Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies: mainstream gaming/webdesign pc (€750)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• svengaertman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 21:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is vooral bedoeld voor mainstream gaming, denk aan World of Warcraft, Diablo 3, League of Legends achtige spellen. Daarnaast zal ik veel Adobe programma's gebruiken als webdesigner. Denk aan Photoshop, Illustrator en Adobe XD. Geen heftige Photoshop bewerkingen, maar af en toe wel grote projecten met veel pagina ontwerpen voor een website.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil in ieder geval onder de €1000 blijven en het liefst rond de €750 uitkomen. Mochten jullie goedkopere alternatieven hebben sta ik daar uiteraard voor open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voornamelijk SSD's en HDD's, randapparatuur en een beeldscherm met de resolutie 2560x1080.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een standaard systeem met een GPU-kaart en minimaal 16gb RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de setup niet te veel lawaai maakt, maar dit is niet de prioriteit.

Ga je overklokken?
Standaard instellingen zijn prima, maar als overklokken veel extra's kan bieden sta ik er voor open.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een build gevonden en een beetje aangepast. Graag zou ik jullie mening willen in hoeverre dit voldoende zal zijn voor mijn gebruik (gaming en beeldbewerking). Daarnaast de vraag of de gekozen componenten goed met elkaar samenwerken of dat ik beter iets kan uitwisselen. Eventueel goedkopere alternatieven die dezelfde prestaties geven zijn ook welkom.

Als bonus de vraag of jullie misschien een kast weten die wat neutraler oogt ipv. zo'n CoolerMaster gaming kast. Alhoewel dit geen must is.

Mijn gevonden build:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,25€ 163,25
1Asus Prime B450M-A€ 84,91€ 84,91
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 234,95€ 234,95
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 47,-€ 47,-
2Akasa PWM fan splitter€ 3,95€ 7,90
3Arctic F12 PWM, 120mm€ 5,04€ 15,12
2Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 62,90€ 125,80
1EVGA 600W BQ€ 73,81€ 73,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,74

Alle reacties

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 13:10

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik zou je voeding vervangen door de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W.
En neem alsjeblieft gewoon een setje ram in plaats van 2 losse modules... pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Wat vind je trouwens van bijvoorbeeld deze case pricewatch: Fractal Design Focus G Mini? uATX kast bij uAtX moederbord.

[ Voor 22% gewijzigd door TechnoNoob op 06-12-2018 14:55 ]

• svengaertman
De voeding vervangen vind ik geen slecht idee. Bij nader inzien denk ik geen 600W nodig te hebben inderdaad.

Wat betreft een setje ram ipv twee losse modules, waarom is een setje beter dan twee losse modules?

De kast ziet er een stuk beter uit en als beide idd een uATX zijn ga ik m'n huidige switchten voor de voorgestelde. Dankje!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 09:40
De meeste cpu's gebruiken memory in quad channel. Dit betekent dat de sloten voor ram ingedeeld zijn op de volgende wijze:

Channel 1
Channel 1
Channel 2
Channel 2

Als je 1 stick hebt, gebruikt je maar 1 channel. Door 1 channel kan een bepaalt aantal data. Op het moment dat je meer channels (en dus sticks) gebruikt kan je cpu sneller geheugen gebruiken.

Dit zorgt voor een behoorlijk verschil in prestatie. Ik raad dus ook aan: ga nooit voor 1 channel.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
ericvanree schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:00:
De meeste cpu's gebruiken memory in quad dual channel (fixed it for you). Dit betekent dat de sloten voor ram ingedeeld zijn op de volgende wijze:

Channel 1
Channel 1
Channel 2
Channel 2

Als je 1 stick hebt, gebruikt je maar 1 channel. Door 1 channel kan een bepaalt aantal data. Op het moment dat je meer channels (en dus sticks) gebruikt kan je cpu sneller geheugen gebruiken.

Dit zorgt voor een behoorlijk verschil in prestatie. Ik raad dus ook aan: ga nooit voor 1 channel.
Het ging hier niet over single of dual channel, maar of je een match pair moet nemen of 2 losse sticks.

Van een matched pair is het zeker dat ze samen werken, maar het moet wel bijzonder raar lopen als 2 dezelfde dimms die je op hetzelfde moment bij dezelfde winkel koopt niet samen zouden werken. (Is vaak gewoon dezelfde batch).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@svengaertman
Ik zou je dit adviseren. goede, goed samenwerkende onderdelen voor +-€800
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,25€ 163,25
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 235,99€ 235,99
1Fractal Design Define S - Window€ 61,-€ 61,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 116,99€ 116,99
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 73,50€ 73,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 791,63

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• svengaertman
Bedankt voor de informatie @ericvanree en @White Feather!

Wat betreft de aanbevolen build van @Hackus, deze komt in grote lijnen overeen met mijn gekozen onderdelen. Heb je bepaalde merken/onderdelen gewisseld omdat deze beter met elkaar samenwerken? Of wat is de achterliggende gedachten hiervan? Ik doel hier vooral op het moederboord en de GPU welke bijvoorbeeld qua type hetzelfde zijn, maar net een andere variant.

Overigens heb ik al een SSD en HDD beschikbaar en laat daarom in mijn build de Crucial MX500 weg. Of had je die er voor een reden bij gezet?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@svengaertman ik heb dit als micro 2600 build staan, wat je niet nodig hebt kun je er uit laten. zoals gezegd, goede kwaliteitsproducten die uitgebalanceerd samenwerken voor dit budget.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 09:40
De 400W in de build van @Hackus zou kunnen. Je moet er wel rekening mee houden dat je geen upgrademoglijkheden meer hebt en niet kunt overclocken, tenzij je je de voeding vervangt. Ik zou voor een voeding met een ietsje hoger vermogen (450W of 500W).
Pagina: 1