Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanschoemake
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:54
Wij hebben een DL380 G7, deze was geleverd met 2 keer een Intel Xeon E5620. Nou willen we de CPU upgraden naar 2 keer een Intel Xeon X5650. Dus we hebben de 2 processors besteld en geïnstalleerd. Als we de server aanzetten gaan de fans langzaam aan steeds harder tot full speed, maar er gebeurt verder niks(enkel dat de powerled naar groen gaat). Wanneer ik 1 van de cpu's in socket 1 doe boot de server verder wel normaal, ook als ik beide oude cpu's terug plaats werkt het ook weer naar behoren. In de iLo staan verder geen foutmeldingen wanneer ik 1 van de processors eruit haal.

Dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
  • CPU 1 & 2 omgewisseld (Geen boot)
  • CPU 1 in socket 1(boot)
  • CPU 2 in socket 1(boot)
  • Minimale systeemconfiguratie(1 DIMM p/cpu & 1 raid controller)(Geen boot)
  • Voeding upgrade naar 2 keer 750 watt(zelfde resultaat)
De stepping versie van beide CPU's zijn hetzelfde, alle specificaties van beide cpu's zijn hetzelfde. Volgens de HP site zou deze configuratie moeten werken aangezien de CPU upgrade word aangeboden via de HP site.

[ Voor 3% gewijzigd door stefanschoemake op 05-12-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Hoe lang heb je gewacht tijdens de boot met de nieuwe CPU's? Bij m'n ML350 kon na een hardware wissel (maakt niet uit wat) de pre-init boot behoorlijk wat langer duren dan een gebruikelijke cold-boot.
Weet niet hoe het zit met een DL380, maar op m'n ML350 zitten op het moederbord ook nog post-leds, die aangeven waar die zit met de post (of pre-post checks).

Gezien 1 CPU wel werkt, en de config nog wel start met de 'oude' CPU's, is de socket gelukkig niet kapot.

HP heeft overigens recentelijk wel wat aanpassingen gedaan op hun website, soms is de CPU support iets 'korter door de bocht' dan wat in werkelijkheid werkt.
Zo was er bij de ML350 (G6) verschillende moederbord revisies, waarvan de oudste geen support had voor hexacores (of CPU's uit de 56xx serie). Dit staat niet meer op de huidige site, staat gewoon dat hexacores support zijn (niks meer over moederbord revisies). Gezien je het systeem wel kon starten met 1 van de nieuwe CPU's zal dat verhaal hier niet van toepassing zijn, maar is wel iets waar soms rekening mee gehouden moet worden (oude links naar support pages zijn allemaal 404..., weet er toevallig van bij de ML350 omdat ik me toen ook suf gezocht heb naar CPU support en moederbord revisies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Zelf nog mijn G7 met X5650 chips gedowngraded naar 2x L5640 afgelopen weekend, zonder problemen.

Kijk voor de zekerheid nog eens goed in je tweede socket. Misschien dat er onverhoopt een pinnetje is verbogen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanschoemake
Nemesizz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:42:
Hoe lang heb je gewacht tijdens de boot met de nieuwe CPU's? Bij m'n ML350 kon na een hardware wissel (maakt niet uit wat) de pre-init boot behoorlijk wat langer duren dan een gebruikelijke cold-boot.
Weet niet hoe het zit met een DL380, maar op m'n ML350 zitten op het moederbord ook nog post-leds, die aangeven waar die zit met de post (of pre-post checks).

Gezien 1 CPU wel werkt, en de config nog wel start met de 'oude' CPU's, is de socket gelukkig niet kapot.

HP heeft overigens recentelijk wel wat aanpassingen gedaan op hun website, soms is de CPU support iets 'korter door de bocht' dan wat in werkelijkheid werkt.
Zo was er bij de ML350 (G6) verschillende moederbord revisies, waarvan de oudste geen support had voor hexacores (of CPU's uit de 56xx serie). Dit staat niet meer op de huidige site, staat gewoon dat hexacores support zijn (niks meer over moederbord revisies). Gezien je het systeem wel kon starten met 1 van de nieuwe CPU's zal dat verhaal hier niet van toepassing zijn, maar is wel iets waar soms rekening mee gehouden moet worden (oude links naar support pages zijn allemaal 404..., weet er toevallig van bij de ML350 omdat ik me toen ook suf gezocht heb naar CPU support en moederbord revisies).
Dat dacht ik inderdaad ook al, heb hem vanmiddag nog ongeveer 1 uur laten draaien. Dat zal wel lang genoeg zijn. Het is ook zo als ik de oude erin druk de server ook binnen een aantal minuten is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanschoemake
nelizmastr schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:25:
Zelf nog mijn G7 met X5650 chips gedowngraded naar 2x L5640 afgelopen weekend, zonder problemen.

Kijk voor de zekerheid nog eens goed in je tweede socket. Misschien dat er onverhoopt een pinnetje is verbogen.
Ik heb de oude cpu set nog terug geplaatst om te testen, deze werken allebei nog(dus allebei de slots). Heb de pinnen ook nog even nagekeken. Hier kan ik niks aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nog wat even lopen zoeken, een van de 'oplossingen' was soms zoiets simpels als het CMOS resetten.

Ik zou dus eerst starten met 1CPU, notities maken van de BIOS settings, 2e CPU plaatsen, CMOS reset en dan weer proberen te booten kijken of dat iets uithaalt.

Vind het wat raar, bij sommige DL380's (zowel G6 als G7) schijnt dat op 'magische' wijze bootproblemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanschoemake
Nemesizz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:46:
Nog wat even lopen zoeken, een van de 'oplossingen' was soms zoiets simpels als het CMOS resetten.

Ik zou dus eerst starten met 1CPU, notities maken van de BIOS settings, 2e CPU plaatsen, CMOS reset en dan weer proberen te booten kijken of dat iets uithaalt.

Vind het wat raar, bij sommige DL380's (zowel G6 als G7) schijnt dat op 'magische' wijze bootproblemen op te lossen.
Ik had het al even geprobeerd om de BIOS batterij eruit te halen, dan zou de BIOS toch gereset moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

stefanschoemake schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:02:
[...]

Ik had het al even geprobeerd om de BIOS batterij eruit te halen, dan zou de BIOS toch gereset moeten zijn?
Blijft soms nog wat spanning op bepaalde componenten zodat het CMOS niet altijd meteen leeg is als de batterij eruit is. Daarom geef ik ook de voorkeur om via jumper/switch CMOS te wissen.
Pagina: 1