Laten we niet de discussie aanwakkeren waarom TS3 de betere keuze is dan Discord door privacy en eigen hosting.
Volgens:
https://forum.teamspeak.c...45fd0&p=200519#post200519 moet je inderdaad de porten:
- 9987 (UDP)
- 10011 (TCP)
- 30033 (TCP)
Voor connectivity heb je alleen de 9987 nodig, 10011 is voor serverquery (telnet / ssh connectie voor maintenance) en de 30033 is file transfer. Je porten zijn overigens niet geforward naar dezelfde host het ip-adres is wezenlijk anders. Ook zal ik even heel goed kijken of het ip-adres inderdaad van je TS3 server is.
Je kunt even DMZ proberen (tijdelijk!) om te zien of het dan wel werkt, als het dan werkt is het op te lossen met de juiste port instellingen.
Nu is het nog de vraag waar je TS3 op draait, als je dit op Windows doet kan het nog zijn dat je bepaalde porten op de machine zelfs geblokkeerd hebt in de firewall deze zul je moeten toestaan.
Ook zul je moeten controleren of je DuckDNS adres wel goed resolved naar jouw externe ip-adres. Gebruik je dynamic-DNS van DuckDNS? Controleer je externe ip-adres met ipinfo.io bijvoorbeeld. Komt dit wel overeen?
De volgende stappen zijn cruciaal in jouw oplossing:
- correcte installatie > redelijkerwijs te vertrouwen dat dit goed gegaan is, immers kom je er lokaal op;
- firewall op hostmachine > controleren, eventueel poorten toestaan uitgaand/inkomend;
- poorten op je router/modem > controleren (interne port identiek aan externe poort!), eventueel aanpassen en sowieso intern ip-adres van je host controleren en bijstellen (maak je ook gebruik van meerdere routers in je netwerk, zit je bijvoorbeeld achter een dubbele NAT?);
- testen DMZ > direct op je externe ip-adres laten connecten zonder DuckDNS;
- testen zonder DMZ > direct op je externe ip-adres met juiste porten;
- DuckDNS resolven en controleren of het ip-adres overeenkomt.
Ik heb zelf een VPSje van 16$/jaar waar ik mijn TS3 server op draai, werkt vlekkeloos en zonder problemen. Kunnen gemakkelijk 10-15 clients connecten zonder enige vorm van storing of haperingen op het hoogste geluidsniveau.