Vraag

• Megalobst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 21:34
Ik heb een Samsung EVO 850 SSD besteld ter vervanging van mijn oude HDD.

Ik merk dat de schroeven van de HDD bracket niet* op de SSD passen. Welke schroeven moet ik hiervoor hebben en waar kan ik die bestellen?

Ik heb een EliteDesk 800 G2 als case pricewatch: HP EliteDesk 800 G2 SFF Product #: L1G76AV (deze type kan ik niet vinden op tweakers).

Umu

Beste antwoord (via Megalobst op 05-12-2018 15:26)

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:54
Oke even alles op een rijtje,

De HDD die nu in je computer zit is een 3,5" HDD
Je wilt een 2,5" SSD plaatsen dus de SSD is 1" kleiner dan de HDD

Wat je dan nodig hebt is een Bracket zoals @M!chel aangeeft. De schroefjes blijven gelijk (en worden ook bij de bracket geleverd)

Alle reacties

• dm-dutchman
Dus je merkt dat "de schroeven dan de HDD bracket op de SSD passen" Waar gaat het dan mis? Of bedoel je dat het NIET past?

In dat geval moet je misschien een 2,5" bracket kopen of de ssd gewoon vast zetten met een tyrap.

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:20
Je hebt meestal twee versies, eentje met en eentje zonder bracket. de gaten in de bracket zijn net zo groot als de gaten in je hdd. De meeste SSD's hebben de schroefgaten in de onderkant om ze vast te zetten aan de bracket. Zie ook dit filmpje als voorbeeld wat ik bedoel:

YouTube: Mounting an SSD to its Bracket

Heb je de bracket er niet bij dan wordt het vaak lastig om de SSD in de case te plaatsen. Heb je de bracket er wel bij dan zouden de schroeven van je HDD ook gewoon in de bracket moeten passen!

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://5top.nl

• Megalobst
dm-dutchman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:50:
Dus je merkt dat "de schroeven dan de HDD bracket op de SSD passen" Waar gaat het dan mis? Of bedoel je dat het NIET past?
Ik bedoel inderdaad NIET past*

De gaten zitten aan de zijkant. De case heeft al een bracket om de SSD's in te plaatsen. Deze heeft nu al eentje van 150gb en nu wil ik alleen de HDD weghalen en een SSD plaatsen.

Alleen de schroefjes die ervoor zorgen dat de HDD word bevestigd zijn te groot voor de SSD.
Zie afbeelding van de huidige HDD situatie van hoe het erin zit.

https://cdn.discordapp.co...30073/20181205_150332.jpg
https://cdn.discordapp.co...30071/20181205_150340.jpg

[Voor 22% gewijzigd door Megalobst op 05-12-2018 15:07]

Umu

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
Als je je pc niet verplaatst kan je de ssd ook gewoon met wat tiewraps/ductape vast zetten (of zelfs los, maar zou ik toch niet aanraden). Mijn oude ssd heeft zo ook jaren in de kast gezeten.

[Voor 3% gewijzigd door FoxLenny op 05-12-2018 15:09]

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je kunt je SSD ook in een bracket stoppen.
Met bracket is het spulletje even groot als je HDD.

pricewatch: Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch

• dm-dutchman
De schroefjes voor de HDD's en SSD's zijn eigenlijk universeel, het enige wat afwijkt is de grote van de schijven. 3,5" en 2,5"

• Megalobst
dm-dutchman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:10:
De schroefjes voor de HDD's en SSD's zijn eigenlijk universeel, het enige wat afwijkt is de grote van de schijven. 3,5" en 2,5"
Klopt mijn SSD is een 2.5" inch, naar welke soort schroef moet ik zoeken, ik kom niet erg ver met het zoeken op internet naar 2.5" schroeven maar kom op 2.5mm schroeven terecht.

[Voor 5% gewijzigd door Megalobst op 05-12-2018 15:22]

Umu

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• dm-dutchman
Oke even alles op een rijtje,

De HDD die nu in je computer zit is een 3,5" HDD
Je wilt een 2,5" SSD plaatsen dus de SSD is 1" kleiner dan de HDD

Wat je dan nodig hebt is een Bracket zoals @M!chel aangeeft. De schroefjes blijven gelijk (en worden ook bij de bracket geleverd)

• Megalobst
ok Ik snap het nu bedankt

Umu

• dm-dutchman
Graag gedaan!!!

Als je nog vragen hebt: Stel ze gerust!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:37
Je hebt toch zeker wel een 860 EVO besteld? De 850 is EOL en veel te duur!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee