Toon posts:

Amd TB 1200AXIA. Zwaar kl**e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was erg blij toen ik mijn amd 1200 kreeg thuisgestuurd. Ik werd nog blijer toen ik zag dat het een AXIA was. :)

Of toch niet. :(

Dat ding wordt 54 graden idle en is niet ovet te clocken.
Ik heb een spire cooler met koperen grondplaat en arctic silver 2 gebruikt.
Die cooler moet tot 1,4 kunnen hebben. :(

Wie weet hoe die op temperatuur is te houden.
zo'n 40 graden idle ofzo.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36

ErA

1 mogelijkheid: Met planten sproeier nat houden, maar das errug link.

2: ik heb hetzelfde met mijn duron 800 wordt ook bizar heet. met goede cooler. Maar die koelt niet zo goed. Mijn maat heeft gewoon 30 mm fan in zijkant kast geplaatst coolt zeer goed. Wel noisy

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 21 juli 2001 23:21 schreef marcell het volgende:
Ik was erg blij toen ik mijn amd 1200 kreeg thuisgestuurd. Ik werd nog blijer toen ik zag dat het een AXIA was. :)

Koeler is wel oke, maar er moet meer lucht langs, die standaard fan die erop zit is niet super.. oplossing:
- Meer systeemkoelers!
- Doe tunnel maken van en naar p;roc, kouwe lucht erop, warme eraf en naar buiten..

M8 van me zelfde config, draait op 1400-1500 en dan raakt ie de 50'C, op 1200 issie gewoon 40-45'C
Alleen.. tjah, ik pest em met zijn stofzuiger sound.. dat moet je er voor over hebben.. tis 100-120Watt aan watmte..

Succes!

Edit:
Liever 1 AMD dan 10 Intels!!!
LoL ?!? Misschien toch nu wel een Intel? ;)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op zaterdag 21 juli 2001 23:25 schreef nigelator het volgende:

[..]

Koeler is wel oke, maar er moet meer lucht langs, die standaard fan die erop zit is niet super.. oplossing:
- Meer systeemkoelers!
- Doe tunnel maken van en naar p;roc, kouwe lucht erop, warme eraf en naar buiten..

M8 van me zelfde config, draait op 1400-1500 en dan raakt ie de 50'C, op 1200 issie gewoon 40-45'C
Alleen.. tjah, ik pest em met zijn stofzuiger sound.. dat moet je er voor over hebben.. tis 100-120Watt aan watmte..

Succes!

Edit:
[..]

Mijn 1.333 ghz amd runt @ 60 graden idle :( met een thermaltake superorb .. ben al blij dat het niet hoger meer wordt.. Was het hier maar 50 graden, en dit is niet eens overclocked :)

http://mrfloris.com

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 21 juli 2001 23:29 schreef xiphoid het volgende:

[..]

Mijn 1.333 ghz amd runt @ 60 graden idle :( met een thermaltake superorb .. ben al blij dat het niet hoger meer wordt.. Was het hier maar 50 graden, en dit is niet eens overclocked :)
No flamos al la playa intended, maar super orb = :r

Carefull met je core!
Dingen maken trouwens echt VEEL te VEEL lawaai!! 1 superorb maakty meer lawaai dan mijn hele pc nu, met 4-5 fannetjes..

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:43

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 21 juli 2001 23:24 schreef ErAdiCToR het volgende:
... Mijn maat heeft gewoon 30 mm fan in zijkant kast geplaatst coolt zeer goed. Wel noisy
een 30mm fan :? noisy 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 23:31 schreef nigelator het volgende:

[..]

No flamos al la playa intended, maar super orb = :r

Carefull met je core!
Dingen maken trouwens echt VEEL te VEEL lawaai!! 1 superorb maakty meer lawaai dan mijn hele pc nu, met 4-5 fannetjes..
Inderdaar veel lawaai zo'n orb cooler.
En die dingen zuigen nog eens ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 23:25 schreef nigelator het volgende:

[..]

- Meer systeemkoelers!

Succes!

Edit:
[..]

Liever een hete AMD dan een koele Intel!! >:)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 21 juli 2001 23:35 schreef marcell het volgende:

[..]

Inderdaar veel lawaai zo'n orb cooler.
En die dingen zuigen nog eens ook.
Heb voor 3 tientjes een Spire met koperen onderkant gekocht.. ben ik heel blij mee.. heb dan ook Intel, dus als ie al boven de 40'C komt is het een uitzondering. (750@941Mhz (moet op 1ghz!))

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 23:38 schreef nigelator het volgende:

[..]

Heb voor 3 tientjes een Spire met koperen onderkant gekocht.. ben ik heel blij mee.. heb dan ook Intel, dus als ie al boven de 40'C komt is het een uitzondering. (750@941Mhz (moet op 1ghz!))
|:(
1200 is geen 941.
En Intel is geen AMD.duhhh
Een AMD verbruikt veel meer Watt, dus allicht wordt een Intel maar 40 graden.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 03:51

JeroenT

hoi!

Op zaterdag 21 juli 2001 23:37 schreef marcell het volgende:

[..]

Liever een hete AMD dan een koele Intel!! >:)
ik dus niet.. liever een rotte intel die 200 % trager is op dezelfde clock..
dan zo'n hete maybe onstabiele AMD :) no flames intended.. hehehe

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 01:03 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

ik dus niet.. liever een rotte intel die 200 % trager is op dezelfde clock..
dan zo'n hete maybe onstabiele AMD :) no flames intended.. hehehe
mag ik dan zonder te flamen zeggen dat je een saai gastje bent ? :D
but one thing, mijn 1.733 GHz is zo stabiel als wat, 38C stressed. watergekoeld, maar it's all in the fun ... which you can't have with Intel

JC

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 12:14 schreef DuronDude het volgende:

[..]

mag ik dan zonder te flamen zeggen dat je een saai gastje bent ? :D
but one thing, mijn 1.733 GHz is zo stabiel als wat, 38C stressed. watergekoeld, maar it's all in the fun ... which you can't have with Intel

JC
Thats right, AMD rulezz >:)
Op de temp na dan

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Temp boeit niet! Gewoon een paar fans d'r bij en blazen met die hap!!!!!!!!!! 8-)

Verwijderd

ik heb gisteren ook een tbird 1200 gekocht en de mijn is idle maar 28 graden.......54 lijkt me wel erg veel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 14:30 schreef Emperor het volgende:
ik heb gisteren ook een tbird 1200 gekocht en de mijn is idle maar 28 graden.......54 lijkt me wel erg veel!
Met wat voor cooler??????????
Geef eens een link naar een site of zo.
28 graden is wel heel erg cool.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 14:30 schreef Emperor het volgende:
AMD en 28 graden....

Dat kan niet...

Verwijderd

ik ga eens ff de temp bekijken met mobo monitor want 28 lijkt mij ook wel weinig.
ben zo terug

Verwijderd

k ben blij dat ik dus een duron800@1000 heb

Verwijderd

nou ik weet niet welke sensor voor welk onderdeel is maar mobomonitor zegt het volgende:
-sensor1 via686b-1 21 graden
-sensor2 via686b-2 30 graden
-sensor3 via686b-3 30 graden

maar welke sensor houdt welk onderdeel bij?

Verwijderd

Heb je 'm al unlocked?
54 graden idle vind ik warm.
Mijn 1gig@1200 fsb266 wordt idle 38 graden en stressed 43 graden.

Advies is dus om een andere koeler op te halen en dan kun je 'm wel op 1400 krijgen en laat de vcore eerst ff met rust daar wordt alleen de temp maar hoger van die van mij is nu 1,725.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 15:06 schreef ureal het volgende:

[..]

Heb je 'm al unlocked?
54 graden idle vind ik warm.
Mijn 1gig@1200 fsb266 wordt idle 38 graden en stressed 43 graden.

Advies is dus om een andere koeler op te halen en dan kun je 'm wel op 1400 krijgen en laat de vcore eerst ff met rust daar wordt alleen de temp maar hoger van die van mij is nu 1,725.
Nu 55 graden vcore 1.68v :(
waarom unlocken?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Die temperatuur meting bij AMD is gewoon zwaar k*t. Er klopt geen hout van ik heb zulke onwaarschijnlijke temperatuur verschillen gezien, dat dat nooit kan. Gelukkig zal het bij de palomino (Athlon 4) wel beter zijn, dus daar is het wachten dan maar op.

Verwijderd

Idle temp is ook afhankelijk van bios, want met die nieuwe bios van abit is mijn idle temp met 8 graden gestegen.
De stressed temp blijft overigens hetzelfde.

Verwijderd

Ik was erg blij toen ik mijn amd 1200 kreeg thuisgestuurd....
Dat ding wordt 54 graden idle...

Vind ik wel een beetje raar. Ik heb precies hetzelfde systeem, en deze werd idle maar 35 graden en stressed 52 graden. Nu met systeem koelers : idle 28 graden stressed 46 graden.
Misschien een hele stomme opmerking, maar heb je dat plasticie wel onder die spire vandaan gehaald??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 15:45 schreef ULTRA_DMA het volgende:

[..]

Vind ik wel een beetje raar. Ik heb precies hetzelfde systeem, en deze werd idle maar 35 graden en stressed 52 graden. Nu met systeem koelers : idle 28 graden stressed 46 graden.
Misschien een hele stomme opmerking, maar heb je dat plasticie wel onder die spire vandaan gehaald??
idd een stomme opmerking.
Deze temp is zelfs met de vcore op 1,68 ipv de standaard 1,75.
Kast is 38 graden.
Geen plaast om achterin een systeemcooler te plaatsen. :'(
Je hebt hetzelfde systeem, heb jij dan ook een geheugenprobleem?

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op zondag 22 juli 2001 14:40 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

AMD en 28 graden....

Dat kan niet...
hmm Mijn TB 1200 is anders 26 graden Idle
je moet niet zeggen dat het niet kan want als je er een 120mm fan voor hebt en een kamer ventilator dan is hij zwaar cool.
het ligt ook nog eens welk os je hebt w2k is idle veel cooler dan w98 want w2k zet gedeeltes van je cpu uit als het niet gebruikt wordt.

alleen jammer dat die nieuwe abit bios nu verkeerde waarden aangeeft zo'n 11 graden hoger.

• Wimo.
  • Laatst online: 14:35

Wimo.

Shake and Bake!

hmm Mijn TB 1200 is anders 26 graden Idle
je moet niet zeggen dat het niet kan want als je er een 120mm fan voor hebt en een kamer ventilator dan is hij zwaar cool.
het ligt ook nog eens welk os je hebt w2k is idle veel cooler dan w98 want w2k zet gedeeltes van je cpu uit als het niet gebruikt wordt.
alleen jammer dat die nieuwe abit bios nu verkeerde waarden aangeeft zo'n 11 graden hoger.
Waterkoeling?

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

De nieuwe abit biosen zijn idd idle warmer geworden maar dat komt omdat ze de HALT commando, die er voor zorgt dat je CPU idle koeler is als dat is stressed loopt hebben verandererd.

Over je veel te hoge temp dat is wel te verklaren koop gewoon geen koeler met een op orb gebaseerd ontwerp. Als je naar de mainpage kijkt en dan de cpu koeler round up zie je staan.
Op de testbank staan onder andere de Alpha PEP66, de GlobalWin WBK38, de Kanie Hedgehog 238-M, de Thermaltake SuperOrb en de Thermaltake Volcano II. Omdat er getest is in Malaysia met een temperatuur van 30,0ºC tot 30,5ºC zullen de gemiddelde resultaten iets hoger zijn dan normaal. Bij een full load wint de Thermalright SK-6 met een temperatuur van 43 graden. De Thermaltake SuperOrb steekt er ver bovenuit met een temperatuur van 57 graden.
Beetje vreemd dat de orb een hele hoge temp haalt en dit is niet de enige cooler round up waar orbs en imitaties slecht uit de bus komen. Ik heb ergens ooit is een artikel gelezen waarin werdt objectief werd uitgelegd waarom die orbs zo slecht zijn.

Advies is dus koop een goede kooler en niet een of ander prul.

Nuff Said

Verwijderd

me de KT BIOS was mijn T'bird 1000@1300 idle 26°, maar met de 3r BIOS is ie idle 34°!!
maar stressed is ie nu 37° ipv de 40 die gehaald werd met de KT BIOS! :D

Verwijderd

hmmm...en het mooie is dat ik met deze nieuwe BIOS mijn cpu hoger kan clocken >:)

loopt nu op 1417MHz, alleen jammer dat die FSB mijn pci en agp clock ook verhoogd, want dat is volgens mij nu het probleem...nu alleen nog maar hopen op geen crashes :P

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Mijn Athlon AXIA 1 GHZ @ 1,4 GHZ (10,5 x 133) is nu 46 graden stressed, wel met een FOP38 en een extra casefannetje van de zijkant op het koelblok gericht. Denk dat ie met een standaard koelertje ook snel richt 65 graden zou vliegen.

Oerbrood!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 22 juli 2001 14:40 schreef RenevdVeen het volgende:
AMD en 28 graden....

Dat kan niet...
Dat kan dus wel. Mijn TB 1GHz is ook 28C idle. In de winter zelfs 26C. Het heeft met instellingen in je BIOS te maken, want als ik bepaalde opties aanzet dan is de idle temp ineens rond de 40C. Het maakt dus heel veel uit hoe alles ingesteld is.

"Enhance Chip Performance" is de grootste boosdoener, terwijl het voor de performance haast geen ruk uitmaak.t

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Wat voor mainbord heb jij dan?
Die optie "Enhanced chip performance" heb ik nog nooit gezien in de bios van mijn MSI K7T Turbo.

Oerbrood!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Op zondag 22 juli 2001 14:49 schreef Mister16v het volgende:
k ben blij dat ik dus een duron800@1000 heb
Leuk dat je mijn Icoontje gebruikt! :P
Je moet er snel bij zijn geweest aangezien ik er later 'plentium' van gemaakt heb ipv 'pentium', je moet dus ff je icoon updaten ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 juli 2001 09:42 schreef Chevalric het volgende:
Wat voor mainbord heb jij dan?
Die optie "Enhanced chip performance" heb ik nog nooit gezien in de bios van mijn MSI K7T Turbo.
Een KT7 met UL BIOS. De nieuwe revisies hebben allemaal een hogere idle temp, en aangezien ik totaal geen stabiliteitsproblemen heb blijf ik lekker bij die oude BIOS :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1