Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:02
Beste , Ik heb op mijn nieuwe telefoon een nieuwe nano simkaart geinstalleerd die ik eerst moest activeren op de website van mijn provider .
In mijn oude telefoon heb ik de micro simkaart gewoon laten zitten

Nu valt mijn op dat ik met mijn oude telefoon naar de nieuwe kan bellen , andersom werkt niet

Als ik met mijn eigen 06 nummer van mijn oude telefoon naar de nieuwe bel gaat deze gewoon over.

Ik ging er van uit dat de oude simkaart niet meer werkt zodra je een nieuwe hebt geactiveerd
...

Op mijn oude telefoon kreeg ik eerst een pincode met sms door die ik op de nieuwe moest ingeven
...

.

Alle reacties

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hansw1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:52:
Beste , Ik heb op mijn nieuwe telefoon een nieuwe nano simkaart geinstalleerd die ik eerst moest activeren op de website van mijn provider .
In mijn oude telefoon heb ik de micro simkaart gewoon laten zitten

Nu valt mijn op dat ik met mijn oude telefoon naar de nieuwe kan bellen , andersom werkt niet

Als ik met mijn eigen 06 nummer van mijn oude telefoon naar de nieuwe bel gaat deze gewoon over.

Ik ging er van uit dat de oude simkaart niet meer werkt zodra je een nieuwe hebt geactiveerd
...
Dat werkt dus duidelijk anders dan je dacht.
Op mijn oude telefoon kreeg ik eerst een pincode met sms door die ik op de nieuwe moest ingeven
...
Toen was die nieuwe simkaart nog niet geactiveerd.

De oude telefoon kan nog even bellen en daarbij wordt ook het zelfde nummer gebruikt, maar de (computer van de) provider stuurt binnenkomende telefoontjes (en SMS-jes) naar de nieuwe simkaart.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT