Vraag

• Silay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Hi,

Ik gebruik momenteel een S6 Edge + sinds launch. Maar ik merk dat deze meer en meer moeite krijgt met de laatst nieuwe apps. De snelheid is ook een stuk achteruit gegaan sinds deze aankoop dus tijd voor iets nieuws.

Ik gebruik mijn smartphone vrij intensief. Films, muziek, social media, de laatste nieuwe games, .. Wat voor mij voornamelijk belangrijk is, is dat net zoals mijn huidige smartphone, dat mijn aankoop enkele jaren moet meegaan omdat dit voor mij persoonlijk wel een investering is.

Omdat ik zo tevreden was over mijn laatste Samsung, gaat mijn interesse voornamelijk naar de S9+ of note 9. Nu weet ik niet echt welke van deze twee beter is voor mijn gebruik als een "power-user". Ik zag ook nog de Huawei P20 Pro maar na de ervaringen gelezen te hebben, neem ik het risico liever niet door de vele issues met het scherm.

Batterijduur, grafische kracht, geheugen, toekomstgericht zijn de voornaamste factoren voor mijn keuze.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Processor is niet anders tussen de Note 9 en S9, maar de Note 9 heeft wel meer accu capaciteit (4000 vs 3500) en is iets groter.
Verder zijn er meer uitvoeringen van de Note 9 met meer geheugen en opslag volgens mij.
Ook is de Note 9 een stukje duurder.
Daarnaast is er het pennetje bij de Note 9.
De Note 9 is als doelgroep vanuit Samsung bedoeld voor power users. Deze is daar ook naar toe geprijst.

Ik hoop dat deze verschillen je helpen een keuze te maken. Ik heb zelf de Note 8 en ben er tevreden mee. Het is mijn eerste telefoon in 4 jaar die al langer dan een jaar mee gaat zonder dat ik hem vervangen heb. Normaal deed ik elk jaar een nieuwe.

• Silay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
swhnld schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:59:
Processor is niet anders tussen de Note 9 en S9, maar de Note 9 heeft wel meer accu capaciteit (4000 vs 3500) en is iets groter.
Verder zijn er meer uitvoeringen van de Note 9 met meer geheugen en opslag volgens mij.
Ook is de Note 9 een stukje duurder.
Daarnaast is er het pennetje bij de Note 9.
De Note 9 is als doelgroep vanuit Samsung bedoeld voor power users. Deze is daar ook naar toe geprijst.

Ik hoop dat deze verschillen je helpen een keuze te maken. Ik heb zelf de Note 8 en ben er tevreden mee. Het is mijn eerste telefoon in 4 jaar die al langer dan een jaar mee gaat zonder dat ik hem vervangen heb. Normaal deed ik elk jaar een nieuwe.
Bedankt voor de feedback, stof tot nadenken alvast. :-)
Mijn enig probleem van de Note was net het pennetje. Is dit effectief handig in de praktijk of is dit eerder een gimmick?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Silay schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:44:
[...]

Bedankt voor de feedback, stof tot nadenken alvast. :-)
Mijn enig probleem van de Note was net het pennetje. Is dit effectief handig in de praktijk of is dit eerder een gimmick?
Heb zelf een Note 9, maar gebruik bijna nooit het pennetje. Dit betekent echter niet dat het een gimmick is. Het is gewoon handig als je even iets wilt noteren bijvoorbeeld.

hi!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Het pennetje werkt zonder de telefoon te hoeven unlocken, dus pennetje er uit en notitie maken, pennetje er weer in en notitie is opgeslagen. Oook aantekeningen maken in een PDF is fijn. Verder is dan op de Note 9 nieuw dat je de pen kan gebruiken om op afstand een foto te maken, dus geen te korte arm meer met een selfie of een timer met een groepsfoto en iedereen kan er ook op staan want geen fotograaf nodig. Ook zit er dex in het toestel (bij mijn Note 8 is dat nog een los kastje) om de telefoon via HDMI met de TV te verbinden en als PC te gebruiken, en dan is het pennetje volgens mij te gebruiken als de muis. Voor tekenen ermee moet het net je hobby zijn.
Het pennetje alleen vind ik de meerprijs niet waard, maar het hele pakket, ik heb kort even overwogen om dit jaar toch naar de Note 9 te upgraden, maar vond dat verschil niet de moeite waard om te investeren, en geen ander toestel verder trok mijn aandacht.