Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Vraag
Alle reacties
Welk OS draait je hobbyserver?
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Maar loop tegen wat problemen aan dus denk dat ik terug ga naar Server 2016.
Kan Virtualbox niet draaien met een 64bit systeem.
Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Geen idee wat je al een maand niet kan / snapt maar ook een"eigen cloud" kan je vrij custom ontsluiten om, bijvoorbeeld, een foto op een forum te plakken.
Gezien je uitspraak over Virtualbox; misschien moet je helemaal geen Windows Server draaien? Want Hyper-V is te lastig voor je?-Randy- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:03:
Hij draait nu nog op server 2019.
Maar loop tegen wat problemen aan dus denk dat ik terug ga naar Server 2016.
Kan Virtualbox niet draaien met een 64bit systeem.
[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 11-12-2018 15:06 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Omdat je dan leert? Of het leuk vindt?Luchtbakker schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:08:
Waarom een eigen server gebruiken als er tig gratis cloud oplossingen zijn?
Neemt niet weg dat de info / insteek wat summier is
No one is listening until you fart
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Die installatie had ik gekregen van een bedrijf, nadeel was dat ik hem niet kon activeren.
Toen ben ik opzoek gegaan naar een andere en kwam Server 2019 tegen en heb ik die geïnstalleerd.
Waarom ik het zelf wil doen?
1: Ik heb een server dus waarom niet gebruiken.
2: Ik betaal genoeg voor mijn internet verbinding dan zal ik het gebruiken ook.
3: Nu weet ik dat mijn afbeeldingen van mij blijven en niet ineens opduiken op iets waar ik ze niet wil
Ik ben dus bezig geweest met Next/Owncloud maar werd er niet veel wijzer van.
Nu kan ik best stappen volgen en handleidingen lezen maar daar kwam ik niet uit.
Ik ben niet elke dag bezig met die server, hij draait nu Domoticz en Unfi voor de wifi en hangen wat netwerk schijven aan.
Maar hij kan veel meer.
Offtopic: Hoe ga je garanderen dat niemand bij je foto's kan als je ze wilt delen op een forum? Iedereen kan die foto downloaden en ergens anders verspreiden...-Randy- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:00:
Waarom ik het zelf wil doen?
1: Ik heb een server dus waarom niet gebruiken.
2: Ik betaal genoeg voor mijn internet verbinding dan zal ik het gebruiken ook.
3: Nu weet ik dat mijn afbeeldingen van mij blijven en niet ineens opduiken op iets waar ik ze niet wil
Het moet uiteindelijk een grote Cloud worden mijn mij en niemand anders
en dan wil ik erbij plaatjes kunnen linken aan een forum.
Blijft een beetje de vraag waarom een type-2 hypervisor gebruikt terwijl je een type-1 aan boord hebt en geen "installatie gedoe" hebt ermee.-Randy- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:00:
Ik had Virtualbox prima draaien op Server 2016.
Die installatie had ik gekregen van een bedrijf, nadeel was dat ik hem niet kon activeren.
+3: Nu weet ik dat mijn afbeeldingen van mij blijven en niet ineens opduiken op iets waar ik ze niet wil
Dus op het moment dat jij een foto op een forum post terwijl die foto op jouw server staat, denk je nog dat het van jou is? Ik zou maar eens gaan lezen hoe het internet werkt.-Randy- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:16:
Het moet uiteindelijk een grote Cloud worden mijn mij en niemand anders
en dan wil ik erbij plaatjes kunnen linken aan een forum.
En hoe denk je dan je andere argumenten te realiseren? Iets als Owncloud is "aanzienlijk" simpeler dan een andere opzet zoals IIS of een custom WAMP-stack te ontsluiten naar buiten.Ik ben dus bezig geweest met Next/Owncloud maar werd er niet veel wijzer van.
Nu kan ik best stappen volgen en handleidingen lezen maar daar kwam ik niet uit.
Ik ben eigenlijk een beetje zoekende; je stelt een relatief simpele vraag "hoe kan ik een plaatje thuis hosten en dan online kunnen posten" maar een eerste opzet / inzet om te begrijpen hoe jouw server werkt, lijkt al een enorme horde te ver. Vergeet ook niet, maar dat is een tip; zodra je services ontsluit naar buiten "want je betaalt voor je internetverbinding", zal je ook iets met security & auditing moeten gaan doen.
Allicht, maar ook dat weet ik even niet; als jouw machine 2 fysieke netwerkkaarten heeft, hang er dan eentje aan je "virtuele machine", desnoods op een seperaat VLAN en ontsluit dat VLAN aan de buitenkant via je DMZ. En zorg dat al het overige verkeer niet via je DMZ gaat en dus gescheiden / veiliger is.
Coppermine
Of gewoon even Googlen op self hosted image gallery software
Ik zou wel een Linux servertje inrichten want het meeste is gemaakt voor php en mysql en apache.
[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 11-12-2018 17:30 ]
En dat als ik iets post dat het niet meer van mij is.
Het hosten is ook een bij komend iets.
Ik heb dat Owncloud dus geprobeerd maar denk dat ik iets verkeerd deed of het verkeerde had gedownload van hun site ik kwam er niet uit
Was ook geen normaal .exe bestandje moest in Virtualbox worden geinstalleerd.
De server heeft 2 netwerk poorten maar kan er gerust 1 kaart bij zetten dat is het probleem niet heb nog 1 slot over.
Dat is een goede tip, ik ben bezig met Pfsense.
https://lychee.electerious.com/
Er is ook een docker build waardoor je gemakkelijk kan installeren. (als je ervaring hebt met docker).
Daarnaast wat misschien voor jou een mooi simpel clean Linux distro is is ClearOS gebaseerd op CentOS maar werkt simpel met apps die je installeerd en een webbeheer. Geen commandline en ook webserver let's encrypt etc aanwezig zelfs domoticz.