Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Waarschijnlijk is dit een bizar vraagje:

Is het mogelijk om een tablet te gebruiken zonder dat er een batterij inzit maar indien hij wel permanent op het stroomnet is aangesloten?
Een beetje vergelijkbaar dus met een oude draagbare radio van vroeger die werkt op batterijen indien je bvb buiten bent maar die ook perfect werkt zonder batterijen indien aangesloten op het stroomnet.

Dank u voor de toelichting!

Vriendelijke groeten,
monterin

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-12-2018 18:06)

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:55:
De vraag is nog steeds: kan een tablet werken zonder batterij indien de lader in het stopcontact steekt?
Het zou kunnen werken, maar ik vraag me af hoe bedrijfszeker het is.
Een tablet is niet gemaakt om zomaar af te sluiten, dus je zult deze uit moeten zetten voordat je de voeding loskoppelt. Normaal zou de afsluitprocedure op een accu draaien, die is niet aanwezig met dus kans op corrupte data.
Daarbij wat ik eerder poste is de kans er dat de voeding niet de benodigde stroom kan leveren. Stel dat de Tablet voor een seconde 3A nodig heeft om een bepaalde taak uit te voeren en je voeding is 2A zal de spanning zodanig inzakken bij die vraag dat de tablet waarschijnlijk uitvalt.
Al met al is het in mijn ogen; Gewoon proberen, werkt het niet zet je de accu terug en bedenk je een andere "beveiliging".

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Dat is per apparaat verschillend. Als je het kunt testen, zou ik dat doen.

Vul die vragen nog even in, die in het formulier stonden toen je het topic aanmaakte. Vooral "Relevante software en hardware die ik gebruik" leek me tamelijk essentieel voor het juiste antwoord, right? 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Room42 op 06-12-2018 14:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lijkt mij aan het specifieke laadcircuit van de tablet te liggen en de overlaadbeveiliging die vaak gebundeld is met/in de accu.

Ik kan mij voorstellen dat als je de accu verwijdert uit een tablet dat je dan ook deze overlaadbeveiliging kwijt bent en dat daardoor het laadcircuit geen signaal meer krijgt en simpelweg weigert spanning te leveren.

Theoretisch is het mogelijk maar het is afhankelijk van het technisch ontwerp of dit gaat lukken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Misschien is er een makkelijkere oplossing te vinden als je aangeeft waarom je een tablet zonder batterij zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tablet zal tegen een muur bevestigd worden (in een behuizing uiteraard) en hierop zal een programma draaien dat de scores van een biljartwedstrijd bijhoudt.
De tablet moet dus enkel werken indien de zaak open is en er dus stroom en licht aanwezig is.

De 7" tablet is een goedkoop (Chinees?) ding dat nog onderweg is vanuit het VK.
Merkloos zo te lezen....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2018 17:06 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 04:30
welk programma/welke app wordt er gebruikt bij het bijhouden van de scores?

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
energydrank schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:06:
welk programma/welke app wordt er gebruikt bij het bijhouden van de scores?
Een vriend maakt hiervoor een 'statische html' geloof ik (ken er zelf niets van).
Hoeft dus geen wifi-verbinding te hebben/maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Gewoon een tablet aan de stroom hangen en uitzetten als ze de zaak afsluiten, weer aanzetten als de zaak geopend word.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
Misschien kan je het dan ook wel doen met een Raspberry Pi en een schermpje ofzo.

ik weet niet hoe technisch die vriend is maar misschien kan je dat aan hem voorleggen, zal waarschijnlijk ook wel een stuk goedkoper zijn dan een tablet en hou je dus meer geld over voor een lekker biertje na het biljarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

energydrank schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:11:
Misschien kan je het dan ook wel doen met een Raspberry Pi en een schermpje ofzo.

ik weet niet hoe technisch die vriend is maar misschien kan je dat aan hem voorleggen, zal waarschijnlijk ook wel een stuk goedkoper zijn dan een tablet en hou je dus meer geld over voor een lekker biertje na het biljarten :P
Raspi met touch-screen hoeft niet per-se goedkoper te zijn dan een eenvoudige tablet.

Maar ik gok dat hier al standaard programma's voor zijn. Voordat die vriend wat gaat maken, zou ik daar naar kijken. (Of ouderwets met een krijtje en een schoolbord. Waarom wil je hier een tablet voor hebben? Kan alleen maar kapot. Schoolbord en krijt hebben geen batterij, gaan niet kapot, werken ook zonder stroom, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De stroom gaat automatisch uit wanneer de zaak sluit.
Vandaar mijn vraag of hij niet enkel met stroom (en dus zonder batterij) kan of mag werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Dit had je trouwens blijkbaar ook heel makkelijk kunnen googlen....

https://www.circuitsonline.net/forum/view/135735

Maar het is wel leuk, want dit zet de tweaker weer s aan het denken :P

[ Voor 23% gewijzigd door energydrank op 06-12-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk van het model, maar de Android autoradio's werken allemaal zonder directe accu, behalve de accu (extern) van je auto zelf.

Probleem is eerder, vind maar eens een tablet waar geen batterij in zit, of deze eruit kan halen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:19:
De stroom gaat automatisch uit wanneer de zaak sluit.
Vandaar mijn vraag of hij niet enkel met stroom (en dus zonder batterij) kan of mag werken?
Again, waarom niet gewoon dat ding met de hand aan- en uit zetten en waarom niet gewoon ouderwets met krijtjes op een bord?

Ja, het kan (meestal), maar een device zomaar uit zetten is zelden écht goed en de vraag is dus welk probleem je hier mee op lost.

Ik snap de use-case denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom zou je de moeite nemen? Gewoon aan de stroom hangen, accu of niet.
Vooral als de stroom er af is als er niemand aanwezig is zit er vrijwel geen risico aan.
En boeit toch ook niet als dat ding aan blijft? Verbruik in standby is ook te verwaarlozen.

[ Voor 22% gewijzigd door defusion op 06-12-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'Krijtjes op een bord' is de oude manier.
Ik heb graag een modernere wijze met een mooie lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:28:
Waarom zou je de moeite nemen? Gewoon aan de stroom hangen, accu of niet.
Vooral als de stroom er af is als er niemand aanwezig is zit er vrijwel geen risico aan.
Dus ik gebruik hiervoor gewoon de bijgeleverde standaardlader die ik connecteer op het 230V stroomnet en ik haal de batterij er uit.
Juist begrepen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik bedoel, waarom zou je de accu eruit halen. Ik zie het probleem niet met dat ding erin laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus inderdaad om on-nodige risico's te vermijden indien batterij te heet zou worden.
Indien er geen batterij aanwezig is kan ze ook niet oververhit geraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
defusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:32:
Ik bedoel, waarom zou je de accu eruit halen. Ik zie het probleem niet met dat ding erin laten.
als je de lader er langere tijd in houdt wordt de Accu lui en kan je de tablet dus weg flikkeren op het moment dat je iets nieuws ophangt voor de scores, daarnaast verhoogt het de kans dat de accu eruit knalt en dus heel de tablet met zich meeneemt naar de fillestijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist daarom liever geen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar werkt het zonder batterij en met de lader continu aangesloten op het stroomnet (tijdens de openingsuren)?

Graag je vorige bericht aanpassen ipv meerdere berichten onder elkaar

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 06-12-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:28:
'Krijtjes op een bord' is de oude manier.
Ik heb graag een modernere wijze met een mooie lay-out.
Huur je voor €100 een grafisch designer en laat je een mooi custom whiteboard maken.
Wat is het nut van je biljartscore bijhouden op een tablet?

En hoe mooi denk je dat het word als "een vriendje" zelf met HTML iets in elkaar frotst. Als je zoiets doet, doe het dan goed en zoek een programma dat het kan, dat highscores bij kan houden, etc. Dan wil je dus iets dat internet heeft, dat je kunt uitlezen, waar de kastelijn misschien een gratis biertje kan geven aan diegene met de hoogste score, vrienden die dat kunnen delen, etc..

Echt, modern is goed, maar doe het dan goed en maak niet een statische whatever die niets meer of minder is dan een krijtbord met backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Waarom wil je de batterij eruit halen? Wat schiet je daarmee op?

En waarom wil je de tablet uitzetten? Hoe vaak zet je je eigen telefoon/tablet uit? Lijkt me nogal zinloos.

Er zijn zat apps beschikbaar waarmee je je tablet automatisch kunt unlocken zodra deze opgeladen wordt en te snoozen als de stroom eraf gaat. Een beetje tablet (zelfs een goedkoop chinees ding) moet makkelijk 24 uur zonder stroom kunnen met het scherm uit en in vliegtuigmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Laad circuits zijn tegenwoordig slim genoeg om ook als tablet de helft van de tijd aan de stroom hangt de batterij in redelijke staat te houden. Zou het dus niet te moeilijk maken en die batterij er lekker in laten zitten.

En brandgevaar.. Geen idee hoe de verzekering erover denkt maar maak je je dan ook druk om de batterij in je broekzak of laptop?

[ Voor 22% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
-36- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:37:
Laad circuits zijn tegenwoordig slim genoeg om ook als tablet de helft van de tijd aan de stroom hangt de batterij in redelijke staat te houden. Zou het dus niet te moeilijk maken en die batterij er lekker in laten zitten.
dat zijn ze zeker, maar ook laad circuits kunnen foutjes erin hebben.
dan zal je zien dat TS een tablet aanschaft hiervoor en dat hij er dan net eentje heeft met een verkeerd laad circuit. maar ook een laad circuit zal niet alles 100% tegenhouden waardoor de batterij alsnog achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Ik neem aan dat het biljart ook een kastje heeft voor de verlichting? Hang hem dan bij met accu. Voordeel is dat bij een kortstondige stroomstoring je de score nog hebt en de tablet laadt alleen als er gebiljart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar nogmaals mijn punt, heb jij er überhaupt 1 gevonden waar je de accu eruit kan halen?

In de basis zeg ik: ja, dit zou werken, maar dit is erg afhankelijk van het model.

Veel tablets hebben een automatische afsluit bij lage accu, dus zonder accu start hij waarschijnlijk niet eens op, of direct af. Zal wel een simpel soldeerwerkje zijn om dit te omzeilen (immers, auto radio's hebben dit ook), maar je moet wel eerst 1 vinden waarop je dit kan toepassen.

YouTube: How to run tablet or smartphone without battery
Genoeg filmpjes te vinden om dit alsnog te omzeilen als je tablet niet werkt.

Maar blijft bij de basis, vind er eerst maar een zonder accu.
(misschien nog een Galaxy Tab? Dacht dat die nog wel een verwisselbare accu hadden)

Secondair zit je met een klein punt, sommige tablets vinden abrupt afsluiten niet zo fijn, zelfs een android-autoradio sluit namelijk netjes af alvorens los te koppelen, daar moet je wel bewust van zijn. Of je moet consequent leren dat ding eerst uit te zetten.

En naar de overige die er geen probleem in zien, ik snap het punt van de TS: better safe than sorry, zeker als het mogelijk is.

https://www.alibaba.com/p...n-POE-10_60813021580.html
Ze bestaan dus blijkbaar wel (dit is een POE versie).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2018 17:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet goed waarom iemand hier zo heftig reageert op 'Waarom' ik dit wil gebruiken?
Is dat belangrijk?
Bord en krijt?
Ik dacht dat we in de 21ste eeuw zaten ondertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

energydrank schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:40:
[...]

dat zijn ze zeker, maar ook laad circuits kunnen foutjes erin hebben.
dan zal je zien dat TS een tablet aanschaft hiervoor en dat hij er dan net eentje heeft met een verkeerd laad circuit. maar ook een laad circuit zal niet alles 100% tegenhouden waardoor de batterij alsnog achteruit gaat.
Als ik het goed begrijp is de batterij overbodig. Dan maakt het denk ik ook niet uit of deze nu ontkoppelt of gaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:42:
Ik begrijp niet goed waarom iemand hier zo heftig reageert op 'Waarom' ik dit wil gebruiken?
Is dat belangrijk?
Bord en krijt?
Ik denk dat veel Tweakers daarmee misschien ook meer bedoelen dat je een onhandige oplossing hebt gekozen ;)

We zitten inderdaad in de 21e eeuw, en daarrbij kan het dus ook veel makkelijker dan te zitten frutsen met een tablet (waarvan je niet weet of die op enkel netstroom functioneert) aan de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:42:
Is dat belangrijk?
Bord en krijt?
Yep. Dus heb je dingen als dit:
https://play.google.com/s...73bit.billiardscore&hl=en

(Even random 1e Google Hit.)

Da's wel ff wat anders dan een statische HTML pagina waar mensen met een soort van digitale stift hun score op bij houden. :) En ja, daar heb je internet voor nodig want anders kun je heel die app niet op dat ding installeren.

Je moet geen dingen doen omdat het modern is, je moet dingen doen omdat een moderne uitvoering toegevoegde waarde heeft. Of ga je de biljarttafel ook vervangen door een volledig digitale versie, omdat het modern is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
-36- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:43:
[...]

Als ik het goed begrijp is de batterij overbodig. Dan maakt het denk ik ook niet uit of deze nu ontkoppelt of gaar is
zeker wel, het stroom blijft namelijk wel komen, doordat het laad circuit nooit alles tegen houdt wordt de batterij langzaam bij beetje alsnog opgeladen, omdat hij al vol zit zal dit zag uiten in hitte waardoor de batterij langzaam zich zal opblazen en uiteindelijk misschien wel exploderen zoals we kennen van een paar jaar geleden van de Samsung telefoontjes.

als bovenstaande niet het geval was dan zou het inderdaad prima kunnen maar als TS de tablet dan uiteindelijk eens wil vervangen dan kan hij de tablet ook direct weg gooien omdat er dan waarschijnlijk nog zo weinig van de accu over is dat je hem om het half uurtje wel aan de lader mag hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Het is ook niet gegarandeerd dat het goed werkt in alle gevallen. Veel accu gevoede apparaten, zoals laptops en tablets kunnen bij hoge lasten ook nog stroom trekken uit de accu terwijl ze aan het laden zijn.
Leg bijvoorbeeld een tablet aan een telefoonlader en ga gamen. De accu gaat nog steeds leeg, alleen minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:36:
Maar werkt het zonder batterij en met de lader continu aangesloten op het stroomnet (tijdens de openingsuren)?
Goedkope Chinese tablet? Mijn verwachting is nee.

Maar het hangt af van het chipje dat de stroomvoorziening/laden regelt. Als deze het wel 'goed' doet, dan kan het ook zijn dat de volgende serie net een andere versie heeft. Het is niet echt iets wat onderdeel is van de spec.

Maar ik zou ook 3x nadenken of je zo'n goedkope adapter 16uur per dag 'aan' laat staan. Ik zou voor een USB lader gaan van een A-merk. Chinese rommel = brandgevaarlijk.
En let ook op, als je als bedrijf een tablet van buiten de EU haalt, dan ben je de importeur. Breekt er brand uit die terug te leiden is tot die tablet, dan kan de importeur opdraaien voor de schade....
Als het cafe/eigenaar die dingen besteld of jij direct in opdracht, dan kan de verzekering weigeren uit te betalen bij 'onregelmatigheden' -> 'glashelder'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hebbes!

https://www.woodscues.com...for-snokker-room-or-clubs

Dat is toch veel handiger dan knoeien met een tablet?

En als je echt hip wilt doen:
http://projection-mapping.org/cue-poolaid/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:47:
[...]

Yep. Dus heb je dingen als dit:
https://play.google.com/s...73bit.billiardscore&hl=en

(Even random 1e Google Hit.)

Da's wel ff wat anders dan een statische HTML pagina waar mensen met een soort van digitale stift hun score op bij houden. :) En ja, daar heb je internet voor nodig want anders kun je heel die app niet op dat ding installeren.

Je moet geen dingen doen omdat het modern is, je moet dingen doen omdat een moderne uitvoering toegevoegde waarde heeft. Of ga je de biljarttafel ook vervangen door een volledig digitale versie, omdat het modern is?
De data die er op draait (en onthouden zal worden) is meer dan wat je met een krijtje op een bord kan noteren.
Dit vereenvoudigt vele malen de manuele boekhouding die ik nu met pen en papier moet bijhouden.
Maar nogmaals....wat maakt het uit wat er op draait?
En heb jij er last van (blijkbaar wel) of het nu professioneel oogt of niet?
Ik snap uw probleem niet.
De vraag was gewoon: kan een tablet werken zonder batterij indien de lader in het stopcontact steekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En stel dat ik één van deze standaard voorgeprogrammeerde scoreborden op de tablet zou installeren, wat verandert er dan? Welk programma er draait heeft er toch helemaal niets mee te maken?
De vraag is nog steeds: kan een tablet werken zonder batterij indien de lader in het stopcontact steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:54:
[...]
De data die er op draait (en onthouden zal worden) is meer dan wat je met een krijtje op een bord kan noteren.
Dit vereenvoudigt vele malen de manuele boekhouding die ik nu met pen en papier moet bijhouden.
De vraag was gewoon: kan een tablet werken zonder batterij indien de lader in het stopcontact steekt?
Het probleem is dit:
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:08:
[...]
Een vriend maakt hiervoor een 'statische html' geloof ik (ken er zelf niets van).
Hoeft dus geen wifi-verbinding te hebben/maken.
Die vriend gaat het wiel opnieuw uitvinden en zoals jij het schetst, word het een verdomd slecht wiel ook.

Eigenlijk wat je nu doet is wat ik dagelijks in de praktijk zie. Jij ("de klant") komt met een oplossing, terwijl je het bedenken van die oplossing aan anderen moet overlaten.

Ik zou dit probleem voor leggen bij bijvoorbeeld de leverancier van je pooltafels en zeggen "hoi, ik wil de scores electronisch bijhouden, hebben jullie een oplossing", zo'n leverancier komt dan terug met "ja, dat hebben we, dit en dat zijn de mogelijkheden, kost je zus en zo".

Da's een veel betere insteek dan beginnen met "ik wil een tablet zonder batterij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:54:
[...]

Op Tweakers houden we ervan om wat meer van waar het voor is te weten zodat we beter mee kunnen denken en misschien zelfs wel een betere oplossing kunnen vinden dan alleen de antwoord op je vraag maar ook iets beters in het algemeen.

maar is het geen optie om dan gewoon een kleine laptop aan te schaffen, daar een programma/app op te installeren en de dingen die je langer moet bewaren op te slaan in een excel bestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken die scoreborden maar al te goed en ze worden als app regelmatig gebruikt door de spelers.
Maar toeschouwers zouden het handig vinden indien een soortgelijk scorebord zich (op een groter formaat) in de buurt van de biljarttafel zou bevinden zodat ze de scores aan de verschillende tafels vanuit hun luie stoel kunnen volgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:55:
Een tablet is niet gemaakt om zomaar af te sluiten, dus je zult deze uit moeten zetten voordat je de voeding loskoppelt. Normaal zou de afsluitprocedure op een accu draaien, die is niet aanwezig met dus kans op corrupte data.
Daarbij wat ik eerder poste is de kans er dat de voeding niet de benodigde stroom kan leveren. Stel dat de Tablet voor een seconde 3A nodig heeft om een bepaalde taak uit te voeren en je voeding is 2A zal de spanning zodanig inzakken bij die vraag dat de tablet waarschijnlijk uitvalt.
Al met al is het in mijn ogen; Gewoon proberen, werkt het niet zet je de accu terug en bedenk je een andere "beveiliging".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Automatisch uitzetten als de stroom van je tablet gaat? There's an app for that! :P AutoSleeper. Tenminste, iets in die richting, je mag zelf testen/verder zoeken/(laten)ontwikkelen als het echt alleen in de auto werkt. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:58:
Ik ken die scoreborden maar al te goed en ze worden als app regelmatig gebruikt door de spelers.
Maar toeschouwers zouden het handig vinden indien een soortgelijk scorebord zich (op een groter formaat) in de buurt van de biljarttafel zou bevinden zodat ze de scores aan de verschillende tafels vanuit hun luie stoel kunnen volgen.
En dat wil je dan oplossen met een goedkope 7" brandgevaarlijke Chinese tablet van €100?

Let precies dit probleem voor aan de leverancier van je pooltafel, roep iets over de afstand die je wilt overbruggen, etc. Dikke kans dat ze een prima off-the-shelf oplossing voor je hebben. (Ook dikke kans dat die iets duurder is dan een goedkope Chine tablet.)

Je begint bij de oplossing, dat werkt niet. (En dat is precies wat ik veel te vaak mis zie gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bernardV schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:59:
[...]

Dank u!
Dit lijkt me een heel goed antwoord op een vraag die achteraf volledig naast de kwestie belandde.
Hartelijk dank hiervoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
TerraGuy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:01:
Automatisch uitzetten als de stroom van je tablet gaat? There's an app for that! :P AutoSleeper. Tenminste, iets in die richting, je mag zelf testen/verder zoeken/(laten)ontwikkelen als het echt alleen in de auto werkt. :)
Prachtig! Maar die werkt alleen als er een accu is, want als die er niet is is er niets om te gebruiken als de stroom wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

bernardV schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:03:
[...]

Prachtig! Maar die werkt alleen als er een accu is, want als die er niet is is er niets om te gebruiken als de stroom wegvalt.
I know, maar waarom nu perse die accu eruit moet? Oververhitting? 1 op zoveel miljoen heeft daar last van, kans lijkt me klein. Constant aan de lader wat slecht is voor de accu maakt niet uit als de accu het toch hoogstens 10 sec vol hoeft te houden om af te sluiten. Er zijn apps die ervoor zorgen dat hij ophoudt met laden bij een willekeurig percentage (zet 'm op 20% ofzo), kans op oververhitting wordt nog kleiner.

Elke dag handmatig de tablet uitzetten omdat er geen batterij in zit lijkt me zeer onpraktisch. Het kan vast niet altijd kwaad maar Android verwacht niet dat hij elke keer knalhard uitgezet gaat worden dus dat gaat hoogstwaarschijnlijk een keer fout.

Laat lekker de accu erin en regel het aan/uit en (niet) opladen via apps, veel praktischer toch?

[ Voor 5% gewijzigd door TerraGuy op 06-12-2018 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

energydrank schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:57:
[...]
Op Tweakers houden we ervan om wat meer van waar het voor is te weten zodat we beter mee kunnen denken en misschien zelfs wel een betere oplossing kunnen vinden dan alleen de antwoord op je vraag maar ook iets beters in het algemeen.
Goede eigenschap lijkt me.

Als ze op kantoor een vraag stellen zoals TS die nu start, is 9 van de 10x de wedervraag ook "waarom, wat wil je bereiken, wat is het achterliggende probleem".

Daar komt in de regel een veel betere oplossing uit dan als domweg de vraag beantwoord word.

Op kantoor is dat ook mijn werk. Ik word niet betaald om domweg "u vraagt wij draaien" te doen, ik word betaald om een optimale ICT omgeving neer te zetten. Als ik niet door vraag, doe ik mijn werk slecht.

Op Tweakers vind ik het, meestal, een heel goede start. (Ook al irriteert het mij op momenten ook wel eens als ik een heel specifieke vraag stel. Het is niet altijd nodig. In dit geval wel. Hier lijkt me domweg een cheap-ass tablet op stroom niet de oplossing van het achterliggende probleem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK....geen probleem.
Dagelijks de tablet(s) aan -en uitzetten was ik sowieso van plan om crash van het systeem te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is helemaal geen achterliggend probleem!
Dat creëer jijzelf!!
Er is inmiddels duidelijk gereageerd op mijn werkelijke vraag.
Deze persoon in kwestie hoefde niet te weten wat er op zal draaien.

Mensen proberen je hier te helpen en mee te denken. Dus geen reden om zoveel uitroeptekens te gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 06-12-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

unezra schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:16:
[...]

Goede eigenschap lijkt me.

Als ze op kantoor een vraag stellen zoals TS die nu start, is 9 van de 10x de wedervraag ook "waarom, wat wil je bereiken, wat is het achterliggende probleem".

Daar komt in de regel een veel betere oplossing uit dan als domweg de vraag beantwoord word.

Op kantoor is dat ook mijn werk. Ik word niet betaald om domweg "u vraagt wij draaien" te doen, ik word betaald om een optimale ICT omgeving neer te zetten. Als ik niet door vraag, doe ik mijn werk slecht.

Op Tweakers vind ik het, meestal, een heel goede start. (Ook al irriteert het mij op momenten ook wel eens als ik een heel specifieke vraag stel. Het is niet altijd nodig. In dit geval wel. Hier lijkt me domweg een cheap-ass tablet op stroom niet de oplossing van het achterliggende probleem.)
Te ver gaan kan ook. Veel reacties vind ik dan ook ontzettend negatief over komen. TS heeft al een tablet gekocht, dus daar zal het mee moeten gebeuren. Een cheap ass tablet kan hier best een goede opslossing zijn. Voorstellen om maar iets anders te kopen dragen niets bij. Dat is alleen maar weer geld weggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

TheBorg schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:26:
[...]

Te ver gaan kan ook. Veel reacties vind ik dan ook ontzettend negatief over komen. TS heeft al een tablet gekocht, dus daar zal het mee moeten gebeuren. Een cheap ass tablet kan hier best een goede opslossing zijn. Voorstellen om maar iets anders te kopen dragen niets bij. Dat is alleen maar weer geld weggooien.
Da's het equivalent van een VW Polo kopen, een week later een pallet stenen willen vervoeren en dan het advies krijgen dat je toch echt beter een vrachtwagen had kunnen kopen.

Wie zit er dan fout, diegene die zegt "een vrachtwagen was een betere oplossing geweest" of diegene die die VW Polo heeft gekocht?

Just sayin... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:28:
[...]

Da's het equivalent van een VW Polo kopen, een week later een pallet stenen willen vervoeren en dan het advies krijgen dat je toch echt beter een vrachtwagen had kunnen kopen.

Wie zit er dan fout, diegene die zegt "een vrachtwagen was een betere oplossing geweest" of diegene die die VW Polo heeft gekocht?

Just sayin... :)
Ik vind ook absoluut dat er naar de vraag achter de vraag gekeken moet worden. Helaas is niet iedereen (en dan heb ik het niet over jou) even goed in dat doorvragen. In plaats daarvan worden directe aannames gedaan wat voor de vragensteller natuurlijk alleen maar irritant is :o Dat stoort het proces naar het vinden van het juiste antwoord alleen maar. :P

Maar ik ben het absoluut met je eens en deel dezelfde ervaring. Men weet vaak niet wat ze vragen. Als je doorvraagt blijkt de vraag vaak op onbekendheid gebaseerd te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 06-12-2018 18:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:23:
Dat creëer jijzelf!!
Als er geen achterliggend probleem was dan zou je ook geen tablet aan de muur willen hangen als vervanger voor het krijtbord :P Dat is wat ie bedoelt :)

Regelmatig is het handig om die vraag te stellen omdat je het mensen veel makkelijker kan maken of kan behoeden voor tijd-/geldverlies. En het kan ook irritant zijn als je helemaal zeker van je zaak bent en anderen gaan je andere oplossingen voorleggen. :P

Nou ja, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Kan je een android-tablet zo instellen, dat je niet hoeft in te loggen en dat er automatisch een specifieke applicatie start als hij ingeschakeld wordt?

(overigens zou ik er dan nog steeds gewoon een accu in houden want als je even een slecht (stroom-) contact hebt gaat de tablet uit en ben je alles kwijt)

[ Voor 34% gewijzigd door zetje01 op 06-12-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
zetje01 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:33:
Kan je een android-tablet zo instellen, dat je niet hoef in te loggen en dat er automatisch een specifieke applicatie start als hij ingeschakeld wordt?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:23:
Dat creëer jijzelf!!
Er is inmiddels duidelijk gereageerd op mijn werkelijke vraag.
Deze persoon in kwestie hoefde niet te weten wat er op zal draaien.
Vandaag een account aanmaken op Tweakers, een topic openen dat geheel zoals het hier hoort, de nodige wedervragen over het achterliggende probleem oplevert en dan geïrriteerd reageren omdat mensen doorvragen. (Mensen die tijd en energie daarin stoppen én met redenen doorvragen, domweg omdat dat in gevallen hun dagelijks werk is, zoals bij mij, of op zijn minst gewoon een goede gewoonte hier op Tweakers.)

Goede binnenkomer. :(

(En helaas vooroordeel bevestigend.)
Op de man spelen doen we niet. Bij irritaties maak een TR aan.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 06-12-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Proficiat met uw kort lontje....en nog veel succes gewenst met uw 'krijt en bord oplossing' voor uw klanten.
Zij zullen blij zijn met uw raad!
Ajuus!!

Aan de anderen: bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Lijkt me beter deze dicht te gooien. Op de man spelen doen we hier niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.