Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kleine vraag UTP kabel en PoE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Heb een nieuwe AP gekocht en zou deze graag willen ophangen en voeden via PoE. Alleen heb ik nog nooit gewerkt met PoE en ben een noob in netwerk kabel gebied. Ik heb 2 korte 6a UTP kabels nodig van een van 2m en een van 0,5m. Maakt de AWG uit en waar kan ik goeie kant en kabels het beste kopen? Ik heb gekeken op Allekabels maar daar zijn nogal slechte reviews over de kabels en op pricewatch kan ik ook niet veel kabels vinden:
categorie: Kabels

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquiti-unifi-NanoHD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik moet blijkbaar 24AWG hebben of beter omdat het nodig is bij PoE had ik gelezen vanwege veiligheid? :?

Alle reacties

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:50
Op 50cm boeit dat nauwelijks. Weerstand over de kabel (=warmte/verlies) neemt toe met lengte en af met diameter. Op 20m wil je zeker volledig koper en misschien een lagere AWG (dikker) maar op 50cm zullen standaard patchkabels zeker voldoen.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:26
Mijn tip: Bij Kabeldirect.nl koop je Roline UTP (Cat6, 24AWG, 100% Cu) in veel lengtes / kleuren. Goed spul en de winkel heeft ook nog eens goede service.
En nee, ik heb geen aandelen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Masimo op 05-12-2018 22:29 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De realiteit is dat iedere kabel voldoet waarvan 8 aders aangesloten zijn. Op deze afstand merk jij geen verschil, je zal het misschien kunnen meten. Cat 5 is zelfs voldoende apparatuur is gigabit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies iedereen.
Weer wat meer geleerd. En die Kabeldirect link ziet er goed uit. Ik overweeg hun.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 12:57
Heel simpel gezegd worden in een LAN kabel met PoE 4 aders voor datacommunicatie gebruikt en 4 aders voor de voeding. (Rx+/Rx- Tx+/Tx- en Dc+/Dc+ Dc-/Dc-)
Je hebt voor de plus van de PoE voeding dus altijd 2 aders en het zelfde voor de min van de PoE voeding.
De 2 aders per + en - zijn samen dik genoeg om over aanzienlijke afstanden zonder al te veel spanningsverlies de voeding door te sturen. Heb je het over korte 0,5-1,0m patchkabels dan voldoet hierdoor praktisch elke kwaliteit.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Alle vier aderparen worden voor de data gebruikt als je 1Gb netwerk apparatuur hebt.
De data signalen worden bovenop de voedingsspanning ge-superponeerd.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1