Ik heb een Himedia q10 pro. Echter als ik mijn films download, kopieer ik ze nu nog van mijn laptop met usb 3.0 kabel naar mijn mediaplayer. Weet iemand een oplossing? Hoe ik een nzb file van me laptop naar een mediaplayer kan downloaden met een ingebouwde nas erin?
Waarom speel je ze niet over het netwerk af vanaf je laptop?
- je wijst op de laptop een folder aan voor filmbestanden
- Windows 10 Mediaplayer (of het gratis Serviio, dat kan meer) indexeert de bestanden en dient als server
- op Himedia detecteer je de mediaserver en je geeft hete commando om de speelfilm op je TV af te spelen.
Dit kost je niets en het werkt vlekkeloos, zeker i.c.m. Serviio.
Werking in het kort: de laptop fucntioneert "als NAS" voor opslag en als server, via DLNA bestuurt je meidaspeler de server op de laptop die de films afspeelt en indien nodig transcodeert naar en geschikt afspeelformaat.
- je wijst op de laptop een folder aan voor filmbestanden
- Windows 10 Mediaplayer (of het gratis Serviio, dat kan meer) indexeert de bestanden en dient als server
- op Himedia detecteer je de mediaserver en je geeft hete commando om de speelfilm op je TV af te spelen.
Dit kost je niets en het werkt vlekkeloos, zeker i.c.m. Serviio.
Werking in het kort: de laptop fucntioneert "als NAS" voor opslag en als server, via DLNA bestuurt je meidaspeler de server op de laptop die de films afspeelt en indien nodig transcodeert naar en geschikt afspeelformaat.
Installeer een progje op je mediaplayer die overweg kan met NZBfiles. Dan zou je zelfs kunnen overwegen om met dat ding de NZBfiles te downloaden, dan heb je je laptop daar helemaal niet meer voor nodig.
Hoe krijg ik mooie filmcovers op mijn himedia q10 pro speler. Als ik de interne hdd benaderd op mijn himedia via filemanager? Via Kodi werkt het wel, maar via kodi krijg ik geen atmos geluid. Iemand een oplossing?
Plex?
Geen idee; welke versie van Kodi heb je uberhaupt en welke settings qua geluid heb je ingesteld? Volgens mij moet je RAW / passthrough aan hebben staan maar dat doe ik even uit mijn hoofd.
Geen idee; welke versie van Kodi heb je uberhaupt en welke settings qua geluid heb je ingesteld? Volgens mij moet je RAW / passthrough aan hebben staan maar dat doe ik even uit mijn hoofd.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@MAX3400 Heb de laatste versie van Kodi. Ja heb raw en alles goed ingesteld. Maar Kodi geeft enkel dolby weer. Als ik het via de hdd via file manager afspeelt op mijn himedia q10 pro heb ik gewoon wel atmos, maar krijg daar die wallpaper bibiliotheek van mijn gedownloade films niet?
Weet iemand hoe je mooie covers krijgt op de himedia q10 pro? En dan bedoel ik geen kodi! Want kodi support geen dolby atmos en dts hd!
Onze vorige suggesties hebben niet geholpen dus?dvgemerden80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:30:
Weet iemand hoe je mooie covers krijgt op de himedia q10 pro?
Verwijderd
Zeker wel.dvgemerden80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:30:
Weet iemand hoe je mooie covers krijgt op de himedia q10 pro? En dan bedoel ik geen kodi! Want kodi support geen dolby atmos en dts hd!
@Verwijderd Vertel? Werkt niet joh. Ik heb Kodi v17.6 "Krypton". Maat van me heeft ook Kodi, en Dts hd maakt hij dolby van! Enkel in mijn interne mediaplayer van mijn himedia q10 pro support het alle geluidsformaten! Maar krijg daar dus geen filmcovers.
Wil je even geen 2 dingen door elkaar gooien?dvgemerden80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:47:
@Verwijderd Vertel? Werkt niet joh. Ik heb Kodi v17.6 "Krypton". Maat van me heeft ook Kodi, en Dts hd maakt hij dolby van! Enkel in mijn interne mediaplayer van mijn himedia q10 pro support het alle geluidsformaten! Maar krijg daar dus geen filmcovers.
1. Geen Atmos passthrough
2. Geen filmposters
1. Is makkelijk terug te vinden via http://www.futeko.com/new...ic=3205.msg24125#msg24125 en http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=812.0 en die waren weer gelinkt via het Kodi.tv forum.
/edit: van de week vroeg ik welke versie je had, toen zei je de laatste. 17.6 is zeker niet de laatste versie van Kodi. Exacte informatie is ontzettend belangrijk als je iets opgelost wil krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 08-12-2018 18:51 ]
@ Ok, wat is dan de laatste versie? Want op kodi.tv/download zie ik enkel de 17.6 staan. Want dan kan het wel zo zijn, dat hij atmos support en alle andere audio. Het is enkel mogelijk om in kodi filmcovers voor mijn gedownloade films te maken?
[ Voor 46% gewijzigd door dvgemerden80 op 08-12-2018 18:55 ]
Kodi 17.6 is wel degelijk de nieuwste (stabiele!) versie. Uiteraard zijn er nieuwere BETAs en Release Candidates, maar zolang die niet stable zijn is er nog geen nieuwere versie.
[ Voor 22% gewijzigd door Arjan90 op 08-12-2018 18:54 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
@Arjan90 Thanks, dit bedoel ik dus. De een zegt dit de ander dat. Dan support kodi dus ook nog geen atmos passthrough? Weet jij hoe ik zonder kodi, mooi mijn films met een cover krijg op mijn interne hdd in de himedia q10 pro player?
Kodi support wel Atmos.
En Kodi regelt zelf de posters.
Ga je eerst eens even inlezen over de instellingen en lees een aantal topics hier op GoT.
Genoeg over te vinden.
Heb je überhaupt wel een Atmos film en/of Atmos speakers?
En Kodi regelt zelf de posters.
Ga je eerst eens even inlezen over de instellingen en lees een aantal topics hier op GoT.
Genoeg over te vinden.
Heb je überhaupt wel een Atmos film en/of Atmos speakers?
Verwijderd
De Kodi wiki doornemen zou je eens kunnen doen.dvgemerden80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:57:
@Arjan90 Thanks, dit bedoel ik dus. De een zegt dit de ander dat. Dan support kodi dus ook nog geen atmos passthrough? Weet jij hoe ik zonder kodi, mooi mijn films met een cover krijg op mijn interne hdd in de himedia q10 pro player?
Dus, ik moet ruiken dat als @dvgemerden80 het over "de laatste" heeft, dat dat maar 17.6 stable is? HiMedia is zo'n boxje waar dus zat alternatieve firmwares voor zijn alsmede (illegale) plugins. Zoals ik zei; het is dan aan de topicstarter om exacte info te geven en niet te verwachten dat we hier magisch een oplossing hebben.Arjan90 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:54:
Kodi 17.6 is wel degelijk de nieuwste (stabiele!) versie.
En nou post ik dus een oplossing (zowel een geschreven oplossing op forum A alsmede een andere firmware op forum B ) en dan wordt dat dus gewoon niet gelezen / bevestigd door de vraagsteller hier. Zo kunnen we tijd erin blijven steken; is het topic over 3 weken nog steeds niet opgelost.
@NeutraleTeun Doe niet zo bijdehand gozer. Ik heb atmos enabled speakers die staan bovenop mijn zuilen. Atmos knalt heerlijk met mijn 4k hdr films! Echter kodi supports het niet op mijn himedia q10 pro. En die covers krijg ik met kodi wel, die doet dat overigens niet automatisch. Moet dan eerst die map scannen en via de international movie database zet hij een cover bij de de films in je moviemap
Mja, het is duidelijk.dvgemerden80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:05:
@NeutraleTeun Doe niet zo bijdehand gozer. Ik heb atmos enabled speakers die staan bovenop mijn zuilen. Atmos knalt heerlijk met mijn 4k hdr films! Echter kodi supports het niet op mijn himedia q10 pro. En die covers krijg ik met kodi wel, die doet dat overigens niet automatisch. Moet dan eerst die map scannen en via de international movie database zet hij een cover bij de de films in je moviemap
Map scannen bij openen kun je als automatisch instellen, dan regelt Kodi dus wel automagisch de covers.
Als je zoiets simpels al gaat tegenspreken dan wens ik je succes met je Atmos.
@ Bedankt voor je links hoor. Maar ik krijg gewoon geen atmos, En hdr ligt ook niet op in kodi bij een 4k film. Welke versie van kodi moet ik hebben, wil het alle audio codecs doorlaten en 4k hdr films? Wie kan mij helpen?
Met de firmware 2.0.4 had ik wel atmos geluid via kodi. Echter nu heb ik geen atmos geluid met de versie: HMD-2.1.0 2018-09- 20. Weet iemand hoe dit kan? En welke versie moet ik er nu op zetten? Ik heb van kodi overigens krypton 17.6
@dvgemerden80 Blijkbaar zit er dus een bug of instelling fout in versie 2.1.0 van de firmware. Heb je in Kodi onder geluidsuitvoer al wel gecontroleerd of Passthrou aanstaat? Mogelijk dat dit bij de firmware update uitgezet is. En als dat aanstaat en het werkt niet, heb je dit bij Himedia al als bugreport ingediend?
Als het mogelijk is, zou ik persoonlijk kijken of het lukt de oudere filmware er weer op te zetten tot Himedia een nieuwe update uitbrengt die dit oplost (tenzij daar andere fouten in zaten die je niet wilt).
Als het mogelijk is, zou ik persoonlijk kijken of het lukt de oudere filmware er weer op te zetten tot Himedia een nieuwe update uitbrengt die dit oplost (tenzij daar andere fouten in zaten die je niet wilt).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
@deepbass909 Vriendelijk dank voor je uitleg. Ja alles stond goed. Heb inmiddels deze firmware erop: *** Q10 Pro pcristi Custom Firmware ***
Android 7:
2.1.0 5.1 audio passthrough in standard Kodi / SPMC. Includes patch for BD-ISO full menu support in HiMediaplayer. Updated Kodi with Estuary theme. Updated UI theme. Samba speed patch. See Softpedia forum post for more info + changelog. ONLY FOR INSTALL OVER FIRMWARE 2.0.4 / 2.0.5 / 2.0.6 / 2.0.7 / 2.0.8 / 2.0.9 / 2.1.0. Download.
Opgelost nu. Perfect. Wel irritant als je een nieuwere firmware erop zet ga je er vanuit dat het goed is, en ze niet de geluidscodecs blokkeren.
Android 7:
2.1.0 5.1 audio passthrough in standard Kodi / SPMC. Includes patch for BD-ISO full menu support in HiMediaplayer. Updated Kodi with Estuary theme. Updated UI theme. Samba speed patch. See Softpedia forum post for more info + changelog. ONLY FOR INSTALL OVER FIRMWARE 2.0.4 / 2.0.5 / 2.0.6 / 2.0.7 / 2.0.8 / 2.0.9 / 2.1.0. Download.
Opgelost nu. Perfect. Wel irritant als je een nieuwere firmware erop zet ga je er vanuit dat het goed is, en ze niet de geluidscodecs blokkeren.
+dvgemerden80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:10:
@ Bedankt voor je links hoor.
Dus je hebt eigenlijk 4 dagen de verkeerde firmware gehad ondanks dat de 2.1.0-versie al door me was aangeraden, met enig leeswerk.dvgemerden80 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:28:
@deepbass909 Vriendelijk dank voor je uitleg. Ja alles stond goed. Heb inmiddels deze firmware erop: *** Q10 Pro pcristi Custom Firmware ***
Fijn dat het werkt; allicht voor een volgend issue toch even een kleine reminder om duidelijk(er) te zijn in welke firmware / versie ergens geinstalleerd is en vanaf welke bron / leverancier.
@MAX3400 Had die 2.1 van jou niet gedaan. Deed de officiele 2.1.0 versie die deed het niet. DIe onofficiele deed het wel die jij gaf. Thanks. Maar zodra ik kodi 18 verwijder, en een andere versie van kodi erop zet doet de hd audio zoals atmos etc het niet meer. Hoe kan dit? Blijkbaar alle plugins zitten geintergreerd in de kodiversie die in de custom 2.1.0 firmware zit?
Ik heb me er niet in verdiept maar van wat ik van de week heb onthouden / snel gezien, heeft dit alles te maken met de wrapper en player die in een firmware gekoppeld is aan bepaalde akties.dvgemerden80 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:57:
Hoe kan dit? Blijkbaar alle plugins zitten geintergreerd in de kodiversie die in de custom 2.1.0 firmware zit?
Dit is trouwens absoluut niet anders als je Kodi zelf zou installeren op een PC; dan heb je (met enige documentatie) zelf ook de mogelijkheid om andere (externe) players en plugins te gebruiken zonder dat dit afdoet aan de "ervaring" van de GUI van Kodi.
Aangezien Futeko dus (op sommige vlakken) weinig / geen interesse heeft om hier zelf firmwares voor te bakken, is het misschien ook een idee om voor een volgende mediaplayer dan ook een ander merk te gaan onderzoeken.
@MAX3400 Ok, ja Himedia is het merk. dus weet niet of er nog andere firmwares zijn? Die custom firmware is goed. Maar mocht ik een andere kodi versie erop zetten. Welke plugin moet ik dan installeren in kodi, wil ik nog steeds atmos en alle andere geluidssporen kunnen horen? En kwa merk weet ik niet of het wel zoveel uitmaakt. Maat van me heeft een dune, en heeft via kodi met de nieuwe update geen hd geluid. Je bent blijkbaar gewoon afhankelijk van supports van makers en of bedrijven.
[ Voor 27% gewijzigd door dvgemerden80 op 13-12-2018 00:02 ]
Pagina: 1