Doseerlichten en de bijbehorden flitspaal oprit A12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Goedenavond,

Ik rij dagelijks de A12 op (oprit A12 vanaf Papendorpseweg te Utrecht) en zie zo nu en dan mensen door rood rijden bij die doseer stoplichten.

Wat ik mij elke keer af vraag: hebben die mensen geld teveel of weten ze niet dat er een flitspaal staat of staat die flitspaal uberhaupt wel aan?

Vandaag was ik zelf door een stomme fout doorgereden toen het doseerlicht op groen sprong en de 1e auto er door reed (er mogen 2 auto's op linker baan door groen, als je het red) gaf ik te weinig gas en toen sprong hij net op rood .

Maar die flitspaal bij de doseer stoplichten, staan die eigenlijk wel aan? want op flitsmeister etc komen ze niet in voor.

gaat om dit stuk (flitspaal zie je links):

https://www.google.nl/map...TXzJiQ!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 10% gewijzigd door mugenmarco op 06-12-2018 19:32 ]

Beste antwoord (via mugenmarco op 07-12-2018 08:47)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Staat gewoon uit, en al stond ie aan, kan je de boete eenvoudig aanvechten want de geeltijd is te kort.

Alle reacties

Verwijderd

Ik denk dat ze niet weten dat er een flitspaal staat ;) Als ze dat weten dan zouden ze er rekening mee houden.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-11 10:14
Die flitspalen staan er altijd voor de sier bij. De 0,5 seconden geeltijd van die krengen voldoet ook aan geen enkele regel.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 21:38

Jimbolino

troep.com

Volgens mij is dat een "analoge" flitspaal. Deze worden volgens mij niet meer onderhouden. (er moet namelijk iedere week/maand iemand langs om het rolletje te verwisselen)
De nieuwste palen zijn digitaal en sturen de foto's automatisch door naar de politie.

bron: mijn eigen ervaring met een aantal flitspalen hier in de buurt

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Jimbolino schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:32:
Volgens mij is dat een "analoge" flitspaal. Deze worden volgens mij niet meer onderhouden. (er moet namelijk iedere week/maand iemand langs om het rolletje te verwisselen)
De nieuwste palen zijn digitaal en sturen de foto's automatisch door naar de politie.

bron: mijn eigen ervaring met een aantal flitspalen hier in de buurt
Ja het is inderdaad een analoge flitspaal, iets wat ze al enige tijd geleden hadden vervangen voor digitale flitspalen dacht ik zo. misschien dat ze daarom niet op flitsmeister of sygic voorkomen, kan miss ook verklaren waarom ik regelmatig mensen daar door rood zie rijden.

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 21:04
Of ik heb hier al een paar keer geluk gehad of hij staat uit...

Over het algemeen denk ik dat er teveel gebeurd bij dit doseerlicht / flitspaal. Als deze overigens aanstaan staat er ook duidelijk 1 auto (dus nooit 2 tegelijk)... aangezien je daar ook nooit post van hebt gekregen zou ik zeggen dat je wel safe zit.

Acties:
  • Beste antwoord

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Staat gewoon uit, en al stond ie aan, kan je de boete eenvoudig aanvechten want de geeltijd is te kort.
Pagina: 1