Een zo simpel mogelijke mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesbessels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07-2021
Hallo allen,
al een heel aantal jaren heb, tot volledige tevredenheid, an AC Ryan mediaspeler. Helaas is AC Ryan er mee gestopt en zijn er ook geen firmware upgrades meer te krijgen dus zo langzamerhand wil ik toch eens gaan uitkijken naar een ander.
Nu lijken de meeste mediaspelers tegenwoordig gewoon Android/Linux computertjes te zijn met iets als Kodi er op maar dat is me allemaal veel te veel 'gedoe'.
Eigenlijk wil ik gewoon een apparaatje waar ik een externe harddisk op in kan pluggen en dan een lijstje zien van wat er op de harddisk staat om daaruit te kunnen kiezen.

Weet iemand of een mediaspelertje als de oude AC Ryans nog te koop zijn?
Dank!
Dries

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
De nieuwe Xiaomi lijkt me interessant voor u gezien deze zowat alles kan afspelen op de manier waarop je dat zou wensen. De Xiaomi Mi Box S lijkt me de beste koop voor u. Weliswaar met de Android TV OS. Het aantal clicks tot filmlijst is volgensmij 2 of 3 als de videospeler shortcut als eerst staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Elazz op 05-12-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: MSH > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar dacht je dat een AC Ryan op draaide? Dat is onderhuids ook gewoon (embedded) Linux.

Andere invalshoek: waar moet eea op aangesloten worden? De meeste receivers hebben ook gewoon een USB aansluiting om muziek weer te geven. Wellicht een goede reden voor een upgrade.
Al is Spotify, streaming van DLNA en BT natuurlijk wel een hedendaagse vereiste. Waarom uberhaupt met USB werken als je het ook direct at your fingers kut hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:54
Ik ben benieuwd waarom je op zoek bent naar een andere mediaspeler, terwijl je zegt er volledig tevreden mee te zijn?
Wat kan het bommen dat AC Ryan ermee gestopt is. Ze komen jouw mediaspeler toch niet ophalen?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik ben jaren terug van de AC Ryan overgestapt naar Mede8er 800 omdat ik ook 3D films wilde afspelen.

Ik heb de 500GB vervangen door een 4TB. Via verkenner sleep je bestanden er zo naar toe. Geen toeters en bellen. Helaas speelt Mede8er geen avi bestanden.

Ik zou lekker de AC Ryan blijven gebruiken want veel verschil is er niet.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je wilt niet meer functionaliteit en het moet werken zoals nu? Waarom zoek je dan een andere mediaspeler?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt Kodi ook zonder toeters en bellen gebruiken. Zelf vind ik het wel fijn om naast de titel ook een afbeelding en synopsis/plot te zien.

De Eminent 7680 start meteen op in Kodi en na het toevoegen van je filmlocatie kun je meteen aan de slag.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1