Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
De BBBG dan eigenlijk :P.

Uiteraard hebben de de pricewatch, en die heb ik al uitgebreid doorgespit, maar niet overal staan reviews bij.
Ik vraag me af hoe acceptabel de beeldkwaliteit kan zijn van b.v. een sub-300 euro beamer.

Daarbij: Niet alle beamers die als "HD" worden verkocht doen daadwerkelijk 1920*1080, maar is dat ook nodig? Stel dat je gewoon een leuke manier zoekt om je Netflix/Youtube/PS3 games op een strak wit gesausde muur te gooien in het donker? Is het dan in de zomer ook nog te doen, of moet je dan lichtblokkerende gordijnen te kopen?

Ik heb nul ervaring behalve powerpoint presentaties, dus ik zou graag een beetje guidance willen O+.

En hoe lossen de meeste mensen het geluid op?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

HD = 1280*720 pixels

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:09
Ben ik ook wel in geïnteresseerd. Verder dan sorteren op meest bekeken kom ik nu niet echt. Ik zou graag een beamer voor in de woonkamer willen en de Best Buy Guides zijn dan altijd waardevolle input :-)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Eddos schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:41:
Ben ik ook wel in geïnteresseerd. Verder dan sorteren op meest bekeken kom ik nu niet echt. Ik zou graag een beamer voor in de woonkamer willen en de Best Buy Guides zijn dan altijd waardevolle input :-)
www.projectorcentral.com is een goed startpunt. Goed inlezen in de verschillende opties (dlp, 3lcd, led). Ook kan je veel vinden hoe het zit met lumens en wat je nodig hebt.

Tip mijnerzijds, lumens kan je tussen verschillende types beamers maar matig vergelijken

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:37
Als je echt iets eenvoudigs zoekt: pricewatch: Hitachi ED-A111
Ooit voor €35 bij een kringloop gekocht, nooit spijt van gehad. Gebruik hem in mijn slaapkamer tegen een wit gordijn en dat werkt prima. De helderheid is niet super en de kwaliteit niet het beste van het beste, voor zo nu en dan een film of game (met een Wii bijvoorbeeld) is hij perfect.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:10

Major_ton

Shoot!

Kwaliteit bepalen is altijd relatief aan de wensen en eisen van de gebruiker en het referentiekader. Je kan je helemaal kapot lachen dat je voor €300,- een gigantisch beeld op je muur tovert, maar als je wat meer verstand van zaken hebt dan zal je je al snel gaan ergeren. Erg leuke opties zijn de Epson FHD beamers van tussen de €500,- en €600,-. 2dehands kan je ook erg leuke beamers scoren (soms wel onder de €200,-) als je weet wat je zoekt en dan heb je iets wat ook nog enigzins een filmisch beeld neerzet. Houd rekening met de throw ratio, keystone, lens shift etc om teleurstellingen te voorkomen.

pricewatch: Epson EH-TW610 Leuke beamer voor weinig.

pricewatch: Epson EH-TW5400 Flink betere beamer voor ietsje meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Major_ton op 08-01-2019 23:06 ]

Some infinities are bigger than others.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:09
418O2 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:59:
[...]

www.projectorcentral.com is een goed startpunt. Goed inlezen in de verschillende opties (dlp, 3lcd, led). Ook kan je veel vinden hoe het zit met lumens en wat je nodig hebt.

Tip mijnerzijds, lumens kan je tussen verschillende types beamers maar matig vergelijken
Major_ton schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:00:
Kwaliteit bepalen is altijd relatief aan de wensen en eisen van de gebruiker en het referentiekader. Je kan je helemaal kapot lachen dat je voor €300,- een gigantisch beeld op je muur tovert, maar als je wat meer verstand van zaken hebt dan zal je je al snel gaan ergeren. Erg leuke opties zijn de Epson FHD beamers van tussen de €500,- en €600,-. 2dehands kan je ook erg leuke beamers scoren (soms wel onder de €200,-) als je weet wat je zoekt en dan heb je iets wat ook nog enigzins een filmisch beeld neerzet. Houd rekening met de throw ratio, keystone, lens shift etc om teleurstellingen te voorkomen.

pricewatch: Epson EH-TW610 Leuke beamer voor weinig.

pricewatch: Epson EH-TW5400 Flink betere beamer voor ietsje meer.
Maar dat maakt het initiële verzoek van @HTT-Thalan dan toch nog relevanter? Nu moet hij zich zelf gaan verdiepen in DLP, 3LCD en LED. Natuurlijk, dat hoort wel bij het idee van tweakers, maar ik vind de BBB altijd een mooi startpunt.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat bedoel je met BBB en BBBB?
Het enige waar ik op kom is de BBG (Best Buy Guide)

🖥️ | 🚗

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Eddos schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:45:
[...]

[...]

Maar dat maakt het initiële verzoek van @HTT-Thalan dan toch nog relevanter? Nu moet hij zich zelf gaan verdiepen in DLP, 3LCD en LED. Natuurlijk, dat hoort wel bij het idee van tweakers, maar ik vind de BBB altijd een mooi startpunt.
Dat is onwijs situatie en gebruiksafhankelijk. Als je even een uurtje leest dan ben je wel up to speed voor de basis.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34
Als je ook bij daglicht zonder geblindeerde ramen wil kijken, dan is een wit geschilderde muur niet voldoende.
Je zal dan ook een fatsoenlijk projectiescherm moeten hebben.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik vond het regenboogeffect een gigantische afknapper.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34
digifun schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:48:
Dat is m.i. een achterhaald probleem.

Het treedt alleen op bij DLP-projectoren met een drievoudig wiel, en dan alleen als je er gevoelig voor bent.
Ik heb er één met een 6-voudig wiel (n.b. al in 2005 gekocht) en daar is geen regenboogeffect te zien. Ik zag het wel in de winkel bij projectoren met een 3-voudig wiel.

Bovendien zijn er nu DLP-projectoren met LED-techniek, die zonder wiel werken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

digifun schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:48:
Dat zie je ongeveer een weekje daarna niet meer. Ik althans.

Ik zag in het begin en dan alleen bij hoog contrast (witte ondertitels op zwarte achtergrond) en als ik mijn ogen heen en weer bewoog.

Nu na een jaar of 5 zie ik nooit ook maar de enige regenboog. Op een of andere manier wordt het eruit gefilterd toen ik erachter kwam nog geprobeerd op te wekken door express snel heen en weer te kijken, maar krijg het niet meer voor elkaar.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1