Toon posts:

[Sinji Smart WiFi Camera] Installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: Ik probeer de Sinji camera te verbinden met mijn LG Smartphone. De Sinji camera is een op zichzelf staand Wifi-apparaat. Dit apparaat kan echter geen verbinding maken met internet. Ik heb ook op mijn laptop dit wifi-apparaat gevonden / gedetecteerd. Ook daar kan ik dit apparaat niet manipuleren om de verbinding te maken.
Ik heb deze camera gekocht via Bol.com en is geleverd door een gelieerde leverancier.
Welk kunststuk kan ik nog uithalen om de camera met Internet te kunnen verbinden.
Mogelijke suggestie: De camera is enkel geschikt voor de NL-markt en maakt gebruik van een NL 4G-netwerk...????
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet waarschijnlijk (naast gewoon alle vragen in bovenstaand formulier te beantwoorden :P) de camera nog verbinden met jouw eigen WiFi. De SSID die hij nu uitzendt is puur voor de eerste setup bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 06-12-2018 14:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:13:
Mijn vraag: Ik probeer de Sinji camera te verbinden met mijn LG Smartphone. De Sinji camera is een op zichzelf staand Wifi-apparaat. Dit apparaat kan echter geen verbinding maken met internet. Ik heb ook op mijn laptop dit wifi-apparaat gevonden / gedetecteerd. Ook daar kan ik dit apparaat niet manipuleren om de verbinding te maken.
Ik heb deze camera gekocht via Bol.com en is geleverd door een gelieerde leverancier.
Welk kunststuk kan ik nog uithalen om de camera met Internet te kunnen verbinden.
Mogelijke suggestie: De camera is enkel geschikt voor de NL-markt en maakt gebruik van een NL 4G-netwerk...????
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Gewoon die app op je telefoon zitten, de camera in configuratiemodus zetten en aan je WiFi hangen.
Maar dat heeft verder vrij weinig met deze Android-smartphones sectie te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, hoe kan ik de camera aan mijn WiFi hangen? Waarschijnlijk met mijn smartphone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers

Je openingspost is al vrij compleet, maar toch ontbreekt er nog het e.e.a. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Welke camera is het precies?
- Welke stappen (van de handleiding / app) heb je uitgevoerd en bij welke ging het mis?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Verder betreft dit een netwerkcamera en dat past beter in NT, dus verplaats ik het topic even die kant op.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 06-12-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Sinji Smart Wifi camera.
Ik heb volgens de handleiding de stappen gevolgd en
1: de app geinstalleerd.
2: de camera op de telefoon willen toevoegen.
3: het loopt vast bij de melding dat Internet niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De camera is feitelijk een eigen WiFi station en zou zelf verbinding moeten maken met Internet.
Ik heb op mijn laptop de camera / WiFi station ook gedetecteerd maar daar geeft deze ook geen verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Check anders eens de video op de site van Bol: https://www.bol.com/nl/p/...0000079127924/#modal_open

En hier is de handleiding online te vinden: https://www.gebruikershan...w-handleiding-768801.html

Je moet dus wel degelijk een netwerkverbinding kiezen via de app waarmee de camera verbinding zal maken. Je moet de camera gewoon zien als laptop of telefoon die met jouw WiFi verbinding maakt. Alleen omdat de camera geen toetsenbord en scherm heeft, zal de camera initieel zelf voor Access Point spelen (en dus een eigen netwerk uitzenden). Via dat netwerk kan hij geconfigureerd worden. Als het goed is, neemt de app die zorgen uit handen voor je.

Maar, als ik eerlijk moet zijn, zou ik dit soort apparaten NIET aan het internet hangen. Dit is gewoon vragen om ongewenste pottenkijkers (toegang door onbekenden) wegens slechte beveiliging. Het lijkt allemaal makkelijk maar makkelijk gaat niet samen met veiligheid. Het is de vraag of jij deze discussie wilt voeren maar dan heb ik het in ieder geval meegegeven als stof tot nadenken. Je zult trouwens niet de eerste en de laatste zijn ;w

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 06-12-2018 16:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1