Op 05-05-2018 heb ik via internet schoenen gekocht ter waarde van 100 euro. Helaas ging laatst de rechterschoen kapot. Zodoende heb ik de schoenen terug gestuurd met de klacht dat de rechter schoen kapot was gegaan op de bovenkant van schoen ter hoogte van de teen.
Heb geen gekke dingen gedaan, heb deze schoenen voornamelijk aan tijdens werk en dan zit ik veel achter een bureau. In de avond gaan de schoenen dan ook uit en voor te wandelen heb ik aparte wandelschoenen.
Echter kreeg ik de volgende e-mail terug van het bedrijf:
Heb geen gekke dingen gedaan, heb deze schoenen voornamelijk aan tijdens werk en dan zit ik veel achter een bureau. In de avond gaan de schoenen dan ook uit en voor te wandelen heb ik aparte wandelschoenen.
Echter kreeg ik de volgende e-mail terug van het bedrijf:
Ik ben het daar niet mee eens, schoenen moeten toch langer mee gaan dan dit bij normaal gebruik. Kan ik deze e-mail terug sturen naar ze?Naar aanleiding van uw klachtschoenen die opgestuurd zijn naar de klant heb ik zojuist een reactie ontvangen van de winkelier.
Ze hebben uw klacht goed bekeken en ook besproken met de leverancier *Naam leverancier*.
*Naam leverancier* hanteert een garantietermijn van 3 maanden. En geeft aan dat het geen gegronde klacht is hierdoor kan de leverende winkelier de schoenen niet als klacht accepteren en zullen ze u de schoenen terugsturen.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Ik heb de schoenen normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van de schoenen.
Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl/garantie
Zoals hierboven staat, zijn er twee opties om het probleem op te lossen:
het product kosteloos repareren
een nieuw product geven.
Ik verzoek u vriendelijk om tot een oplossing te komen binnen twee weken.
Is kosteloos herstel of vervanging mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!