database vuurwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
iemand hier een plekkie bij vuurwerk met een database.?

ik sinds kort ook en ik via telnet kan ik alles doen met m'n database maar hem oproepen van uit www lukt me niet. ik weet niet waar het aan ligt. Gebruik standaard scripts die ik ook bij andere servers gebruik. Simpel 4 dingen invoeren ,database server, database, passw, naam. en de sql gegevens via telnet invoeren.
Dan zou ie het moeten doen..

maar ik krijg deze fout melding.
Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'sql-1.vuurwerk.nl' (25) in /home/users13/iaasme/www/linkexchange/sites.php on line 2

iemand een idee.??

ikke niet meer....

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Eh gewoon vuurwerk mailen :?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

Tjark

DON'T PANIC

Probeer anders eens 1 van deze:

wolfheze.vuurwerk.nl
bedum.vuurwerk.nl
62.250.3.69

*insert signature here

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
vuurwerk heb ik gemaild maar darvoor moet ik tot maandag wachten en meestal zijn ze niet echt behulpzaam...
ik zal de andere twee eens proberen..maar gok van niet. moet wel de server van de database zijn en die andere twee zien er uit als normale servers.

doen het niet.

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Op zondag 22 juli 2001 01:21 schreef bekkel het volgende:
vuurwerk heb ik gemaild maar darvoor moet ik tot maandag wachten en meestal zijn ze niet echt behulpzaam...
Meestal?? Wanneer was die ene keer dan.... Vuurwerk is nooit behulpzaam, zelfs niet als het een fout bij hun is. Ga naar een ander zodra je kunt.

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
las het me maandag niet lukt zal dat zeker ook gebeuren.
maar overzetten kost tijd. stichting waar ik het voor doe is niet zo snel.

ga ik naar widexs...die snap ik tenminse..
invullen en klaar...niks updaten en dergelijke. :)

(vindt het ook wel een uitdaging om het bij vuurwerk werkende te krijgen)

Verwijderd

Ff wat anders.. dat tussen haakjes daarachter die (25) ?! Is dat niet heel toevallig het poortnummer?

Op poort 25 draait normaalgesproken geen MySQL.. MySQL draait normaalgesproken op poort 3306/tcp..

Het kan zijn dat ik onzin aan het verkondigen ben en dat het gewoon een foutcode is, maar misschien moet je je script ff checken op het goede poortnummer.

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
ik heb nog nooit in een script een poortnummer moeten invullen. Als ik naar het script kijk zie ik ook geen plek waar je dit eventueel zou kunnen invullen.

Er zijn hier toch vast wel mensen die bij vuurwerk een site hebben met een database..die moeten toch het zelfde probleem hebben gehad..

(of was iedereen zo slim om hier nooit iets te beginnen, vindt zelf namelijk een ramp. :( )

Verwijderd

Geen idee.. ik heb persoonlijk maar weinig ervaringen met Vuurwerk, echter ken ik een aantal mensen die er niet zo heel erg veel goeds over vertellen... waaronder een goede vriend van mij.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat sql-1.vuurwerk.nl bestaat en ook terug pingt (dus op zijn minst nog levende is).

Tevens luisterd er ook een MySQL server op de MySQL poort op die bak, inloggen kan ik natuurlijk niet, omdat ik natuurlijk geen account heb. Misschien moet je eens een traceroute doen naar sql-1.vuurwerk.nl op die bak waar je website staat, misschien is er iets met de interne routing van vuurwerk mis en kan die hosting bak van jouw niet bij die "wolfheze" bak komen.

Als je connect naar een mySQL server dan moet je normaalgesproken altijd de volgende info opgeven:
- hostnaam
- poortnummer (vaak optioneel, meestal gebruikt het prog dan het standaard poortnummer)
- gebruikersnaam
- wachtwoord

Aangezien hij aangeeft dat hij de server niet kan vinden dacht ik in eerste instantie dat het aan de bovenste twee zou kunnen liggen, vandaar misschien het poortnummer...

Owja.. nog niet over nagedacht.. misschien is er wel wat mis met de resolving van die hosting bak... probeer eens het IP nummer (62.250.3.69) op te geven i.p.v. de hostname!

Verwijderd

[hier stond nogmaals hetzelfde...om de een of andere vage reden...]

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
normaal moet je deze dingen invullen

$database_server = mysql_connect("database server","username","password");
mysql_select_db("databasename", $database_server);

nu ik als database server dat nummer invul ..doet ie niks.. blijft ie laden.

van een ander poort nummer heb ik niks gevonden op de vuurwerk.helpdesk site.

zij doen het bij een voorbeeld met de zelfde gegevens als ik..daarom snap ik er al helemaal niks van :?

gok toch echt dat er iets bij vuurwerk fout zit...maar wacht het antwoord van ze wel af..als ik het al krijg..

wel bedankt. :)

Verwijderd

IP nummer i.p.v. hostname nog geprobeert ;)

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
jup...
geen responce... :'(

Verwijderd

localhost als databaseserver? of werkt dat neit bij vuurwerk ?:)

Verwijderd

Nee, net zoals bij de meeste andere grote vhosters draaien ze apparte database servers...

Volgens mij is er dan wat verkeerd met de routing bij Vuurwerk, het kan dat de ene computer de andere niet ziet, dat heb ik ook al eens gehad bij mij op het werk, verkeerde subnetten gebruikt, maar da's maar speculatie.. kun je trouwens wel vanuit ergens anders connecten met de mysql db?

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
via telnet lukt het wel..

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10
Ik heb een website bij vuurwerk die gebruik maakt van een Mysql-database op sql-1.vuurwerk.nl

Alles werkt naar behoren.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 18:20 schreef Aziona het volgende:
Ik heb een website bij vuurwerk die gebruik maakt van een Mysql-database op sql-1.vuurwerk.nl

Alles werkt naar behoren.
wat vul je in..
zelfde vier gegevens als ik.?

heb alle mogelijke combinaties van gegevens al geprobeerd...maar niks werkt..

of doe je iets speciaals met de index -files.?

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 00:40 schreef bekkel het volgende:

[..]

wat vul je in..
zelfde vier gegevens als ik.?

heb alle mogelijke combinaties van gegevens al geprobeerd...maar niks werkt..

of doe je iets speciaals met de index -files.?
gewoon morge ff belle, kijk je ff of je er dan uitkomt, en of ze je helpen...zoniet...verhuizen...binnen 1 dag kun je in principe al verhuist zijn :)

Verwijderd

tja.....als die lui in de lucht zijn tenmminste.

Sinds gisteravond ligt de boel al plat bij de vrienden van Vuurwerk.

Ik heb de helpesk gebeld met de vraag wat er aan de hand was.

antwoord:

"Eehhh ja.....onze servers zijn verhuisd en hebben op de nieuwe locatie nog geen lijnen met internet :? "

Gisteravond hebben ze alles omgegooid maar nu zeggen ze dus dat ze in dat nieuwe pand nog geen lijnen hebben.....hoe ....

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
zie het ..
kom weer niet bij m'n site...vrijdag lag het ook al pat...

die gasten zullen het nu wel te druk hebben om mijn probleem op te lossen....

:'(

zie dat vuurwerk zelf ook goed plat ligt...heh heh >:)

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10
Het is inmiddels maandag dus je zal er wel uit zijn.
Ik doe niks speciaals. Ik geef dus alleen maar met php de servernaam, db-naam, username en wachtwoord op en dan werkt het.
Heb je PHPmyAdmin al geprobeerd?
Werkt die ook niet, dan is het een Vuurwerk-probleem. Ik neem aan dat je index-files goed staan?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• bekkel

bekkel

BoEsm Productions

Topicstarter
heb nog geen atwoord gehad van die lui....
ze hebben het zelf te druk gok ik..
ik heb phpadmin geporbeerd maar die doet ook niet..
gegevens kloppen index file ben ik niet zeker van... raar en nieuw systeem voor mij..
alles doet het wel op m'n website ook php en wel wegschrijven naar de webserver via php.

maar database dus nog niet..

zou je je index file hier ff willen laten zien. of mailen...
Dat zou het misschien kunnen zijn. staat nu niks extra's in. Heb dat wel gehad (volgens voorbeeld database vuurwerk, maar toen kon ie de site niet eens vinden.)

alvast bedankt.

Pagina: 1