Advies gezocht voor binnenverlichting

Pagina: 1
Acties:

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Hallo medetweakers,

voor een kamer ben ik opzoek naar een verlichting waarbij ik de verlichting kan aanpassen zoals o.a. helderheid, dus minder sterke licht en fel. Dus bijvoorbeeld in de avond of nacht stel ik het in op laag en overdag of met familie stel ik de helderheid op max. En ook eventueel het kleur aanpassen. Dus als het kan 2700K en 2200K. Nu heb ik naar de Philips Hue gekeken maar de prijzen zijn best prijzig, en ik moet daarbij ook Philips Bridge aanschaffen? Wat is het precies? Moet ik het lichtknop vervangen voor de bridge?

Wifi is er constant maar hoe zit het met de app? Verouderd? Support is minder?

Reden van dit soort verlichting is dat ik anders iedere keer de ene lamp los moet maken zodat ik de andere lamp dat minder fel is. En zodra we met meer zijn in de kamer, weer de felle moet gebruiken.

En belangrijk: het liefst E14.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Wat is er mis met gewoon een dimmer en een E14 ledlamp? Oke kun je niet de kleur aanpassen maar kost je weinig en lekker simpel.

Zelf ben ik wel fan van het Warm-glow effect (philips). Dus je lampen gaan naar 2200K bij een lagere stand en naar 2700K bij hogere stand.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Wij gebruiken spots die hebben 2 leds erin, als het fel moet dan is het licht witter en als je het licht zachter zet wordt het roder.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:52
Wat heb je zelf al gevonden? Dit topic blinkt nou niet echt uit in eigen onderzoek.

Overigens, het concept 'dimmer' zegt je niks? Want waarom zo moeilijk denken?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:58
De bridge zit in de meterkast bij je router, zodat je de lampen via de WiFi kunt bedienen als je ze hebt gesynchroniseerd.

Je kan ook een afstandsbediening bestellen waarmee je de lampen feller kan zetten of kan dimmen. Zodra je de schakelaar namelijk uit zet 'resetten' de lampen zich.

Volgens mij is het wel of de telefoon of de afstandsbediening.

Daarnaast kan je de lampen ook via de WiFi aan bijvoorbeeld je Toon koppelen.

Het is inderdaad prijzig, maar lampen moeten lang mee gaan en kan je met een verhuizing natuurlijk gewoon ook weer mee nemen naar het nieuwe huis.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Philips Hue is een koopje! Indraaien en klaar. Dimmers zijn ook niet goedkoop :). Bridge zit er bij in de starterskit.

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:25
de Peer schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:46:
Wat is er mis met gewoon een dimmer en een E14 ledlamp? Oke kun je niet de kleur aanpassen maar kost je weinig en lekker simpel.

Zelf ben ik wel fan van het Warm-glow effect (philips). Dus je lampen gaan naar 2200K bij een lagere stand en naar 2700K bij hogere stand.
Dit dus, zoek maar eens op dim to warm lichtbronnen. Dan vind je wel lichtbronnen met een kleur op max 2800K en teruggedimd 1800K

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een gewone dimmer ertussen lijkt me de beste oplossing.

En mocht je het fancy willen met een app, kijk ook eens naar de Tradfri serie van Ikea, die zijn wat leuker geprijsd dan de Hue.

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:47
Zelfde maar goedkopere oplossing is osram lightify. Wij hebben deze ook een zijn er zeer tevreden over. Je kan ook een losse schakelaar/afstandsbediening kopen. Verlichting kan in kleur of in wit (2000-4500k ofzo).
En zijn eventueel ook te koppelen met het hue systeem.
Beste aanbiedingen kan je vinden op amazon.de

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
de Peer schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:46:

E14 vanwege de aanwezige socket. Dan gaat een E27 of andere socket niet echt lukken :P Maar warm-glow effect is ook wat ik zoek. Op eBay zijn er wel converters te vinden maar duurt wel evenvoor ik ze heb.
President schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:11:
De bridge zit in de meterkast bij je router, zodat je de lampen via de WiFi kunt bedienen als je ze hebt gesynchroniseerd.

Je kan ook een afstandsbediening bestellen waarmee je de lampen feller kan zetten of kan dimmen. Zodra je de schakelaar namelijk uit zet 'resetten' de lampen zich.

Volgens mij is het wel of de telefoon of de afstandsbediening.

Daarnaast kan je de lampen ook via de WiFi aan bijvoorbeeld je Toon koppelen.

Het is inderdaad prijzig, maar lampen moeten lang mee gaan en kan je met een verhuizing natuurlijk gewoon ook weer mee nemen naar het nieuwe huis.
Ja, afstandsbediening is wat ik precies zocht! Is dan veel beter dan via de app. En jawel, lampen moeten idd lang gaan. Toon hebben we alleen niet. Maar de lampen moeten vast wel ondersteuning hebben voor bepaalde afstandsbedieningen? De reset heb ik wel verwacht maar is geen punt.
Pagina: 1