Toon posts:

Kaart met Factory overclock kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Misschien iemand met ervaring, het zal vast hier al een keer eerder gevraagd zijn, maar ik kon het niet vinden. Ik zie voor de 2070's van bijvoorbeeld MSI varianten met een factory overclock. Die zijn zo'n 60/70 euro duurder. Als ik de MSI afterburner applicatie bekijk kan ik zelf hetzelfde resultaat halen. De koelers op al die kaarten zijn identiek.

Zie ik iets over het hoofd wat toch anders is aan een factory overclock en waarom zou je daarvoor kiezen?

Bedankt!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige verschil is dat je de garantie hebt dat je die clocks kunt halen als je 'm OC'ed koopt.
Als je zelf gaat overclocken, dan is de vraag nog maar of je het gaat halen,en het stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Maar zijn OC kaarten dan ook iets anders waardoor ze mogelijk wel een OC stabiel laten lopen? En wat is dan anders? Van de buitenkant zijn ze vaak identiek. Ik las iets dat er mogelijk betere voeding in een factory OC zit, maarja, of dat ook echt zo is lijkt op de site van de fabrikanten een groot raadsel.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

cherry-picked waafels??

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zou inderdaad goed kunnen. De beste chips cherrypicken, en de best presterende chips naar de OCkaarten schuiven en de chips die het mogelijk iets minder doen gebruiken voor de mainstreamkaarten.