Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC, €1400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• devoz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-11 12:20
Een vriend van mij is van plan om een game PC te maken, nou heeft hij mij gevraagd om te helpen met rondkijken voor onderdelen en met het bouwen. Ik heb mijn eigen PC een jaar of twee geleden gemaakt en ben nu dus rond aan het kijken voor hem, ik heb samen met hem al wel wat bedacht, maar ik dacht navragen op het forum kan nooit kwaad!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal gebruikt worden voor games zoals Battlefield, Forza en GTA. Er zijn geen plannen rondom videobewerking of fotobewerking, dus eigenlijk gamen en surfen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij zit te denken aan een PC van rond de 1400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is niks dat meegenomen wordt uit een oudere destkop

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk moet de complete setup gekocht worden, dus dat houdt in een videokaart, processor, voeding, case, ssd, hdd, moederbord, ram geheugen, één monitor en mogelijk processorkoeling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen bij processors gaat er voor hem een voorkeur uit naar Intel, bij andere onderdelen is er geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald, het verbruik en geluid is niet erg belangrijk. Het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat het een herrie producerende slurpmachine wordt, maar hij hoeft ook niet muisstil te zijn.

Ga je overklokken?
Nee, in elk geval niet in het begin en waarschijnlijk ook niet later.

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk wil ik weten wat op dit moment de beste opties zijn voor een pc van rond de 1400 euro, dus de beste bang voor buck. Hierbij heb ik zelf al wat samengesteld en zou ik graag ook wat andere meningen willen hebben over het lijstje dat al gemaakt is. Vooral over de voeding en de videokaart wil ik graag feedback en informatie of er iets beters is in deze price range. Ook bij de CPU is er nog wel een optie om voor de Ryzen chips te gaan, als het verschil tussen de Ryzen en intel chips voor deze prijs aanzienlijk genoeg is om voor een ryzen te gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 284,-€ 284,-
1Gigabyte Z390 UD€ 124,50€ 124,50
1Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G€ 355,05€ 355,05
1WD Blue WD10EZRZ, 1TB€ 41,49€ 41,49
1Sharkoon VG5-W Blauw€ 39,04€ 39,04
1MSI Optix MAG241C Zwart€ 199,-€ 199,-
1Gelid Solutions Tornado€ 19,99€ 19,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 132,50€ 132,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,95€ 59,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 73,50€ 73,5
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.329,02

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M je nu gekozen is al ouder design.
Met deze GPU pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition kun je de 450w versie als modulaire voeding of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W niet-modulair scheelt je ook besparing in stroomverbruik

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• devoz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-11 12:20
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:42:
Voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M je nu gekozen is al ouder design.
Met deze GPU pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition kun je de 450w versie als modulaire voeding of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W niet-modulair scheelt je ook besparing in stroomverbruik
Aha! Bedankt voor je reactie! Nog een vraagje, is er een groot verschil in performance tussen de sapphire nitro en de vega 56? En is het slimmer om wat extra geld uit te geven en een gtx1070 te kopen in plaats van een vega 56 of de sapphire nitro?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

devoz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:04:
[...]

Aha! Bedankt voor je reactie! Nog een vraagje, is er een groot verschil in performance tussen de sapphire nitro en de vega 56? En is het slimmer om wat extra geld uit te geven en een gtx1070 te kopen in plaats van een vega 56 of de sapphire nitro?
RX590 is een verbetering van de RX580. de Vega 56 zit daar weer boven. met je gekozen scherm (freeSync optie) zou ik een AMD kaart kiezen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.