Post verwijderd in F&V zonder enige notificatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Hallo,

Gister of eergisteren had ik een post geplaatst in dit topic waarin ik de TS had gevraagd of hij nagedacht had om een andere 40D 2e hands te scoren. Deze post is zonder verdere notificatie gewoon verwijderd omdat een medetweaker me erop attent maakte dat mijn post ineens weg was.
Hetgeenik daarin vermeld had, was een verwijzing naar mijn signature (waarin ik aangeef een 40D te koop te hebben staan).
Eerder dit jaar had ik eens een post gemaakt waarin ik té zichtbaar een V&A actie in een post van me had gedaan. Die werd op een nette manier gemod met reden waarom en ook de tip om te verwijzen naar mijn signature. Dat heb ik nu dus gedaan en nu is ook zonder enig pardon de post weggehaald.

Middels deze weg wil ik toch mijn beklag doen over de strictheid van de regels of de verwarrende handhaving/uitvoering die verschilt van mod tot mod omtrent (verborgen) V&A in een topic (al dan niet ontopic/offtopic).
Ik vind het vaak een beetje kinderachtig om zo enorm streng daarmee te zijn (en de andere keer niet), laat staan een post gewoon verwijderen zonder enige reden/notificatie, da's gewoon censuur ;)

Wat is het dan nou?
Mag je 0,0 hints geven over dat je iets te koop hebt staan? Mag het wel nog in je signature staan? Mag je alleen naar je signature verwijzen als er niks "te koop" in staat?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het beleid is dat je een advertentie mag opnemen in je signature, maar er verder niet naar mag verwijzen, je mag niet nadrukkelijk reclame maken. Jouw deelname aan de discussie zou dan (deels) vanwege eigenbelang worden, en dat is niet de bedoeling, want daarmee krijg je dus ook advies wat vanuit eigenbelang gestuurd wordt.

Als een mod je anders verteld heeft, kent die het beleid onvoldoende. :)

Oh, en verwijzen naar je signature is sowieso niet de bedoeling, want die is geen onderdeel van de reactie zelf en kan op elk willekeurig moment veranderen, waardoor de verwijzing waardeloos wordt.

En als laatste nabrander: het is ook beleid dat je een bericht krijgt wanneer een moderator ingrijpt op je reactie. Bij wijzigingen krijg je tegenwoordig automatisch een notificatie, maar hier had een bericht gestuurd moeten worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Dirk op 06-12-2018 23:25 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg. Zou mooi zijn als elke moderatie een standaard tekst bevat zoals de jouwe. Over dat eigen belang, dat snap ik wel, alleen was dat niet de eerste intentie (maar dat kun je niet echt uit de tekst opmaken, eens).

Maar ja, het vervelende is, ik heb geen bewijs van mijn statements, ik weet alleen dat mijn post verwijderd is geworden en dat me eerder door mods verteld is dat ik maar naar de sig moet verwijzen. Ik weet 100% zeker dat me dit gezegd is, maar ik kan natuurlijk niks schriftelijks vinden :'(

"Als een mod je anders verteld heeft, kent die het beleid onvoldoende"
Die discussie ga ik sowieso niet voeren. Kost me teveel energie, omdat het veelal resulteert in een situatie waarin de "verhoudingen" wel duidelijk gemaakt worden ;) (ook door ervaring wijs geworden).

In ieder geval bedankt voor de snelle en fatsoenlijke respons :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar