller dan de expresscache ssd, en het voegt 2.4% capaciteit toe t.o.v. je huidige ssd. Dus vraag je vooral of of het de moeite waard is :)

[ Voor 23% gewijzigd door heuveltje op 07-12-2018 09:50 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:14
Is het een Lenovo Y510P of een van de andere broertjes uit die serie? Dan kun je hem eventueel als extra opslag gebruiken.
Echter is je eigen SSD waarschijnlijk sneller, dus heeft het geen zin om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Denk dat onder de streep de opslagruimte zo klein is dat je er eigenlijk niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
24GB is wel erg weinig. Ik zou hem niet als opslag gebruiken ,zou zonde zijn van het slot in je laptop wat je er voor moet gebruiken. Maar als je een nas hebt , kan je hem bv in je htpc zetten met bv libreelec.
Boot ie lekker snel.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Ik heb de ssd (het is een nvme/m2) geformatteerd en als normale schijf ingesteld maar tot nu toe leeg gelaten. Uit de laptop halen is niet echt een optie omdat hij niet even toegankelijk is als bijv. De hdd, en ram (onderaan).

Misschien dat ik in de toekomst investeer in een grotere ssd daar weer voor in de plaats.

Thanks voor de input iig allemaal.
Pagina: 1