Ik wilde vandaag mijn nieuwe SSD (MX500 500GB) in mijn computer doen, maar tot mijn schrik op het moment dat ik alle kabels in de SSD had gedaan en de pc opstartte, begon mijn SSD te roken aan de connectoren waardoor ik zo snel mogelijk de computer weer uitdeed. Het plastic is op de koperen verbinding gesmolten en denk dat hij helemaal kapot is. Hiervoor zat in deze SATA kabel en voedingskabel een HDD, die zonder problemen heeft gewerkt, maar te traag voor mij is geworden, dus ik betwijfel dat het aan de kabels en voeding ligt. De SATA connector aan mijn Mobo is ook gesmolten omdat de SATA kabel aan beide kanten gesmolten is, dus die is nu sws onbruikbaar. Ik heb met alle onbelangrijke onderdelen eruit de pc weer proberen op te starten en in de BIOS gekeken of er iets verder aan de hand is. Uiteindelijk heb ik weer stukje bij beetje alles aangesloten buiten de connector van de nieuwe SSD/HDD. Alles lijkt te werken maar ik hou het met mijn PC even voor gezien want wil niet voor meer schade zorgen. Ik vermoed dat het niet de PSU is omdat hij vrij nieuw is (Seasonic M12II Evo 620W) en de andere onderdelen veel ouder, het moederbord is bijvoorbeeld een ASRock Z77 Extreme6.
Mijn vraag is dus, waar moet ik naar kijken wat de oorzaak is, en hebben jullie een vermoeden welk onderdeel het is?
Alvast bedankt!
Mijn vraag is dus, waar moet ik naar kijken wat de oorzaak is, en hebben jullie een vermoeden welk onderdeel het is?
Alvast bedankt!