Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tips nodig voor Nieuwe Computer voor zware berekeningen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met mijn eerste zelf in elkaar gezetten PC. Ik heb dit systeem nodig voor zware berekeningen. Gebeuren voornamelijk in Excel en heb er ook andere systemen voor openstaan. Was zelf al een beetje bezig met een systeem te selecteren op Azerty. Ik ga er minimaal drie schermen op aansluiten. Ik snap dat ik veel werkgeheugen nodig heb. Dus heb 32 gb geselecteerd(2x 16gb). Kan dat altijd nog uitbreiden met nog 2x 16.
Dit is het systeem wat ik ingedachten heb. Hoor graag van jullie welke dingen jullie anders zouden doen?
Snap ook niet zo goed welke voeding er bij moet. Tevens ook de grafische kaart heb ik geen idee van.

Fractal Design Define R6 USB-C TG
Kingston HyperX FURY – Geheugen 2x 16 gb
Seagate BarraCuda ST3000LM024 3 TB - Vaste schijf 2x raid(met ernaast een NAS)
Samsung 860 EVO 500GB M.2 - Solid state drive
Scythe Fuma Rev.B - Koeler voor processor
AMD Ryzen 5 1600X - Processor
MSI X470 GAMING PRO moederboard
MSI Geforce GTX 1060 AERO ITX 3G OC - Grafische kaart
EVGA 500B Bronze - Voeding (intern)
LG 27UK600-W - LED-monitor 4k 3x

Heb je ook nog een geluidkaart nodig? Zit er altijd bluetooth op zodat je muziek kan afspelen op je draadloze speakers?

Het is best een prijzig systeem hebben jullie tips welke producten goed zijn maar goedkoper kunnen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd
Wat is je budget en welk systeem gebruik je nu ?

ipv 1600x (wat al ouder is) voor 2600 of 2600X gaan. en voor de €80,- van je voeding liever, goede moderne pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W van €55,-

[ Voor 49% gewijzigd door Hackus op 06-12-2018 11:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-11 10:04
Je hebt hierboven een erg leuk systeem uitgezocht maar zoals Hackus al noemt. 1600x had ik vervangen voor 2600 of 2600x. en geluidskaart hangt er van af wat voor features je moederbord heeft en wat je nodig hebt. over het algemeen beschikken de meeste moederborden wel over een goede interne geluidskaart. Voor zover ik kan vinden zit er standaard geen bluetooth op het moederbord dat je hebt uitgezocht.

[ Voor 13% gewijzigd door JDV808 op 06-12-2018 09:32 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
het laatste topic hier over xcel concludeerde ( in dat geval iig )dat de multithreading scaling in xcel niet zo heel top is, waarschijnlijk is een zo hoog mogelijk gecklockte intel de snelste optie.

specs

• JDV808
dit zal de prijs enorm omhoog halen dus lijkt me geen goed idee. single core performance is bij intel beter dat klopt. maar een betere processor dan een 2600 van amd en dan van intel zit toch wel een behoorlijk prijsverschil in.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

I3-8350K heb je ook nog @JDV808

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JDV808
singlecore performance is op die i3 inderdaad iets beter maar de pc zal niet alleen maar singlecore gebruiken en als we in het algemeen de processor vergelijken is de amd gewoon verweg een betere processor voor de prijs in ieder geval beter voor de toekomst. https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-5-2600X/3935vs3956

[ Voor 5% gewijzigd door JDV808 op 06-12-2018 11:48 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Zonder dat kunnen we er helaas niet mee. Vul dat nog even aan anders moet ik helaas je topic sluiten.
Pagina: 1