Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een voedingskabel voor mijn electrische pompwagen. Deze gebruikt dezelfde stekker/kabel als een computer voeding. Alleen moet het een hele soepele kabel zijn. Kabel wordt vaak slordig opgerold, en met hoe kouder het wordt, hoe stugger ze zijn. Heb al een keer een rokende kabel gehad omdat hij intern gebroken was. Kabel moet een meter of 2/2.5 zijn.

Ik kan alleen maar de standaard voedingskabel vinden, weet ook niet zo op welke term ik moet zoeken.
Iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door NoFearCreations op 05-12-2018 14:32 ]

---RAWE CEEK!!!---

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-10 03:33
Hoelang moet de kabel zijn?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Meter of 2, zet het er gelijk bij!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Electrische pompwagen zal ook behoorlijk wat Ampere wegslurpen bij het laden vermoed ik?
Ik heb van die soepele kabel voor mijn verlengsnoer, meen dat het Brennenstulh is oid, ding kan iig veel hebben (max 3500W iirc).

Maar bel anders https://www.snoerboer.nl/ even. Dikke kans dat die je kunnen helpen aan een stukje. Desnoods pak je flexibele strijkijzersnoer, dat moet ook wel het eea kunnen hebben. Maar zou ze sowieso even voorleggen wat je exact nodig hebt qua amperage etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:34
Wat mischien helpt met zoeken: de stekker is (IEC 60320) C13

Je kan ook overwegen om een goed snoer te vinden, en hier zelf de connector aan te schroeven aan het einde. Mogelijk maakt dit het wel makkelijker om te vinden omdat het dan apart van elkaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Kabel met rubberisolatie en daar zelf de stekkers aan maken. Siliconenrubber is het meest soepel en robuust.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Aragnut schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:52:
Wat mischien helpt met zoeken: de stekker is (IEC 60320) C13

Je kan ook overwegen om een goed snoer te vinden, en hier zelf de connector aan te schroeven aan het einde. Mogelijk maakt dit het wel makkelijker om te vinden omdat het dan apart van elkaar kan.
Dat is misschien ook wel een optie, als ik daar een stekker los van kan vinden.
The Eagle schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:47:
Electrische pompwagen zal ook behoorlijk wat Ampere wegslurpen bij het laden vermoed ik?
Ik heb van die soepele kabel voor mijn verlengsnoer, meen dat het Brennenstulh is oid, ding kan iig veel hebben (max 3500W iirc).

Maar bel anders https://www.snoerboer.nl/ even. Dikke kans dat die je kunnen helpen aan een stukje. Desnoods pak je flexibele strijkijzersnoer, dat moet ook wel het eea kunnen hebben. Maar zou ze sowieso even voorleggen wat je exact nodig hebt qua amperage etc.
Ampere durf ik eigenlijk zo niet te zeggen, zit gewoon een standaard pc PSU snoer aan. Geaard strijkijzer snoer op die site lijkt mij wel wat, maar geen idee of dat soepel genoeg is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

NoFearCreations schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:19:
Ampere durf ik eigenlijk zo niet te zeggen.
Kijk het even na zou ik zeggen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JukeboxBill schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:21:
Kabel met rubberisolatie en daar zelf de stekkers aan maken. Siliconenrubber is het meest soepel en robuust.
Dit. Alles met PVC isolatie moet je zien te voorkomen, om de genoemde redenen i.v.m. temperatuur.

Als je goed zoekt kun je ook spiraalkabel van rubber krijgen, kan je de stekker ook nog eens vergeten uit het contactpunt te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als je de lader op gewone netspanning van 230V kan aansluiten, dan kan de stroom door de voedingskabel nooit hoger zijn dan 16A. Voor soepel snoer is dan 1,5mm2 voldoende.

Tussen lader en accu is een ander verhaal, maar daar gaat het nu toch niet om?

[ Voor 19% gewijzigd door JukeboxBill op 05-12-2018 20:45 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Gaat inderdaad van lader naar stopcontact. Zal van het weekend is rondkijken of ik ergens losse stekkers kan vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1