Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:30
Goedemorgen Tweakers,

Na een tijdje wikken en wegen ben ik mezelf toch ook eens gaan oriënteren op zonnepanelen. Zodoende heb ik een offerte van Zonneplan ontvangen. Hierin wordt geadviseerd om 9 zonnepanelen weg te leggen om op die manier zo dicht mogelijk bij mijn geschatte gebruik uit te komen.

Hier de offerte en de daksituatie: https://imgur.com/a/PL7XOiQ

Nu ben ik niet echt thuis in allen verschillende mogelijkheden die er bestaan binnen de zonnepanelenwereld dus wellicht dat er wat meer ervaren krachten tussen de lezers van dit topic zitten.
Volgens de offerte zou dit een opbrengst van 2664kwh per jaar op moeten geven. Hiermee zitten wij waarschijnlijk hoger dan wat wij zullen gaan verbruiken, dus als dit wat lager uitvalt is dit niet direct een probleem.
Afgezonderd van de terugverdientijd uiteraard.

Het is een dak op het zuiden waar geen huizen omheen staan die op invloed zijn op de zon. Wel staat er een boom voor het huis die wat roet in het eten zou kunnen gooien.

Dus de vraag aan jullie lezers of dit een goede offerte is of dat ik beter nog wat verder kan zoeken voor een betere deal.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

https://www.zonnepanelen.nl/

Kijk hier eens, heb ik ze toen van gekocht. Prijzen staan er netjes openbaar op, goed te vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 06-12-2018 11:48 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Pelkie
NeoMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:48:
https://www.zonnepanelen.nl/

Kijk hier eens, heb ik ze toen van gekocht. Prijzen staan er netjes openbaar op, goed te vergelijken.
Bedankt voor de tip!
Als ik zo bij de pakketten kijk lijkt deze niet echt goedkoper, bovendien zit er (voor zover ik zie) geen garantie op de panelen en service wat bij zonneplan wel zo is.

Er zijn tegenwoordig zo veel aanbieders dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Dus alle op en/of aanmerkingen op deze offerte zijn welkom!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Pelkie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:01:
[...]
Bedankt voor de tip!
Als ik zo bij de pakketten kijk lijkt deze niet echt goedkoper, bovendien zit er (voor zover ik zie) geen garantie op de panelen en service wat bij zonneplan wel zo is.

Er zijn tegenwoordig zo veel aanbieders dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Dus alle op en/of aanmerkingen op deze offerte zijn welkom!
Andere tip is om te wachten tot na 1 januari, vaak geeft de gemeente dan subsidie. Scheelt bij mij 500,- mooi meegenomen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pelkie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor de tip!

De minimale voorwaarden om opgenomen te worden in het assortiment van MetDeZon zijn:
- Productgaranties van minimaal 10 jaar of langer op uw zonnepanelen
- Vermogensgarantie van tenminste 90% van het vermogen na 12 jaar op uw zonnepanelen
- Vermogensgarantie van tenminste 80% van het vermogen na 25 jaar op uw zonnepanelen
- De garanties op uw zonnepanelen zijn afgedekt door de fabrikant met een verzekering voor een periode van minimaal 25 jaar
- De zonnepanelen moeten zijn voorzien van het Duitse TuV keurmerk en/of KIWA keurmerk en CE keurmerk
- De zonnepanelen voldoen aan de laatste stand van techniek en zijn afkomstig uit fabrieken met een westerse standaard qua arbeidsomstandigheden, milieu en veiligheid
- De zonnepanelen zijn bankable en dus niet alleen geselecteerd op kwaliteit, maar ook op continuïteit van de fabriek en garantieafhandeling.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pelkie
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:17:
[...]

De minimale voorwaarden om opgenomen te worden in het assortiment van MetDeZon zijn:
- Productgaranties van minimaal 10 jaar of langer op uw zonnepanelen
- Vermogensgarantie van tenminste 90% van het vermogen na 12 jaar op uw zonnepanelen
- Vermogensgarantie van tenminste 80% van het vermogen na 25 jaar op uw zonnepanelen
- De garanties op uw zonnepanelen zijn afgedekt door de fabrikant met een verzekering voor een periode van minimaal 25 jaar
- De zonnepanelen moeten zijn voorzien van het Duitse TuV keurmerk en/of KIWA keurmerk en CE keurmerk
- De zonnepanelen voldoen aan de laatste stand van techniek en zijn afkomstig uit fabrieken met een westerse standaard qua arbeidsomstandigheden, milieu en veiligheid
- De zonnepanelen zijn bankable en dus niet alleen geselecteerd op kwaliteit, maar ook op continuïteit van de fabriek en garantieafhandeling.
Hierboven heb je het enkel over fabrieksgaranties, is dit niet nadelig?
Dus als de installatie niet werkt moet ik contact opnemen met de fabrikant om het te laten maken?
Laat het gerust weten als ik dit verkeerd zie

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pelkie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:19:
[...]

Hierboven heb je het enkel over fabrieksgaranties, is dit niet nadelig?
Dus als de installatie niet werkt moet ik contact opnemen met de fabrikant om het te laten maken?
Laat het gerust weten als ik dit verkeerd zie
Shop van aankoop is je aanspreekpunt. Fabrikant gegarandeerd (zoveel jaar) gebruik zonder problemen.
Daar heb jij als koper niets mee te maken, alleen beter voor de verkoper (die moet alles regelen met de koper)
Je gaat een overeenkomst sluiten met een verkopende, dus niet met fabrikant. ook al koop je direct bij fabrikant, dan dient die de wet te volgen met de wettelijke garantie (optredend als winkel/shop)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je ook de afmetingen van het dak?
Dakpannen tellen?

Zo zonde, als het dak niet vol ligt....
Ik heb een overschot van 1500 kWh per jaar. Naast een totale energierekening van 0 euro.
Omdat het kan...krijg je ook centjes voor....(10,5 ct in mijn geval)

Misschien passen er ook wel 2 mtr panelen (ipv 1m65)
https://www.sun-solar.nl/...-voor-3020-euro-sunsolar/
(1 paneeltje minder dan)

9x 39 V = 351 Vmpp perfecte spanning voor een stringomvormer. (niet persee die uit de link)

(edit: en wat zijn krachtige designpanelen :+.... kansloze omschrijving )

Edit2: zelfs met 9x high-end panelen:
https://www.winkelman-zon...brid/51646/?display=tiles
Op een stringomvormer:
https://www.mg-solar-shop...richter-SB3-0-1AV-40.html
ben je goedkoper uit en heb je 2 strings + schaduwmanagement (optitrac)
(incl montage)

Maar wat past er? is vraag 1

[ Voor 50% gewijzigd door AUijtdehaag op 06-12-2018 19:23 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1