Buitenlamp met bewegings- en schemersensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 09:26
Binnenkort krijgen we de sleutel van onze nieuwbouwwoning (hoek). Achter de woning hebben we een steeg/brandgang. Deze ligt op eigen grond, maar we moeten de buren recht van overpad gegeven. Naast ons nog twee woningen.

In deze steeg wordt geen verlichting aangebracht door de bouwer. Nu wil ik een nette oplossing die ook eenvoudig is. Aan de steeg hebben wij en de twee andere buren direct een schuurtje. Hier kunnen we verlichting op aanbrengen. In dit schuurtje is stroom (230v) aanwezig.

Ik ben echter op zoek naar een buitenlamp op 230v die (1) overdag (als het licht is) uit staat, (2) als het donker wordt zachtjes brandt om zo de contouren licht te geven en bij (3) beweging voluit gaat branden.

Nu heb ik al ontzettend veel gezocht. Een combinatie uit (1) en (3) zijn er in overvloed, maar de combinatie uit alle 3 kan ik niet vinden. Toch wil ik dat wel.

In de parkeergarage bij ons huidige appartement is dit wel gemonteerd, maar daar werkt dit via een centraal aangestuurd systeem. Dat is te kostbaar en too much voor deze steeg.

Een van de tweakers bekend met een kant en klare oplossing? Hoe eenvoudiger hoe beter. Ik wil geen smart home zaken vanwege het feit dat de oude buren er ook mee om moeten kunnen gaan ;)

Beste antwoord (via NelgNL op 07-12-2018 13:18)

• luuba
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb zelf deze:

https://www.lichtpartner....lder-lx-330s/#description

Niet de mooist uitziende, maar doet wel wat je wil.

Alle reacties

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• NelgNL
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:09:
Kan je niet gewoon twee lampen ophangen?
Natuurlijk kan dat. Maar dat wil ik niet :)

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:06
Lastig maar ik snap het, lijkt me ook mooi om te hebben! Mag ik meeliften met mijn vraag aub?

Ik was aan het zoeken naar die LED lampen met ingebouwde lichtsensor die je in een normale buitenlamp schroeft. Iemand daar ervaring mee?

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-12-2025
Zoiets? Deze kan permanent op 10% branden 's nachts en gaat bij schemering aan.
https://www.steinel.de/nl...l-810-led-ihf-zilver.html

Ik heb zelf een (heel) oud model dat oorspronkelijk met een gloeilamp werkte (en dus gedimd nog steeds veel stroom vrat). Daarna maar een Philips warmglow ingedraaid, alhoewel handleiding dat niet aanraadde, werkt het bovenverwachting goed.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
twodigits schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:59:
Lastig maar ik snap het, lijkt me ook mooi om te hebben! Mag ik meeliften met mijn vraag aub?

Ik was aan het zoeken naar die LED lampen met ingebouwde lichtsensor die je in een normale buitenlamp schroeft. Iemand daar ervaring mee?
Kijk eens naar de lampen van Megaman, die hebben edn normale E27 fitting, en zijn uitgerust met een licht donker sensor.

Mijn ervaring met deze lampen is positief. Ik heb bij mijn buurvrouw er 3 jaar geleden geplaatst en hij doet het nog steeds.

Wees er wel voorbedacht op, dat de fitting continue van spanning moet zijn voorzien, er moet niet een bewegingsmelder tussen zitten.

Voron V0.2 | Prusa Core One+

Acties:
  • Beste antwoord

• luuba
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb zelf deze:

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:06
Dank mensen, ze werken dus prima. Ik wil twee lampen bij de voordeur, bij de achterpui twee en bij de garage 1. Plan is daar gewone buitenlampen in te doen met zo'n LED met ingebouwde sensor. Nadeel is dat je de schakelaar binnen altijd op 'aan' moet hebben.

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:56
Wij hebben het nu met Philips Hue geregeld, gewoon een binnensensor op een droge plek geplaatst en een aantal lampen daaran gekoppeld. Voordeel is dat je heel makkelijk allerlei programma's kunt instellen.

• NelgNL
il-Principe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:48:
Zoiets? Deze kan permanent op 10% branden 's nachts en gaat bij schemering aan.
https://www.steinel.de/nl...l-810-led-ihf-zilver.html

Ik heb zelf een (heel) oud model dat oorspronkelijk met een gloeilamp werkte (en dus gedimd nog steeds veel stroom vrat). Daarna maar een Philips warmglow ingedraaid, alhoewel handleiding dat niet aanraadde, werkt het bovenverwachting goed.
en
luuba schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:13:
Ik heb zelf deze:

Bedankt voor jullie antwoorden. Dat is precies wat ik zoek. Daarbij past de lamp van Luuba het best in mijn budget. Tweakers to the rescue! _/-\o_
Pagina: 1