Beste lezers,
Excuseer de opzet van mijn post, ik ben nooit echt actief op forums en weet daarom niet wat een praktische layout is.
Equipment:
Canon 40d.
CF kaart 8GB 233X
Probleem:
Heb een canon 40d gekocht met een defect/loop op de CF kaart. Bij het gebruiken van een CF kaart zegt de camera dat de kaart geformatteerd moet worden met de camera. Ga ik naar het menu om te formatteren, dan communiceert de camera dat hij de kaart niet kan formatteren en dat ik deze moet verwisselen. Foutmeldingen die ik krijg zijn:
1. CF error door de zoeker.
2. Err CF op het zwart wit display
3. En de hierboven beschreven formatteer error op het kleurenscherm.
Sluit ik de camera aan en start ik de utility software, dan kan ik foto's nemen middels de pc maar alleen als de CF kaart niet in de camera zit.
Wat heb ik geprobeerd?:
1. Gekeken of CF drive pins intact waren.
2. Formatteren CF kaart in FAT32 om de 8gb te kunnen gebruiken.
3. Formatteren CF kaart in FAT16 D.m.v. diskpart.
4. Formatteren CF kaart in NTFS en exFAT(niet dat ik dacht dat dat überhaupt zou werken, maar je moet het maar geprobeerd hebben).
5. Programma genaamd SD card formatter geprobeerd.
6. Andere CF kaarten geprobeerd, bij de fotografiewinkel.
Na stap 1, 2, 3 & 4 heb ik getracht de kaart weer te formatteren in de camera, tevergeefs.
Mijn vraag: Ik zoek een directe oplossing voor dit probleem of een creatieve oplossing voor verder gebruik van de camera(bijvoorbeeld timelapsing met de laptop eraan, een andere externe geheugendrager om de CF te skippen)
Alvast dank voor het lezen en mogelijk reageren.
Excuseer de opzet van mijn post, ik ben nooit echt actief op forums en weet daarom niet wat een praktische layout is.
Equipment:
Canon 40d.
CF kaart 8GB 233X
Probleem:
Heb een canon 40d gekocht met een defect/loop op de CF kaart. Bij het gebruiken van een CF kaart zegt de camera dat de kaart geformatteerd moet worden met de camera. Ga ik naar het menu om te formatteren, dan communiceert de camera dat hij de kaart niet kan formatteren en dat ik deze moet verwisselen. Foutmeldingen die ik krijg zijn:
1. CF error door de zoeker.
2. Err CF op het zwart wit display
3. En de hierboven beschreven formatteer error op het kleurenscherm.
Sluit ik de camera aan en start ik de utility software, dan kan ik foto's nemen middels de pc maar alleen als de CF kaart niet in de camera zit.
Wat heb ik geprobeerd?:
1. Gekeken of CF drive pins intact waren.
2. Formatteren CF kaart in FAT32 om de 8gb te kunnen gebruiken.
3. Formatteren CF kaart in FAT16 D.m.v. diskpart.
4. Formatteren CF kaart in NTFS en exFAT(niet dat ik dacht dat dat überhaupt zou werken, maar je moet het maar geprobeerd hebben).
5. Programma genaamd SD card formatter geprobeerd.
6. Andere CF kaarten geprobeerd, bij de fotografiewinkel.
Na stap 1, 2, 3 & 4 heb ik getracht de kaart weer te formatteren in de camera, tevergeefs.
Mijn vraag: Ik zoek een directe oplossing voor dit probleem of een creatieve oplossing voor verder gebruik van de camera(bijvoorbeeld timelapsing met de laptop eraan, een andere externe geheugendrager om de CF te skippen)
Alvast dank voor het lezen en mogelijk reageren.