ADSL/Freesco: Hij doet het, yeah...

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Misschien ten overvloede, maar ik dacht, misschien is het nuttig om te vermelden hoe ik freesco icm. adsl ethernet nu precies aan de praat heb gekregen:

Lees en volg de handleiding op http://www.xs4all.nl/~bleekerm

Extra info:

de file fspptp.tgz kun je gewoon op je freesco floppy zetten zonder moeilijk te doen. Om genoeg ruimte te creeeren heb ik wel modules.tgz gedelete, maar die heb je toch (nog) niet nodig. fspptp.tgz zet je gewoon in /router/fix en volg voor de rest de handleiding.

Het instellen van je client pc's:
Dit leverde bij mij de meeste problemen op, hoe makkelijk ook... :(
Specificeer een vast IP adres:
Mijn server is 192.168.0.1 (subnet 255.255.255.0) en de client pc 192.168.0.2 en verder. Geef het IP van je server op als gateway. Geef dit ip ook op als DNS-server.
De host in het tabblad DNS is je adsl inlognaam de het domein is je provider.
Voorbeeld: host: jansen domein: adsl-comfort
(dit is het domein bij de 512Kbit adsl variant van planet)

Dit is de enige manier waarop ik de clients kan laten werken!

Ik heb de hele dag zitten worstelen om freesco te laten werken en nu doet 'ie het. Yeah! Heb je nog vragen, mail of icq me dan...

Nog een keer, misschien is deze posting een beetje ten overvloede, maar ik ben gewoon blij dat het me nu gelukt is, Linux-newbie die ik ben... :)

Btw. Mijn ping is nu zo'n 10/15ms. beter dan onder windows... :?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Ja die Link naar die mxstream voor freesco heb ik ook een keertje geplaatst op GOT, maar helaas is die post verloren gegaan in de grote HD crash :( Ik was ook de link kwijt, dus bij deze: bedankt

Je "Ping" is 15 ms. Je Ping van waar tot waar? Een ping is de tijd dat een pakketje er over doet om van de ene computer op een netwerk naar een andere te komen.

• estorino
Als ik vanuit mijn eigen (client) pc een internetpagina 'ping', als in 'ping www.tweakers.net', dan zijn de resultaten duidelijk beter dan toen ik nog Windows draaide op mijn internet router.
Had ik eerst pings van rond de 45ms, nu is het 30.

En een betere ping is altijd handig als je
gaat counterstriken dusseh... :)

Ik ben dus overgeschakeld qua server van:
Windows 98 met WinProxy
naar
Freesco 0.27 vanaf diskette

Verwijderd

Ow. Bij mij thuis gebruiken we een win98 servertje met winroute 4.1 pro. Lukt op zich okee. Alleen stabiliteit houdt te wensen over.

Er is nu ook een standalone gateway distributie van Mandrake 8. (Genaamd Mandrake 8 SNF) die ook out of the box pptp ADSL (waar MXSTREAM mee werkt) ondersteunt. Schijnt ook bijzonder makkelijk te zijn.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Hebben meer mensen met xs4all het probleem dat de verbinding er voortdurend eruit klapt?
Na 1 of 2 dagen dan moet ik weer de verbinding opzetten.

Ja moet ik nog een scriptje ofzo schrijven die dat zelf checkt en zo maar heeft niemand daar iets voor?

In de log file zie ik ook niks?

Ik zie ook nergens de hp voor dat fspptp.tgz?? Heeft iemand daar een link voor?
Niet het bestand zelf ...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Die link voor die guide staat ook in de FAQ, sectie "Tips & Trucs".

Aannames zijn fataal.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Convoy

g44p

hoe werkt dat eigenlijk voor freesco in combo met een abo van Planet. daar krijg je namelijk een dns toegewezen. hoe gaat freesco daar mee om??

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Als het goed is zou je ditzelfde ook kunnen doen met DHCP. STel dan in je Freesco setup in dat je DHCP enabled en op iedere client ook. Dan hoef je niet te worstelen met ip-adressen.

• estorino
Hmmm, ik kreeg de DHCP over mijn LAN op een of andere manier niet goed aan de praat, anders had ik dat zeker gedaan, scheelt veel instel gezever inderdaad.

Over de DNS bij planet: klopt ja, in principe krijg je die toegwezen zonder dat je ze in hoeft te stellen, maar bij het setuppen van freesco werd er om de 1e en 2e DNS servers van je ISP gevraagd, dus ik dacht ,laat ik eens instellen en het werkt prima... Misschien ook wel zonder, maar dit werkt, so why change it. Ik heb dus overigens de standaard dns'en gepakt die op de planet site staan.

Verwijderd

ik had eerst winroute en ook nog sygtae gehad, sinds ik freesco heb is mijn ping ook lager..... :)
echt wel beter dat freesco
Pagina: 1