Toon posts:

wat is sneller????

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
s3 2mb + voodooII 12mb

of

monster fusion banshee 16 mb

laat eens horen wat jullie meningen zijn...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Yes! Retro-shit ... ff kijken ... ik denk dat de Voodoo II sneller is. Die heeft twee textureunits en dus een fillrate van 90MPixels en 180MTexels. De Banshee heeft maar één textureunit en dus een fillrate van 100MPixels en 100MTexels (Oh, Voodoo2 loopt op 90MHz, Banshee op 100MHz, vandaar die fillrates). Aangezien bijna alle games multitexturing zijn tegenwoordig zal de Voodoo 2 de banshees ass kicken ;). Wel kan de Banshee hogere resoluties aan, maar echt snel zal het zooitje dan niet meer draaien denk ik. In 2D verslaat die Banshee die S3 natuurlijk vet. Moelijke keuze!

Nog ff iets over het geheugen (ik blijf aan de gang >:)), de Banshee heeft een 100MHz 128bit geheugenbus, de VoodooII een 192bit (effectief) bus op 90MHz. Je raadt al welke sneller is (hoop ik tenminste, anders ... >:)).

PC Specs

Verwijderd

De banshee, maar je kan beter een Voodoo 3 2000 kopen...

Verwijderd

Topicstarter
ok.... het staat nu 1-1

meer gegevens:
- ik kan een banshee kopen voor 100,-
- vdII zal ongeveer zelfde moeten kosten
- Ik ben geen mega-gamer maar een van alles en nog watter...
- het moet draaien op een 233MMX systeem

wat is voor mij het best (we zetten snelst even op de tweede plaats)

Toch leuk dat er nog mensen geinteresseerd zijn in de old-school PC's...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tja moeilijke keus.
Een voordeeltje van de voodoo2 is wel dat als je toevallig nog een keertje precies dezelfde voor weinig kan kopen, je hem naast de 1e voodoo2 kan zetten en kan laten samenwerken (SLI).
Zeker weten dat die banshee nergens meer is.
Kost wel totaal 3 PCI sloten (s3, v2, v2)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
drie sloten voor dat grafische gebeuren vind ik toch een beetje veel van het goede....

nog meer mensen met suggesties???

Verwijderd

Moderne 3d-kaarten hebben meestal ook betere 2d-kwaliteit (stabieler, diepere kleuren) en je kunt met meer geheugen ook hogere resoluties met meer kleuren aan. Als ik jou was zou ik de Banshee kopen. Dan heb je er ook wat aan als je geen games speelt. Scheelt ook een PCI of AGP slot.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tja als je de sloten toch hebt ....
Moet wel zeggen dat mijn P5A-B nu errug vol zit: AGP kaart, 2x V2, PCI sound, ISA netwerk

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Tja... op een gegeven moment zie je door de kaarten het mobo niet meer...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Voodoo2 ragt harder..
Ik heb zelf een PCI Banshee gehad (Creative) en daarna ben ik begonnen met 1 Voodoo2 8 Mb van Creative. Die ging echt veel harder. Daarna nog een 2e bijgekocht, dat schopte toen echt kont.. :)
Maar ja, ben nu toch wel blij met m'n Asus GeForce kaartje, die is toch weer sneller.
Maar ik zou dus voor de Voodoo2 kaart gaan, Banshee is leuk, maar echt niet snel hoor.

Verwijderd

de Banshee kan waarschijnlijk een mooier plaatje neer zetten. Dat 22 bits postfilter werkt nu toch ook bij de Banshee ? Snelheid is in het voordeel v.d. V2 maar je plafond is dus dan wel 800x600x16. Als je een AGP slot hebt, zou je de Velocity 100 (V3 met 8 MB) kunnen overwegen. Met een simpele hack presteert hij op lagere resoluties gelijk of beter dan een Voodoo3-2000. Verder wordt de V3 beter ondersteunt door 3dfx.

• tweakerbee
  • Laatst online: 30-08 21:00

tweakerbee

dus..?

Koop een V3-2000: Prima alround kaart, dus geschikt voor jou!

4D heeft ie niet :( ;)
3D houdt ie alles nog prima bij
2D geeft ie mooi strak beeld

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. jongens ik zit nu dus wel vast aan een pci slot en het budget is ook niet al te hoog +/- 100,-....

het maar om klein jaartje door te komen wachtend op het volgende pc-prive project !!!

is die banshee echt zo traag met spellen.. Q3 moet je toch wel rond kunnen krijgen...
Hoe zit het eigenlijk met het dagelijks gebruik... geeft zo'n combi-plank nog wat meer snelheid bij office gebruik (internet) tov zo,n s3-2mb???

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Simpele vraag, Banshee is voodoo2, alleen dan met 2d erin geintegreerd. Banshee doet met twee geheugenslagen, wat voodoo2 in een slag doet. Laat die Banshee dus maar liggen en ga voor de Voodoo2
Pagina: 1