Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ZIjn versleten MX Blues gelijk aan MX Browns?

Pagina: 1
Acties:

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Zijn mijn versleten MX Blues nu eigenlijk versleten naar MX Browns?

Ik heb mijn WASD en linker shift en nog wat andere toetsen op mijn MX Blue keyboard zodanig versleten dat ze geen click meer maken. Ik vroeg me af of ze nu gelijk zijn aan MX-Browns, het witte voetje lijkt de bodem niet meer te halen en dus is die toets nu vrij still vergeleken andere minder gebruikte toetsen.

Afbeeldingslocatie: https://deskthority.net/w/images/thumb/0/02/Mx_blue_illustration.gif/120px-Mx_blue_illustration.gif

Tijd voor een nieuwe.. :/

★ What does that mean? ★

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bijna hetzelfde; bruin vereist ook iets minder kracht dus daar moet je dan tijdelijk aan wennen. En het klikje is er amper.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist daarom zou ik terughoudend zijn met zo'n vergelijking - zoveel minder kracht vereisen Browns niet, en ze zijn subtiel tactile. Een versleten Blue is totaal niet meer tactile, en lijkt dus meer op een Red, een linear switch met nog minder weerstand dan een goede Brown.

Overigens wordt vaak gezegd dat Blue en Brown switches minder geschikt zijn voor gaming, deels omdat de tactile vertraging je reacties marginaal kan vertragen, maar ook omdat ze dus eerder last hebben van slijtage dan eenvoudigere linear switches. Dit zijn echt switches die primair voor typwerk ontworpen zijn.

Als je zo hard/veel speelt dat WASD helemaal gaar zijn, zou ik ernstig bij vervanging kijken naar een keyboard met MX Red of Speed Silver.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 06-12-2018 21:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een fatsoenlijk rubberdome toetsenbord houdt het al lang genoeg uit voor mij. Ik mag toch hopen dat browns/blues niet veel sneller dan dat de geest geven?

Sowieso zou ik persoonlijke voorkeur veel belangrijker vinden dan wat iemand anders zegt dat ideaal is. Starcraft pros gebruiken bijvoorbeeld ook elk type toetsenbord zo ongeveer. Voor mij voelen Reds aan alsof ze kapot zijn. Een ander kan prima tevreden ermee zijn, ik ga ze nooit gebruiken om mee te gamen. En laten we wel wezen, ik ga niet dood omdat ik net 0.3ms langer nodig had een toets in te drukken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien gewoon een exemplarisch slechte switch? even vervangen en je kan er weer tegenaan :)

39

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sissors schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:57:
Een fatsoenlijk rubberdome toetsenbord houdt het al lang genoeg uit voor mij. Ik mag toch hopen dat browns/blues niet veel sneller dan dat de geest geven?
Ze geven heus niet de geest in deze toestand, ze zijn gerate op 50M aandrukken. Probleem is alleen dat je bij zware gaming een paar toetsen zodanig buitenproportioneel vaak gebruikt dat die toetsen anders aan gaan voelen dan de rest. Op zo'n bord zou ik alvast niet blind willen proberen te type.
Sowieso zou ik persoonlijke voorkeur veel belangrijker vinden dan wat iemand anders zegt dat ideaal is. Starcraft pros gebruiken bijvoorbeeld ook elk type toetsenbord zo ongeveer.
RTS is qua keyboard mashing anders dan FPS, maar idd, waar je zelf goed bij voelt is natuurlijk belangrijkst.
Voor mij voelen Reds aan alsof ze kapot zijn. Een ander kan prima tevreden ermee zijn, ik ga ze nooit gebruiken om mee te gamen.
Tja, ik zeg ook dat een versleten blue aardig in de buurt van een red komt O-)

Je zou als je van wat steviger houdt ook naar MX Black kunnen kijken.
En laten we wel wezen, ik ga niet dood omdat ik net 0.3ms langer nodig had een toets in te drukken.
Jij niet, ik niet (er is een reden dat ik voorstander ben van turn-based gaming :P ), maar er zijn mensen bij wie het wel uit kan maken. Nog veel belangrijker: er zijn zat mensen die *denken* dat het uitmaakt en er dan naar handelen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• der Koekje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 02:24
Je kan er ook voor kiezen om een paar nieuwe MX Blues te solderen, stuk goedkoper. Nog goedkoper is om gewoon wat isopropyl in je switch te injecteren, even laten zitten, om daarna snel op de switch te rammen en het stof of vuil in de switch weg te werken.

Het probleem met click jackets is dat zelfs kleine variaties in toleranties tot verschillende geluiden kunnen leiden. Een click bar zoals op de Kailh Box White of Navy is daar veel consistenter in.

[ Voor 17% gewijzigd door der Koekje op 07-12-2018 13:04 ]

Pagina: 1