Hallo allemaal,
Binnen een PHP/MySql applicatie moet ik regelmatig CRUD operaties doen op basis van informatie die van buitenaf de database in komt. Dit lijkt mij zeker geen unieke uitdaging en ik zoek hier een generieke oplossing voor.
Maar nu lukt het mij toch niet om bestaande, generieke oplossingen te vinden voor dit probleem, ik denk dat ik de juiste termen niet ken. Hetgeen het dichtst in de buurt komt van de oplossing die ik zoek lijkt mij een ESB oplossing, maar die is er niet out of the box voor PHP/MySQL waar dit toch wel het liefst in geïntegreerd moet gaan worden.
Ik heb al veel op internet gezocht op: poller, dynamic importer, esb.
Dus wat moet 'de oplossing' kunnen?
Wat zijn van toepassing zijnde termen voor dergelijke 'uitdagingen'?
Wat zijn van toepassing zijnde termen voor bijpassende generieke oplossingen?
Zijn er (basis) oplossingen in specifiek php/mysql beschikbaar?
Binnen een PHP/MySql applicatie moet ik regelmatig CRUD operaties doen op basis van informatie die van buitenaf de database in komt. Dit lijkt mij zeker geen unieke uitdaging en ik zoek hier een generieke oplossing voor.
Maar nu lukt het mij toch niet om bestaande, generieke oplossingen te vinden voor dit probleem, ik denk dat ik de juiste termen niet ken. Hetgeen het dichtst in de buurt komt van de oplossing die ik zoek lijkt mij een ESB oplossing, maar die is er niet out of the box voor PHP/MySQL waar dit toch wel het liefst in geïntegreerd moet gaan worden.
Ik heb al veel op internet gezocht op: poller, dynamic importer, esb.
Dus wat moet 'de oplossing' kunnen?
- informatie uit (willekeurige) tabellen halen
- per 'rij' de data valideren
- crud acties uitvoeren (willekeurige andere tabellen)
- rapporteren welke data wel/niet verwerkt is
Wat zijn van toepassing zijnde termen voor dergelijke 'uitdagingen'?
Wat zijn van toepassing zijnde termen voor bijpassende generieke oplossingen?
Zijn er (basis) oplossingen in specifiek php/mysql beschikbaar?