Bij een koude start komt het regelmatig voor dat mijn PC bij de bootlogo soms eventjes blijft hangen en na een seconde of 15 valt hij opeens uit. Of dat hij dan gaat rebooten. Vervoglens start hij gewoon netjes op.
Alles werkt voor de rest perfect.
Ik heb het niet kunnen reproduceren en komt enkel voor bij een koude start.
Het is heel irritant als je even haast hebt en wat wilt printen of wat snel iets moet doen.
Dit probleem heb ik langer dan een jaar en kan mij niet herinneren wanneer het begonnen is.
Tevens is dit ook een gevalletje "Bij de loodgieter lekt het thuis". Graag wil ik weten hoe ik dit probleem kan opsporen.
Setup:
Intel I7 4790K
MSI Z97 Krait
2x Samsung 830 128GB in RAID0
1x Hitachi 2TB HDD
2x 8gb Kingston HyperX DDR3
MSI RTX 2070
Windows 10
XFX XTR 750w voeding 80 plus Gold
Corsair H100iv2 cooling
Mogelijk kan het komen door de Raid0, die heb ik alleen maar om 1 schijf van 256GB te hebben.
Alle drivers en BIOS zijn up to date. De windows is wel een installatie van 2 jaar oud.
Alles werkt voor de rest perfect.
Ik heb het niet kunnen reproduceren en komt enkel voor bij een koude start.
Het is heel irritant als je even haast hebt en wat wilt printen of wat snel iets moet doen.
Dit probleem heb ik langer dan een jaar en kan mij niet herinneren wanneer het begonnen is.
Tevens is dit ook een gevalletje "Bij de loodgieter lekt het thuis". Graag wil ik weten hoe ik dit probleem kan opsporen.
Setup:
Intel I7 4790K
MSI Z97 Krait
2x Samsung 830 128GB in RAID0
1x Hitachi 2TB HDD
2x 8gb Kingston HyperX DDR3
MSI RTX 2070
Windows 10
XFX XTR 750w voeding 80 plus Gold
Corsair H100iv2 cooling
Mogelijk kan het komen door de Raid0, die heb ik alleen maar om 1 schijf van 256GB te hebben.
Alle drivers en BIOS zijn up to date. De windows is wel een installatie van 2 jaar oud.
[ Voor 2% gewijzigd door com2,1ghz op 05-12-2018 11:17 . Reden: Voeding toegevoegd ]