Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Ik ben op zoek naar een setje nieuwe monitoren. Dit hoeven geen monsters te zijn - de enige eisen die ik heb zijn dat het IPS-paneeltjes moeten zijn, een snellere refreshrate dan 60Hz en 27" @ WQHD. En ik ga niet €700,- per monitor neertellen. Niet al te bijzonder, zou je zeggen.

Filter gebouwd, maar helaas is het (betaalbare) aanbod best beperkt...

Maar nu ben ik geinteresseerd in de Acer B277U - een redelijk betaalbare monitor gericht op de professionele gebruiker. Deze heeft echter een feature waar ik niet eerder van heb gehoord - "adaptive sync", aldus de officiele productpagina van Acer.

Ik ken natuurlijk Freesync van AMD en het peperdure GSync van nVidia, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Nu heb ik toevallig een nVidia GPU, waarbij "adaptive" een optie is in de "vertical sync" instellingen - heeft dit hiermee te maken?

Google helpt niet echt - ik lees tegenstrijdige antwoorden in deze topics...

Beste antwoord (via Zodiac op 05-12-2018 23:13)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Adaptive Sync is de open standaard welke AMD gebruikt voor FreeSync. nVidia kan dit ook prima gebruiken maar dat doen ze niet omdat ze liever ook flink wil verdienen aan het verkoop van een Gsync monitor en zo een vendor lock-in kunnen doen.

Waar je naar linkt gaat over Adaptive Vsync wat hier niks mee te maken heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 05-12-2018 22:20 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Adaptive Sync is de open standaard welke AMD gebruikt voor FreeSync. nVidia kan dit ook prima gebruiken maar dat doen ze niet omdat ze liever ook flink wil verdienen aan het verkoop van een Gsync monitor en zo een vendor lock-in kunnen doen.

Waar je naar linkt gaat over Adaptive Vsync wat hier niks mee te maken heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 05-12-2018 22:20 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zodiac
Ah zo, duidelijk - AMD plakt er gewoon een label overheen.

Danku, ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik zou even kijken naar de nieuwe Acer Nitro VG270UP: 1440p, AH-VA (IPS panels van AUO), 144Hz, freesync. Is wel nog moeilijk beschikbaar en er zijn nog geen reviews beschikbaar. Iemand op computerbase.de weet alleszins wel te zeggen dat het kleurbereik groter is dan bij de xf270hua. Overigens momenteel in stock bij caseking voor 399 euro. Het grootste nadeel lijkt me dat de monitor niet verstelbaar is in de hoogte (enkel tilten kan), maar is wel Vesa compatibel. Een ander nadeel is dat er nog weinig bekend is over de monitor.

Je vermeldt trouwens professioneel gebruik, variable refresh rate is echt iets voor gamers. Misschien dus niet op blindstaren. Voor hoge refresh rates, weet ook niet wat de meerwaarde is voor professioneel gebruik. Als de klemtoon op professioneel gebruik ligt, zou ik misschien de gamer monitors mijden en kijken naar 60Hz ips panelen.

Links:
https://www.computerbase....440p-ips-monitor.1840267/
https://www.caseking.de/a...ips-dp-hdmi-tfac-057.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Nah, dat professioneel gebruik is iets wat ik uit de URL haal van de productpagina van Acer. Ik ben iemand die af en toe een spelletje speelt, maar geen pro-gamer onzin. Ik wil gewoon een scherm met goede kleuren (IPS) en iets wat rustig is voor de ogen (60Hz+ refreshrate).