Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

• Ganchi
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb in 2016 een computer gebouwd en sinds 2 weken geleden start tie niet meer op :(

Het gekke is wel dat mijn moederbord lichtjes (met name start & reset) wel oplichten.

Ik heb de volgende onderdelen:

Asus ROG formula VIII
G skill ripjaws 3200mhz 64gb
I7 6700k
Nzxt kraken x60
Supernova g2
Msi Gtx 960 4gb

Ik heb het volgende geprobeerd:
- ram geheugen eruit gehaald en er 1 geplaatst.
- voeding vervangen.

Wat ik nog van plan ben is
- cpu vervangen
- cmos batterij vervangen (maar ik denk niet dat het daaraan ligt, maar wat denken jullie?)

Wat denken jullie waaraan het kan liggen dat die zonder reden niet meer opstart? Is mijn moederbord overleden?

Hopelijk kan een mede tweaker mij helpen! :)

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
Krijg je piepjes bij het opstarten? Anders luidsprekertje plaatsen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Test ook eens zonder videokaart. Sluit je scherm dan aan op je moederbord.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Ganchi
Dankjewel @chemist13 & @nelizmastr voor jullie reacties!
Ik ga ze morgenochtend uitproberen.

Jullie horen nog van me :)

• Ganchi
Hey @chemist13 @nelizmastr !

Ik heb net mijn videokaart eruit gehaalt maar helaas geen succes.
Ik heb ook een speaker aangesloten en ik hoor een raar buzzing geluidje.
Enig idee wat dat betekent?

Dit is een linkje naar het geluid: https://we.tl/t-tGtiY6dnn4

Verwijderd

Startknop stuk?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Andere voeding geprobeerd? Alles buiten de kast?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11 17:40
pc bijna helemaal uit elkaar halen en vanuit een kale pc beginnen.

dus ram eruit video eruit. alleen muis en toetsenbord aangesloten.

aanzetten en zorgen voor een piep. doet ie dit al niet kijken wat je kan proberen om wel die piep te krijgen.
processor stuk? moederbord? of voeding? krijg je wel een piep. 1 Ram balkje erin. weer een piep 2e balkje erin. en zo doorgaan.

Wel zorgen dat je de juiste piep hebt die bij je moederbord hoort

• Ganchi
@Emielvanputten Ik heb zowel de startknop op mijn moederbord en van de kast geprobeerd, maar ik krijg geen reactie.

@d22wth Ik heb de voeding van mijn 2e pc verwisseld en daarmee heb ik geen succes gehad. De voeding die in mijn niet functioneerende pc zit deed het wel in mijn 2e pc. Dus aan de voeding ligt het niet

@jeppekroezen Ik ga dat nog even proberen, idd kaal beginnen en kijken wat de oorzaak is van dat geluid. Je hoort nog van me!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11 17:40
ja vanaf het kaalse punt proberen te beginnen en vanuit daar verder kijken.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zoals ik en @jeppekroezen gezegd hebben: eventjes alles eruit halen en dus 'kaal' beginnen.
Je kunt de pc starten met een schroevendraaier op de connector waarop je de de startknop aansluit. (Mobo)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
Die buz zegt mij niks.

• Ganchi
Ik heb mijn computer uitelkaar gehaald en gekeken wanneer ik weer een piep/buzz geluid kreeg, maar op een of andere manier kreeg ik dat geluid niet meer. Tijdens het process met het opnieuw inbouwen heb ik meerdere malen op de start knop gedrukt, maar helaas geen teken van leven.

Ik heb dus een nieuw moederbord gekocht en dan gaat tie wel aan :(

Dankjewel voor jullie hulp, het werd zeer gewaardeerd!!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:37
Ganchi schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:48:
Ik heb mijn computer uitelkaar gehaald en gekeken wanneer ik weer een piep/buzz geluid kreeg, maar op een of andere manier kreeg ik dat geluid niet meer. Tijdens het process met het opnieuw inbouwen heb ik meerdere malen op de start knop gedrukt, maar helaas geen teken van leven.

Ik heb dus een nieuw moederbord gekocht en dan gaat tie wel aan :(

Dankjewel voor jullie hulp, het werd zeer gewaardeerd!!
Moederbord aanmelden voor RMA aangezien er standaard 3 jaar garantie op zit.

zie: https://www.asus.com/uk/M...ORMULA/HelpDesk_Warranty/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Ganchi
@Wylana dankjewel voor je reactie! Ik heb zojuist mijn moederbord aangemeld voor RMA!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Zo'n duur moederbord binnen 2 jaar kapot? Wat heb je ermee gedaan?

Ben dan ook erg benieuwd naar de uitkomst van die RMA. Mocht het bord idd stuk zijn, vraag dan of ze erbij zetten wat er precies stuk is. Ben wel benieuwd.

• Ganchi
@chim0 Ik heb geen idee wat er wat er is gebeurt :(. Ik heb geen idee hoe het is gebeurt. ik heb het 2 jaar geleden ingebouwd, zorgvuldig mee om gegaan. Ik heb heb niet gespeeld in de BIOS of dergelijke. Dus ik durf niet te zeggen hoe dit is gebeurt.

Ik ga inderdaad wel vragen aan hun vragen of ze mij precies kunnen vertellen wat er gaande is.

Ze komen het vandaag ophalen en ben benieuwd hoe lang het gaat duren :D

Ik hou je op de hoogte!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

chim0 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 05:11:
Zo'n duur moederbord binnen 2 jaar kapot? Wat heb je ermee gedaan?
Je kan niet aannemen dat elk moederbord 20 jaar mee kan. Er zitten altijd exemplaren tussen die eerder defect gaan, daar doe je niets aan. Het is dan ook niet reΓ«el om dit TS te verwijten.

Heb ook een onverklaarbaar probleem gehad met een Gigabyte bord waarbij de geluidschip op willekeurige momenten het geluid afkapte voor een seconde. Geen driver of OS of wat dan ook kon het verhelpen, alleen een externe of interne (PCI) geluidskaart. Bordje was toen krap twee jaar oud. Onder garantie vervangen gelukkig. PC heeft die twee jaar onafgebroken op dezelfde plek gestaan.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Ganchi schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:10:
@chim0 Ik heb geen idee wat er wat er is gebeurt :(. Ik heb geen idee hoe het is gebeurt. ik heb het 2 jaar geleden ingebouwd, zorgvuldig mee om gegaan. Ik heb heb niet gespeeld in de BIOS of dergelijke. Dus ik durf niet te zeggen hoe dit is gebeurt.

Ik ga inderdaad wel vragen aan hun vragen of ze mij precies kunnen vertellen wat er gaande is.

Ze komen het vandaag ophalen en ben benieuwd hoe lang het gaat duren :D
Maar is er fysieke schade op het bord te zien zoals een kapotte elco o.i.d. of een kapotte koperlijn? Of heb je daar niet naar gekeken?
Ik hou je op de hoogte!
Nou, niet alleen mij, hoor. Denk dat de rest ook wel benieuwd is. :P

Wel netjes dat het bord zelfs opgehaald wordt! Hopelijk wordt het snel afgewikkeld.
nelizmastr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:43:
[...]

Je kan niet aannemen dat elk moederbord 20 jaar mee kan. Er zitten altijd exemplaren tussen die eerder defect gaan, daar doe je niets aan. Het is dan ook niet reΓ«el om dit TS te verwijten.
Natuurlijk niet. Dat beweer ik ook nergens. Overigens zou 20 jaar niet eens kunnen want het bord is pas 2 jaar oud. Het was ook een beetje met een grappige ondertoon bedoeld. Ik verwijt niemand niets, tenzij TS extreme dingen met het bord heeft gedaan zoals overklokken ofzo waardoor ie een opdonder heeft gehad, maar blijkbaar niet. Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten. :)
Heb ook een onverklaarbaar probleem gehad met een Gigabyte bord waarbij de geluidschip op willekeurige momenten het geluid afkapte voor een seconde. Geen driver of OS of wat dan ook kon het verhelpen, alleen een externe of interne (PCI) geluidskaart. Bordje was toen krap twee jaar oud. Onder garantie vervangen gelukkig. PC heeft die twee jaar onafgebroken op dezelfde plek gestaan.
Oh, praat me er niet van. Elektronica blijft elektronica en kan uiteraard altijd kapot gaan.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

chim0 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:04:
[...]

tenzij TS extreme dingen met het bord heeft gedaan zoals overklokken ofzo waardoor ie een opdonder heeft gehad, maar blijkbaar niet. Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten. :)
Van overklokken krijgt een bord geen opdonder, of het moet een ellendig meukbord zijn zonder gekoelde VRMs :+

Maar ja, humor en sarcasme werken slecht in tekst zonder smileys :+

Pagina: 1