Socket 1151-2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
Op dit moment is het in de pricewatch niet volledig duidelijk dat socket 1151 2 generaties heeft. Is het wellicht een idee een socket 1151 en een 1151-2 te maken, om duidelijk te maken dat ze niet compatible zijn en producten beter te categoriseren.

Socket 1151 (v2) zo snel uit mijn hoofd
  • Intel 8xxx generatie
  • Intel 9xxx generatie
  • Intel ?3xx chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Die discussie is er eerder geweest. Het heeft ook een tijde v2 geheten - dat is weer veranderd, en er is nu een extra filter gemaakt bij moederborden: categorie: Moederborden

Edit: scheiding tussen 1151 en 1151 v2 is verdwenen Hebbes.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 06-12-2018 11:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Oh over het hoofd gezien tijdens het zoeken.

Die feature van gen 8 compatible had ik gezien, alleen had ik het precies andersom. Had een 9e gen cpu en zocht de goedkoopste 1151-v2 CPU 8e gen om de bios te kunnen updaten en daar kan je niet filteren.

Een filter zoals genoemd als 2011 en 2011-3 zou veruit beter zijn als oplossing. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Suicyder schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:17:
Oh over het hoofd gezien tijdens het zoeken.

Die feature van gen 8 compatible had ik gezien, alleen had ik het precies andersom. Had een 9e gen cpu en zocht de goedkoopste 1151-v2 CPU 8e gen om de bios te kunnen updaten en daar kan je niet filteren.

Een filter zoals genoemd als 2011 en 2011-3 zou veruit beter zijn als oplossing. Maar goed.
9000 serie werkt ook op 1151v2 zie oa https://www.msi.com/Motherboard/B360-GAMING-PLUS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Klopt, echter alleen als er een recente BIOS op staat. De BIOS op het bord wat ik had, was moest die nog ontvangen. Heb uiteindelijk kostenloos een CPU'tje mogen gebruiken, maar moest met de ark.intel.com site gaan zoeken naar een simpele geschikte celeron voor deze klus.
Het werkt als je de site kent daar niet van, het leek mij echter makkelijk om deze in de pricewatch ook te hebben om een goed onderscheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, dat is correct. sowieso wordt het moeilijker voor lezers die niet op de hoogte zijn van allerlei. Wat het gebruik minder geschikt/interessant kan maken. Er is recent van alles verandert

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1