Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds ~2 weken heb ik problemen met mijn laptop (HP 15 notebook PC), ik kan bijna nergens meer verbinden met wifi netwerken. Het is geen probleem van de wifi want ik heb dit probleem op mijn kamer, op school en ook bij mijn ouders thuis. Voorderest kan iedereen wel normaal verbinden met de wifi alleen mijn laptop heeft er problemen mee. Op sommige momenten kan ik wel verbinden met de wifi maar heb ik max. 1 streepje ook al sta ik naast de router, als ik er iets verder vandaan ga valt mijn verbinding bijna gelijk weg.
Ik heb wat op internet gezocht voor een oplossing en las dat het missch aan mijn wifi drivers zou kunnen liggen, deze heb ik geupdate maar nogsteeds blijft het probleem.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen/ wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

Als jullie meer info oid nodig laat het dan even weten.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-12-2018 17:28)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:09
Mocht je minder trek hebben in het openschroeven van je laptop, voor nog geen 2 tientjes heb je al een redelijke USB WiFi adapter voor in je laptop (bijv. pricewatch: Linksys WUSB6100M Max-Stream AC600). Maar dan zou ik wel eerst zeker proberen te weten dat het inderdaad de hardware is.

Alle reacties

Verwijderd

Best kans dat het aan het kaartje in je laptop ligt. Om te beginnen, openschroeven en kijken of de antennekabeltjes nog goed vastzitten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Cpt.Morgan
Mocht je minder trek hebben in het openschroeven van je laptop, voor nog geen 2 tientjes heb je al een redelijke USB WiFi adapter voor in je laptop (bijv. pricewatch: Linksys WUSB6100M Max-Stream AC600). Maar dan zou ik wel eerst zeker proberen te weten dat het inderdaad de hardware is.

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:14:
Wat doet zo'n ding en hoe kan ik er zeker achterkomen dat het aan de hardware ligt?

Ik zal morgen is langs een reparateur gaan om te vragen of hij hem kan open schroeven en naar de antennedraadjes kan kijken, daar ga ik zelf iig niet aan beginnen.

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:18:
[...]

Wat doet zo'n ding en hoe kan ik er zeker achterkomen dat het aan de hardware ligt?

Ik zal morgen is langs een reparateur gaan om te vragen of hij hem kan open schroeven en naar de antennedraadjes kan kijken, daar ga ik zelf iig niet aan beginnen.
"Zo'n ding" is gewoon een andere WiFi adapter die je in een USB poort kan pluggen. Als je WiFi adapter kapot is, heb je 2 opties. Of die laten vervangen/repareren, of een USB WiFi adapter gebruiken.

En om er achter te komen of het aan de hardware ligt: je zou je laptop helemaal opnieuw kunnen installeren om te kijken of een clean install wellicht wel goed werkt. En bij sommige laptops is de WiFi module eenvoudig te bereiken via de onderkant overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-12-2018 22:22 ]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Je vermeld het model niet maar in de meeste gevallen is het een kwestie van 2 schroefjes losmaken en een klepje openen om te kijken of de antenne connectors vastzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle info, ik ga er morgen mee aan de slag!

Ik zal een update geven als ik meer weet

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:18:
[...]

We zitten hier op tweakers.Dan moet je niet bang zijn even een klepje van je laptop los te halen. Je kan allicht een kijkje nemen zonder direct iets te mollen. Een reparateur is overigens duurder dan een USB adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze ochtend een USB wifi adapter gehaald en hij doet het nu weer als vanouds, probleem opgelost!

Nogmaals dank voor alle hulp!
Pagina: 1