Afgelopen zondag werd ik door de alarmcentrale om 7:05 wakker gebeld; stroomuitval op de centrale.
Ingelogd op kantoor en kon nog camera stream e.d. kunnen bekijken. Er was iig geen inbreker oid.
Aangekleed, in de auto gestapt en (nog donker) naar kantoor gereden.
Onderweg knipperende straatverlichting.
Op kantoor aangekomen een soortgelijk verhaal. Lampen knipperden, en bij elke spanninssdip piepte de UPS.
Ik heb de stroom uitgeschakeld van NAS, en computers e.d. en toen de storingsdienst van Stedin gebeld.
Die hadden nog geen melding ontvangen.
vaag want het was inmiddels 07:45, warvan de halve wijk last moet hebben gehad, maar ok.. het was nog vroeg.
Rond 08:10 werd alles weer rustig en heb ik langzaam alles weer ingeschakeld.
Monteur kwam rond 08:40, die is buiten opzoek gegaan maar kon niets (meer) vinden.
Straatverlichting was toen inmiddels ook al weer uit. Die is na ene uur zoeken ook weer vertrokken.
(De straatverlichting in de halve wijk werkt overigens nog steeds niet
)
Nu is er een Mac mini gesneuveld. Verder nog geen defecten kunnen ontdekken.
Maar Stedin vergoedt niets bij 1 defect apparaat.
Hun redenering: als maar 1 apparaat defect is gegaan, dan ligt het aan het apparaat en daar moet het tegen kunnen.

Bij 2 of meer apparaten kun je een claim indienen en kan het tot 8 weken duren eer dat ze reageren.
Ik vind het knap absurd eigenlijk.
Ik heb de mini gisteren naar ene reparateur gebracht, maar hij is gewoon kapot kapot. ws onderdelen op het logic board. en een nieuw logicboard voor een 2011 mini is duurder dan de restwaarde.
Terug naar Stedin.
Is dit nou 'normaal' of ben ik de enige die het achterlijk vind?
Je zou haast een defect apparaat neerzetten om er 2 van te maken
Ingelogd op kantoor en kon nog camera stream e.d. kunnen bekijken. Er was iig geen inbreker oid.
Aangekleed, in de auto gestapt en (nog donker) naar kantoor gereden.
Onderweg knipperende straatverlichting.
Op kantoor aangekomen een soortgelijk verhaal. Lampen knipperden, en bij elke spanninssdip piepte de UPS.
Ik heb de stroom uitgeschakeld van NAS, en computers e.d. en toen de storingsdienst van Stedin gebeld.
Die hadden nog geen melding ontvangen.
Rond 08:10 werd alles weer rustig en heb ik langzaam alles weer ingeschakeld.
Monteur kwam rond 08:40, die is buiten opzoek gegaan maar kon niets (meer) vinden.
Straatverlichting was toen inmiddels ook al weer uit. Die is na ene uur zoeken ook weer vertrokken.
(De straatverlichting in de halve wijk werkt overigens nog steeds niet

Nu is er een Mac mini gesneuveld. Verder nog geen defecten kunnen ontdekken.
Maar Stedin vergoedt niets bij 1 defect apparaat.
Hun redenering: als maar 1 apparaat defect is gegaan, dan ligt het aan het apparaat en daar moet het tegen kunnen.
Bij 2 of meer apparaten kun je een claim indienen en kan het tot 8 weken duren eer dat ze reageren.
Ik vind het knap absurd eigenlijk.
Ik heb de mini gisteren naar ene reparateur gebracht, maar hij is gewoon kapot kapot. ws onderdelen op het logic board. en een nieuw logicboard voor een 2011 mini is duurder dan de restwaarde.
Terug naar Stedin.
Is dit nou 'normaal' of ben ik de enige die het achterlijk vind?
Je zou haast een defect apparaat neerzetten om er 2 van te maken
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.