Probleem met witte randen in games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-10 13:03
Ha mede-tweakers!

Ik zit met het volgende probleem. Bij games zie ik bij alle witte randen een soort van "flikkeren" (op z'n engels zou ik het "shimmering lines" noemen denk ik..). In dit filmpje zie je een voorbeeld:
YouTube: Flickering and shimmering problem - GTX 1070 (No fix yet)
Kijk bijvoorbeeld eens vanaf 0:18, waarbij je op de container rechts de verticale witte lijnen ziet knipperen, en soort van. Heb dit filmpje overigens niet zelf gemaakt. Het stoort me, want ik zie het ook goed bij verschillende cutscenes in Destiny 2.
...

Ik heb net mijn r9 280x vervangen door een RX580. Hiermee is het probleem niet verholpen. Een andere HDMI-kabel heeft ook niet geholpen. Ik speel op een 1080p monitor (Samsung S24D590L), AA / FXAA etc wijzigen heeft geen enkel effect. Net ook m'n pc helemaal leeg gemaakt en Windows 10 geïnstalleerd met alle updates. Uiteraard dus ook verse AMD drivers. De videokaart draait op standaard clocks.
Verdere hardware:
i5 4590, ASRock B85m Pro4, 8 gb crucial RAM.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De echte "cinematic cutscenes" in Destiny (en ook bijvoorbeeld films op netflix) lijken hier niet onder te lijden, de meer geanimeerde cutscenes wel. Ook in alle andere games heb ik hier last van, het ligt dus niet alleen aan Destiny 2. Ook lijkt het beeld hierdoor niet 100% "soepel" te lopen (ik speel vaak destiny met een huisgenoot ernaast die hem speelt op zijn laptop in Low instellingen, daar zie ik die witte flitsende lijnen niet en lijkt alles wel soepel te gaan), terwijl ik wel goede framerates haal (op Low instellingen zie ik het ook namelijk, waarbij ik prima 100+ frames / sec genereer).
M'n monitor staat gewoon op 60Hz afgesteld.

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? :X
Kan het aan de monitor liggen? Een andere monitor heb ik nog niet kunnen proberen.
Kan het moederboard een rol spelen? Of nog een andere component?

Ik hoor graag jullie ideeën!

Hartelijke groet,

Ciprymuu }:O

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 19:02
Heb je de tips uit de comments ook geprobeerd?
Tal van mensen zeggen dat het een Anti Aliasing icm resolutie issue is.
XD it's not a gpu problem, its anti aliasing problem and resolution problem. If you have a 1080p display then most of your games will have this problem unless they got really good anti aliasing which I highly doubt. You can combat this effect by increasing resolution or by supersampleling if you only have a 1080p display

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!