Vraag

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Tweakers,

Sinds afgelopen Black Friday heb ik via Amazon.de een Fire TV Stick 2nd Gen. gekocht. Duitse handleiding en duitse verpakking, maakt me verder niet uit want zet hem gewoon op Engelse instellingen. Niet te verwarren met de Fire TV Stick Basic Edition. Deze laten leveren op een adres in het grensgebied en daar opgehaald, aangezien Amazon.de dit product niet in NL levert.

Ik heb deze Fire TV geregistreerd onder mijn Amazon account. In dit account staat mijn Nederlandse adres opgegeven. In de instellingen op Amazon.nl van dit account staat dat ik toegang heb tot de NL, DE, en US market van Amazon. Alles gaat prima, dingetje werkt erg goed, erg blij mee voor dat geld. Heb echter één probleem, ik krijg Amazon Prime Video niet aan de praat, ik krijg op de Fire TV foutmelding 5505; dat ik mijn locatie-instellingen moet nakijken.

Als ik naar Prime Video in mijn Chrome browser ga kan ik de content gewoon streamen. Deze PC en de Fire TV hangen beide aan dezelfde Nederlandse internetlijn, zonder tussenkomst van een VPN.

Iemand een idee? Heb al met Amazon chat gesproken, na 3x van chatpartner gewisseld te worden kreeg ik er uiteindelijk een uit India die er geen drol van snapte en suggereerde dat ik het product maar moest retourneren.

Ik las in wat oude artikelen hier op Tweakers dat Amazon Prime Video gewoon moet werken in NL. (Doet het ook, alleen via de browser.)

@Modjes: graag topictitel veranderen naar: "Amazon Fire TV Stick 2nd Gen: Prime Video probleem"

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Whiskey op 06-12-2018 15:17 ]

Beste antwoord (via Oscar Whiskey op 27-06-2019 23:53)

• sp0ng
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-07-2023
Is inderdaad erg jammer, wellicht heb je het al opgelost, maar je kan vanuit de prime video app op je mobiel of tablet de video afspelen en dan casten naar je fire tv. Daarna kan je binnen dezelfde serie/film de afstandsbediening gebruiken. Wil je iets anders zien, dan moet je weer je portable device pakken. Heeft iemand een eenvoudigere manier gevonden, ik hoor het graag!

Alle reacties

• Cypherke
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 14:50
Ik heb hetzelfde aan de hand, maar dan met de 4K stick. Het heeft gewerkt toen ik de stick de eerste keer opstartte, echter na een update werkte het niet meer.

• jaqb
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 13:14
Dit heb ik nu ook met mijn 4K stick. Iemand een oplossing ? Video Prime apk sideloaden kan, maar dan heb je geen 4K,hdr etc

• Cypherke
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 14:50
@Oscar Whiskey en @jaqb kunnen jullie eigenlijk nog extra apps installeren? Ik heb in het begin plex, youtube (aka firefox), spotify, ... geïnstalleerd maar ik wou nu nog bijv de tidal app bij installeren en die kwam ook zagen over locaties.

• Oscar Whiskey
Geen idee eigenlijk... Ik gebruik hem maar voor 3 zaken; Netflix, Plex, and Spotify.

Je kan uiteraard apps installeren uit de Amazon store, en volgens mij kun je het ding ook openkraken om andere zaken te installeren maar nooit mee bezig geweest.

Acties:
  • Beste antwoord

• sp0ng
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-07-2023
Is inderdaad erg jammer, wellicht heb je het al opgelost, maar je kan vanuit de prime video app op je mobiel of tablet de video afspelen en dan casten naar je fire tv. Daarna kan je binnen dezelfde serie/film de afstandsbediening gebruiken. Wil je iets anders zien, dan moet je weer je portable device pakken. Heeft iemand een eenvoudigere manier gevonden, ik hoor het graag!

• Oscar Whiskey
Klinkt als een acceptabele workaround. Maar wel dermate omslachtig dat ik eerst kijk of ik het materiaal niet elders kan krijgen en als het echt niet anders kan, dan via Prime.

• e-sim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-02 18:39
hi, ik heb net een cube uit Duitsland gehaald, taal op engels is inderdaad geen probleem, Netflix doet het, YouTube, alleen hun eigen app niet... terwijl ik wel gewoon een prime account heb. ook code 5505.
Iemand inmiddels een idee?
Pagina: 1