Microsoft bevestigt Edge op Chromium te baseren en komt met

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hi @Olaf

Ik lees in je artikel over Edge het volgende Dit betekent wel automatisch dat Edge geen Universal Windows App meer zal zijn, maar een Win32-programma. Dat wordt in in de blog post van Microsoft alleen niet ergens genoemd. Is hier ook een bron voor?

Gr.
JackSparrow

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 06-12-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Die vraag zat ik ook mee....

Nee, de versie die op MacOS en Win7 komt zal geen UWP app kunnen zijn. Maar er is geen enkele reden waarom ze niet een Win32 én een UWP versie uit kunnen brengen.

UWP verwijderen van Edge zorgt er voor dat men instant alles behalve de volledige Intel Win10 versie de prullenbak in kan mikken. Inclusief Win S, Win op ARM en de net aangekondigde Core. Ik vindt het een hele boude uitspraak dat Microsoft dat zou doen... geloof er dan ook geen woord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Nouja, als ik het dus goed lees dan blijft Edge in Windows 10 gewoon bestaan en wordt er 'onder de motorkap' het e.e.a. gewijzigd. Daarnaast zou natuurlijk een Win32 app ook gewoon via de Store aangeboden kunnen worden (net zoals iTunes, Spotify, etc)....maar goed. Vraag me af of dat voor Edge gaat gebeuren, ik kan het in ieder geval niet uit het originele artikel halen.