Hoi allen, voor werk ga ik een nieuw systeem aanschaffen. Hiervoor ontvang ik graag jullie suggesties! 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een pc voor video montage. Ook wordt de color grading op dit systeem gedaan.
Er wordt voornamelijk gewerkt met Adobe Premiere Pro. Daarnaast bewerking van fotografie in Lightroom.
Qua bestanden zijn het vaak verschillende codes in één montage (c300ii 4k 400mb/s, tot aan gopro h264 en dji h264, en voor fotografie canon raw)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewoon goede prijs/kwaliteit, we moeten er weer een aantal jaar mee vooruit kunnen. Daarom heb ik geen specifiek bedrag in gedachten, maar hieronder heb ik wel drie componenten opgeschreven waar ik over twijfel, en die het systeem misschien onnodig duurder maken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua opslag denk ik aan een snelle ssd voor windows en de software, een nog snellere nvme voor de render/cache, en een degelijke data schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar de combinatie Intel en Nvidia. Ik weet dat AMD nu ook goede prijs/kwalitatieve processoren heeft, en volgens mij Nvidia met Premiere niet meer zo voorop loopt als het een paar jaar terug deed. Toch heb ik Intel/Nvidia in de setup gekozen. Ik sta wel open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee op moment kan ik niets verzinnen. Behalve minimaal zes usb 3.0 poorten aan achterzijde.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag een check op onderstaande lijst en eventueel suggesties hierop.
Zelf twijfel ik over drie dingen: de gpu, cpu en het geheugen, alternatief is volgens mij:
- 90 euro goedkopere Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce, maar wel minder snel
- 150 euro goedkopere i7-9700K, maar helft minder threads
- 250 euro besparen door 32gb ipv 64gb geheugen te nemen
Hier mijn lijstje:
Dank alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een pc voor video montage. Ook wordt de color grading op dit systeem gedaan.
Er wordt voornamelijk gewerkt met Adobe Premiere Pro. Daarnaast bewerking van fotografie in Lightroom.
Qua bestanden zijn het vaak verschillende codes in één montage (c300ii 4k 400mb/s, tot aan gopro h264 en dji h264, en voor fotografie canon raw)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewoon goede prijs/kwaliteit, we moeten er weer een aantal jaar mee vooruit kunnen. Daarom heb ik geen specifiek bedrag in gedachten, maar hieronder heb ik wel drie componenten opgeschreven waar ik over twijfel, en die het systeem misschien onnodig duurder maken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua opslag denk ik aan een snelle ssd voor windows en de software, een nog snellere nvme voor de render/cache, en een degelijke data schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar de combinatie Intel en Nvidia. Ik weet dat AMD nu ook goede prijs/kwalitatieve processoren heeft, en volgens mij Nvidia met Premiere niet meer zo voorop loopt als het een paar jaar terug deed. Toch heb ik Intel/Nvidia in de setup gekozen. Ik sta wel open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee op moment kan ik niets verzinnen. Behalve minimaal zes usb 3.0 poorten aan achterzijde.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag een check op onderstaande lijst en eventueel suggesties hierop.
Zelf twijfel ik over drie dingen: de gpu, cpu en het geheugen, alternatief is volgens mij:
- 90 euro goedkopere Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce, maar wel minder snel
- 150 euro goedkopere i7-9700K, maar helft minder threads
- 250 euro besparen door 32gb ipv 64gb geheugen te nemen
Hier mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i9-9900K Boxed | € 595,- | € 595,- |
| 1 | Gigabyte Z390 Aorus Pro | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G | € 616,99 | € 616,99 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
| 1 | Corsair Carbide 330R Blackout Edition | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CMK64GX4M4C3000C15 | € 504,50 | € 504,50 |