Ik heb er net 128mb pc133 Hyundai geheugen bij gezet en na het opstarten stelde mijn computer voor dat ik Cas3 inschakel. Dit zal vast wel te maken hebben met snelheid, maar wat is het precies? Verder zitten er nog een reepje 128pc100 en 32pc100 no-name geheugen in. Gaat dit wel samen met dat cas3?
Verwijderd
Dat geheugen is ook CAS3
. Lees anders dit artikel eens. Weet je precies waar het over gaat.
Oke, ik heb nu een idee wat Cas inhoud. Maar waarom begint mijn computer daar nu opeens over en is het dus verstandig om dat Cas3 in te schakelen en zo ja waar kan ik dat doen?
Verwijderd
CAS3 is trager dan CAS2, en als je mobo neit weet wat voor RAM je hebt is CAS3 veel zekerder om te werken dan CAS2.
Als je RAM goed is dan zet je de boel gewoon op CAS2, Turbo, No delay en 4-way interleave
Als je RAM goed is dan zet je de boel gewoon op CAS2, Turbo, No delay en 4-way interleave
Verwijderd
Hmm of het verstandig is...het is gewoon de dfault instellign dus ja waarom zou het niet verstandig zijn...
Waar kan je het veranderen....Tja gewoon in de bios, CAS 2 is sneller.
probeer gewoon ff uit zou ik zeggen
Waar kan je het veranderen....Tja gewoon in de bios, CAS 2 is sneller.
probeer gewoon ff uit zou ik zeggen
Bedankt voor jullie reacties. Even in de Bios gekeken en standaard staat hij dus op Cas2. Als ik hem terug zet op Cas3 gaat de snelheid dan merkbaar achteruit of is het verschil zo klein dat ik het niet merkt?
Ik heb nog geen zware toepassingen gedaan (wel 2cd-tjes gebrand) maar hij geeft op Cas2
geen problemen. Volgende week vervang ik trouwens het no-name 128mb reepje voor Dane-Elec (ook 128pc100).
Ik heb nog geen zware toepassingen gedaan (wel 2cd-tjes gebrand) maar hij geeft op Cas2
geen problemen. Volgende week vervang ik trouwens het no-name 128mb reepje voor Dane-Elec (ook 128pc100).
het schijnt een snelheidswinst van maar liefst 6% op te leveren. enorm dus, voor een echte tweakert
This too shall pass
serieus of niet?Op zondag 22 juli 2001 02:21 schreef HlpDsK het volgende:
4-way interleave scheelt pas echt
ik heb het nog nooit aan gezet
This too shall pass
Verwijderd
Serieus.Op zondag 22 juli 2001 02:59 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
serieus of niet?
ik heb het nog nooit aan gezet
Dit is m'n mem-score

Mijn sig is is niet oud. Ik neem aan dat die 32mb ook Cas2 is want die zat er voorheen ook al in. Hoezo?Op zondag 22 juli 2001 02:07 schreef Kyro2 het volgende:kijk ook even of dat reepje 32 Mb pc 100 ook cas 2 is . of is je sig oud ?
Sommige spulletjes draaien wel op cas2, zo ook mijn oude 32MB PC100 reepje (in tegenstelling tot mijn nieuwe 128MB PC133
). Ze hoeven niet cas2 te zijn om op cas2 te draaien.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
interesting. ik heb het ff aan gezet en zal ook eens benchmarken. alhoewel ik wel gewoon standaard merkloos gehuegen heb van gistron.Op zondag 22 juli 2001 03:55 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Serieus.
Dit is m'n mem-score
[afbeelding]
[afbeelding]
This too shall pass
Verwijderd
Hoe zet je dat aan.. ik heb een msi en ik kan het echt niet vinden in mn biosOp zondag 22 juli 2001 12:11 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
interesting. ik heb het ff aan gezet en zal ook eens benchmarken. alhoewel ik wel gewoon standaard merkloos gehuegen heb van gistron.
niet iedere bios heeft de mogelijkheid om 4way interleaving aan te zetten, misschien met de nieuwste bios-flash zal het wel gaan..
en het klopt dat het veel schilt als je dat niet aan heb staan..
en het klopt dat het veel schilt als je dat niet aan heb staan..
mwoah niet slecht. en dat voor cheapass geheugen@133 op een normale KT7.
dankzij sisoft weet ik nu wel dat ik m'n geheugen in het laatste bankje heb, ipv het eerste.
dankzij sisoft weet ik nu wel dat ik m'n geheugen in het laatste bankje heb, ipv het eerste.
This too shall pass
Pagina: 1