Welk is nu stabieler en beter OC-baar?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb nu een MSI-KT7 Pro en ik vind dat hij zuigt... nu zit ik te twijfelen tussen een ASUS A7V133 (met VIA 133A chipset) en een ABIT KT7A (ook met die chipset van VIA)...

Maar de vraag is nu, welke kan ik beter nemen (kijkende naar de prijs/kwaliteit verhouding)....? Ik wil er dus een Athlon 800 MHz, of Duron ??? MHz inzetten. De bedoeling is dat ik er een beetje quake mee kan spelen, zwaardere progjes (like autocad) kan draaien en toch nog een grote uptime kan hebben... Met beide schijn je redelijk goed te kunnen OC-en dus.... zeg het maar...

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Ik heb een asus a7v133 en ben daar zeer tevreden over, ik denk dat er weinig verschil in prestatie is tussen die twee dus ik zou voor de prijs gaan

Verwijderd

Nou de laatste versies van de de abit zijn gruwelijk stabiel, en kunnen gruwelijk oc'en.
Van alle kt133a borden is de Abit de enigste die de nieuwe palomino aankan zonder problemen. Dus als je dat wilt, mot je abit nemen. Heb ik ook gedaan, en hij loopt als een trein. Totnu toe geen crashes gehad, of andere gekke problemen.

Asus is ook enorm goed, meestal komt asus als beste uit de tests, maar deze ondersteunen dus geen palomino. Voor de rest zelfde als abit. alleen iets stabieler uit ervaringen.

Het is een moeilijke keus, maar als je max wilt kunnen oc'en en ondersteuning wil hebben voor alle nieuwe AMD cpu's is de keus makkelijk. Abit heeft 6 pci sloten en een isa slot. Dat is toch meer dan de asus.

Go Abit!!!! :9

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Wat is Palomino?

Ennu volgens mij is de ABIT goedkoper dan de ASUS.... toch?

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Op zondag 22 juli 2001 01:18 schreef freaky20 het volgende:
Wat is Palomino?

nieuwste proc van AMD.

hier zelf abit kt 7 a (raid) nog nooit probs mee gehad, met asus geen ondervinding.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 22 juli 2001 01:18 schreef freaky20 het volgende:
Wat is Palomino?

Palomino is de opvolger van de Athlon (Thunderbird)... gaat Athlon 4 heten....

Enne...

Abit KT7A: 349,-
Asus A7V133: 309,-

dusse, oordeel zelf :)

edit:

stomme typo :+

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

een isa slot? wat ouderwets :) Ik zou ff kijken naar de extras die de 2 mobos hebben, als bv de ene een pci slot meer heeft en dat lijkt je wel wat dan is de keus dus makkelijk. Anders neem je gewoon de goedkoopste van de twee.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Waar kan ik die Asus A7V133 voor 109,- halen,foutje.:)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

de a7v voor maar 109? ik denk dat dat 309 moet zijn of hij is van de vrachtwagen gevallen :+

MechWarrior || Monsters Game

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:53
Op zaterdag 21 juli 2001 22:15 schreef freaky20 het volgende:
Ik heb nu een MSI-KT7 Pro en ik vind dat hij zuigt... nu zit ik te twijfelen tussen een ASUS A7V133 (met VIA 133A chipset) en een ABIT KT7A (ook met die chipset van VIA)...
Waarom vindt je dat ie zuigt? is een van de meest stabiele borden die ik ben tegengekomen voor AMD. Niet dat ik er zo heel erg veel ben tegengekomen :) maar toch wel een paar....

Als hje er een Athlon 800 in wil stoppen zou ik dit bord gewoon houden. Als je perse wil overclocken maar toch de stabiliteit van de MSI K7T (niet KT7!!!) Pro behouden dan zou ik op zoek gaan naar een MSI K7T Pro 2A!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Maarre die Asus en Abit zijn toch ook retestabiel ofniet?? Ennu kun je met de pro 2a ook hoger dan 200 MHz gaan?? (dus net zoals met de A7V133 tot 266)??

Verwijderd

Wat zuigt er aan dat Msi bordje?? (deze wou ik net bestellen :( )

Verwijderd

Msi zuigd niet, maar asus en abit heeft gewoon net dat beetje extra.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 16:10 schreef Bitchass het volgende:
Msi zuigd niet, maar asus en abit heeft gewoon net dat beetje extra.
Welke is da beter volgens jouw, ik denk de ASUS....

• Vincent17
  • Laatst online: 25-08 10:19
zie sig, geweldig bord. Voor ata-100 ondersteuning moet je er ff een -A achter plakken

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

de KT7A van abit is een mobo dat zeer goed instelbaar is, het werkt echt toppie en is zeer goed over te klokken >:)

JayGTeam (213177)

• eX0duS
  • Laatst online: 27-08 14:23
Ik heb een Asus A7v133, toen ik die kocht was ie duurder dan die Abit. Maar ik ben zeer tevreden met mijn Asus, als ik de Abit had gehad was ik ook tevreden hoor, het zijn allebei kei goede plankjes. Asus heeft ook goede Support, maar ik vindt dat ze toch wat weinig drivers uitbrengen. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen. Wat kwaliteit betreft maakt het geen zak uit, ook niet als je een MSI hebt, want dat zijn ook retegoede plankjes hoor.

• eX0duS
  • Laatst online: 27-08 14:23
Je moet wel oppassen met die Abit dat je er niet zomaar bijv. een Orb op kan doen, want dan moet je ff een stuk wegzagen...

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 16:19 schreef het_beest het volgende:
Je moet wel oppassen met die Abit dat je er niet zomaar bijv. een Orb op kan doen, want dan moet je ff een stuk wegzagen...
Wat moet je wegzagen/vijlen dan?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:15

Bene

list incomprehension

Een stuk van de ribben aan de onderkant van je koeler. De condensatoren naast de socket zitten nl. in de weg.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik kan dus bij funprice een ASUS A7V133 krijgen voor 399 pieken... hoe kom je in godsnaam aan een prijs van 309 piek :? :? :?

Ik ga niet via internet bestellen... dus

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ennu die ASUS kan die nieuwe CPU van AMD niet aan??? Dit wil ik even zeker weten!!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf een oude Abit KT7 en dat ding is behoorlijk stabiel.. TB900@1Ghz, 256MB PC133 op CAS2 en 133Mhz.. gaat allemaal prima hoor.

Prima spul dat Abit. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Aikon
  • Niet online
Zie sig, werkt perfect. Haalde iig tot 152 bus, maar koeling is nu niet genoeg. Ik w8 nog ff op me waterkoeling. :)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

ik zou voor de Abit gaan

* stabieler dan de asus variant volgens Tom's hardware
*Sneller dan de asus variant volgens Tom's hardware
*zeer goed overclockbaar

BTw heb hem zelf ook
met een TB 1,2 @ 1,4

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik kan die ABIT gewoon nergens krijgen!!! Alle winkels in Arnhem ( de meeste afgegaan) hebben ze gewoon niet -> kunnen ze ook niet bestellen :( Waar kan ik dat ding dan wel krijgen.. :?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
ja jungs ik heb het al.... die lui bij funprice hebben het verkeerd op het blaadje gezet :( nu kan ik hem voor 389 pieken kopen -> doen?? goedkoperdan de ASUS ennu ABIT ondersteunt ook nog eens die nieuwe AMD CPU dusch :)

Verwijderd

de abit kt7a is retestabiel en volgens mij ook al voorbereid op die palo-dinges.
kopen dus!

• Aikon
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 16:29 schreef freaky20 het volgende:
ja jungs ik heb het al.... die lui bij funprice hebben het verkeerd op het blaadje gezet :( nu kan ik hem voor 389 pieken kopen -> doen?? goedkoperdan de ASUS ennu ABIT ondersteunt ook nog eens die nieuwe AMD CPU dusch :)
Dat doet me Asus toch ook met een nieuw bios'je :?

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Dus... ik weer naar de winkel toe mijn MSI bordje ophalen -> had ik laten testen... prima, niets mee aan het handje-> ik blij, doe ik thuis alles er weer netjes in, ook eerst alleen met 1 videokaart en 1 mem-kaartje... GVD weer 4 rode lampjes... maar het vreemde is dat ik dan op reset-knop moet drukken en dan alles prima werkt!! :? De moeite waard om een nieuw mobo -> die ABIT dus, te kopen? Voor 115 piek heb ik dan een duren 750 MHz.... (2 pc's dus) -> of euhmmm ligt het aan mijn CPU??? Die had ik niet meegenomen voor de test (alleen mobo)

Pagina: 1